بازاریابی از طریق پست الکترونیک
بازاریابی از طریق پست الکترونیک بازاریابی از طریق پست الکترونیک مقوله ی جدیدی است، اصول، قواعد و قوانینی دارد که رعایت آنها امری ضروری و اجباری است. با رعایت آن اصول است که می توان موفق شد. در عصر «کار حرفه ای و سرعت در انجام کار»، توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است […]
ایمیل مارکتینگ کارآمدترین ابزار بازاریابی اینترنتی
ایمیل مارکتینگ کارآمدترین ابزار بازاریابی اینترنتی یکی از کارآمدترین و کمخرجترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی است. تعداد کمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یک نکته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان میدهد و آن تعداد ایمیلهای دریافتی در […]
استراتژی الکترونیکی سیستمهای اطلاعاتی برنامه استراتژریک
استراتژی الکترونیکی سیستمهای اطلاعاتی برنامه استراتژریک بعضی از شرکتهای مشاوره ای در حال تلاش برای تشویق مشتریان خود به سازگاری به یک استراتژی الکترونیکی هستند . آنها پیشنهاد میکنند که مشتریان آنها بایستی یک کمیته متشکل از هیات مدیره که توسعه و نگهداری این استراتژی الکترونیکی را حمایت می نماید ، بوجود آورند . اما […]
قواعد مهم تهیه آگهی فروش اینترنتی
قواعد مهم تهیه آگهی فروش اینترنتی در تهیه یك آگهی برای فروش اینترنتی باید پنج قاعده كلی زیر را رعایت كرد: ۱) یك آگهی فروش خوب باید خوانندگان را جذب كند. ۲) این آگهی باید برای كاربران خسته كننده نبوده، در كوتاهترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.
بازاریابی و تبلیغات راهکار ورود ایران به تجارت جامعه مجازی
بازاریابی و تبلیغات راهکار ورود ایران به تجارت جامعه مجازی به کمک اینترنت و فن آوری های نوین ارتباطی ، جهان در حال تبدیل به دهکده کوچکی است که در آن نوع تازه ای از مناسبات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جاری است و با شکل گیری جامعه اطلاعاتی الگوها و قواعد و روابط جدیدی […]
عوامل موفقیت بازاریابی اینترنتی در ارسال پستالکترونیکی
عوامل موفقیت بازاریابی اینترنتی در ارسال پستالکترونیکی ارسال پست الکترونیکی یا همان ایمیل مارکتینگ از روشهای متداول در بازاریابی اینترنتی به شمار می رود. بازاریابان اینترنتی و صاحبان سایت ها و وبلاگهای فروشگاهی که با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی به دنبال جذب مشتریان بالقوه هستند باید نکات مهم زیر را به خاطر بسپارند.
تبلیغات جستجویی چیست
اینترنت وادی کاملا تازه ای را به روی تبلیغات باز کرده و گوگل در این میان سکان داری می کند. مراجع رقابتی تازگی ها به بررسی تبلیغات جست وجویی روی آورده اند. هدف از این نوشته کمک به درک این بازار خاص، تعریف، ساختار و نقش رهبران آن است. کمیسیون اروپا در بررسی های خود […]
تبلیغات آنلاین
در این نوشتار قصد داریم به بررسی مقاله «تبلیغات آنلاین، هویت و حریم» نوشته رندل پیکر از دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو بپردازیم، مقالهای که حاوی نکات بسیار آموزندهای نیز هست.
تاریخ اینترنت در ایران
تاریخ اینترنت در ایران اینترنت از اوایل دهه 70 به ایران راه پیدا كرد و همچون سایر كشورها در ایران نیز به سرعت گسترش یافت. با مرور وقایع مهم در تاریخ اینترنت در ایران به موارد قابل توجهی برخود میكنیم كه برخی از مهمترین این وقایع به شرح جدول ذیل است. (برای دیدن جدول روی […]
تکنولوژی ارتباطات و تجارت الکترونیکی
تکنولوژی ارتباطات و تجارت الکترونیکی امروزه بازار، بازاریابی و فروش تحت تاثیر توسعه تکنولوژی ارتباطات از طریق رایانه ها قرار گرفته است. با توجه به گستردگی شبکه اینترنت و تجارت الکترونیکی در دنیای امروزی، بازار دیگر مفهوم قدیم خودرا ازدست داده و شکل و شمایل و ویژگیهای جدیدی پیدا کرده است. بسیاری از فروشندگان حتی […]
رمز گشایی از DNA نام تجاری
در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ شرکت نایک رتبه اول را در صنایع کفش ورزشی به دست آورد و آدیداس را پشت سر گذاشت. این شرکت از المپیک سال ۱۹۳۶ یعنی موقعی که آقای «اونس» کفشهای آدیداس را پوشید و درجلو هیتلر، ملت آلمان و جهان، مدالها را تصاحب کرد، پیروز محسوب می […]
استراتژی وب سایت در کسب و کار اینترنتی
استراتژی وب سایت در كسب و كار اینترنتی استراتژی وب سایت شما تا چه اندازه قدرتمند است؟ آیا آنها كسب و كار شما را در مسیر دستیابی به اهدافتان یا اهداف كلی هدایت می كنند؟ استراتژی خود را به عنوان چارچوبی فرض كنید كه رویكردهای شما را در تحقق اهداف وب سایت به طور واضح […]
تجارت الکترونیکی چیست؟
تمام ابعاد تجارت و فرایند بازار سنتی را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد تجارت الکترونیکی گویند. هیچ تعریف پذیرفته شده ای برای تجارت الکترونیکی وجود ندارد. با این حال تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که که در آن خرید وفروش کالا ویا خدمات از طریق اینترنت […]
تبلیغات جستجویی
اینترنت وادی کاملا تازه ای را به روی تبلیغات باز کرده و گوگل در این میان سکان داری می کند. مراجع رقابتی تازگی ها به بررسی تبلیغات جست وجویی روی آورده اند. هدف از این نوشته کمک به درک این بازار خاص، تعریف، ساختار و نقش رهبران آن است. کمیسیون اروپا در بررسی های خود […]
زندگینامه استیو جابز (قسمت سوم)
زندگینامه استیو جابز (قسمت سوم) کامپیوتر NeXTcube از آن جهت مشهور شد و نامش در تاریخ کامپیوترماندگار شد که «تیم برنرز لی»، نخستین سرور کامپیوتری جهان را با استفاده از همین کامپیوتر برپا کرد و با همین کامپیوتر بود که برنرز لی نخستین مرورگر جهان را نوشت، شهرت دیگر این کامپیوترها این سایت که از […]
استانداردهای دوگانه آمریکا در فضای مجازی
مدتی است سیاست های دولت آمریکا در قبال اینترنت با انتقادات فزاینده از سوی فعالانی مواجه است که معتقدند دولت آمریکا در این زمینه دچار معضل عمیقی با نام استانداردهای دوگانه است و تلاش می کند سیاست های خود را متناسب با شرایط جرح و تعدیل کند. آن ها به خصوص به تصمیم اخیر وزارت […]
اسمارت فونی که لپتاپ میشود
سال ها است که در محافل مختلف از قدرتمند شدن اسمارت فون ها و این که آن ها کامپیوترهای جیبی بسیار کارآمدی هستند، صحبت می شود، اما این حرف ها درباره همه اسمارت فون ها مصداق ندارد. شاید بتوان گفت اولین گوشی ای که به این درجه از تکامل رسیده، Atrix ۴G محصول جدید شرکت […]
نگاهی به عملکرد تامین تلکام اپراتور سوم
اپراتور سوم تلفن همراه قرار است در شرایطی فعالیت خود را آغاز کند که بیش از ۵۰ میلیون سیم کارت در کشوری که هم اکنون جمعیت آن به حدود ۷۰ میلیون نفر می رسد، واگذار شده است. این اپراتور موظف است با توزیع سیم کارت های نسل سوم، ۱۷ میلیون مشترک را ظرف مدت ۱۵ […]
اینترنت و اقتصاد
اینترنت همه چیز را تغییر می دهد»؛ این چیزی بود که در بحبوحه تب اینترنت می شنیدیم. در مقاله مشهوری با عنوان «خداحافظ عرضه و تقاضا» که در وال استریت ژورنال به چاپ رسید، ادعا شده که اینترنت می تواند نیروهای بنیادین اقتصادی را که بر شرایط اقتصاد تاثیر می گذارند، تغییر دهد. امروزه بعد […]
زندگینامه استیو جابز (قسمت اول)
زندگینامه استیو جابز (قسمت اول) استیو جابز یکی از بزرگترین مخترعان میکرو الکرتونیک و فیلسوفان تجاری قرن بیستم و بیست و یکم است. شاید مرگ او فرصت قضاوت درباره زندگی پربار یک انسان را در تکاپوی رسیدن به اهداف والای بشری را فراهم آورد. حتی رقیبان و دشمنان تجاری او نیز اینک معترف به از […]
اعجوبههای دنیای اینترنت
در دنیا تعداد معدودی وجود دارند که در دنیای خویش تاثیر گذارند. افرادی که به عنوان نخبگانی دنیای اینترنت