امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
دسته :مقالات

مولانا سفیر صلح خبرى از شرق به غرب

­نگاهى به آموزه‏هاى مولانا در غرب‏ مولانا، سفير صلح خبرى از شرق به غرب‏ رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در كانادا  مقدمه‏  از حدود نيم قرن پيش موج اعتقادى جديدى در امريكا ايجاد شده كه به New Age يا موج‏نو معروف است. اين موج نوعى گرايش به عرفان، قطع نظر از باورهاى دينى است […]

15 آبان 1391 - 9:13
ارسال توسط :

عوامل نامساعد در رشد تبلیغات تجاری

عوامل نامساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شمسی) با وجود همه عوامل مساعدی كه تبلیغات تجاری را در ایران به سوی رشد و كمال می‌بردند عواملی نیز وجود داشتند که مانع از این می‌گردید كه رشد و تكامل تبلیغاتی بازرگانی سرعت و جهت مطلوب را داشته باشد. مهم‌ترین این عوامل […]

15 آبان 1391 - 8:49
ارسال توسط :

اینترنت راهکاری جدید در استراتژی بازاریابی

به ده دليل قانع کننده، اينترنت بايد در استراتژي بازاريابي گنجانده شود : ممکن است در نگاه اول حيرت‌انگيز به نظر برسد ولي بسياري از شرکت‌ها، چه کوچک و چه بزرگ، بايد به فکر توسعه‌ي يک راهکار منطقي در زمينه بازاريابي الکترونيکي باشند. با توجه به اين ‌که از سال 1994 تا کنون صنعت بازاريابي […]

15 آبان 1391 - 8:29
ارسال توسط :

بهترین فرصت برای توسعه کسب‌وکار بحران اقتصادی

بحران اقتصادی،بهترین فرصت برای توسعه کسب‌و‌کار بسیاری از مدیران، پس از بحران اقتصادی که تمام دنیا را فرا گرفته است با کاهش فروش و سود مواجه شده‌اند. بسیاری از مدیران دست روی دست گذاشته‌اند و منتظرند تا معجزه‌ای اتفاق بیافتد و کسب‌و‌کارشان رشد کند. ولی بیایید شرایط اقتصادی جدید حاکم بر دنیا را بهترین فرصت […]

15 آبان 1391 - 8:16
ارسال توسط :

چگونگی برخورد و رفتار با مشتریان

با مشتریان چگونه برخورد كنیم ؟ مشتری‌ای که وارد کسب و کار شما می‌شود، در حقیقت صاحب کسب و کار شما است. خودتان را جای مشتری بگذارید و به همه چیز، ابتدا از دریچه چشم او بنگرید. من پس از سال‌ها شاگردی بازار، با جرات می‌گویم مشتری‌ها قبل از هر چیز، خریدار ارزش و احترام […]

15 آبان 1391 - 8:13
ارسال توسط :

تبلیغات جستجویی چیست

اینترنت وادی کاملا تازه ای را به روی تبلیغات باز کرده و گوگل در این میان سکان داری می کند. مراجع رقابتی تازگی ها به بررسی تبلیغات جست وجویی روی آورده اند. هدف از این نوشته کمک به درک این بازار خاص، تعریف، ساختار و نقش رهبران آن است. کمیسیون اروپا در بررسی های خود […]

15 آبان 1391 - 7:36
ارسال توسط :

کمپین تبلیغاتی و تغییر نگاه نسل‌ جدید در غرب

كمپینهای تبلیغاتی که توانستند نگاه نسل‌های اخیر را در غرب تغییر دهند هدف آگهی های تجارتی همیشه تاثیر گذاری، جلب و تشویق مردم به مصرف کالاهای مشخصی بوده است. اما از آغاز رشد صنعت آگهی های تجاری فقط تعداد انگشت شماری از آنها توانسته اند طرز فکر و یا نگاه مردم را تغییر دهند.

15 آبان 1391 - 1:20
ارسال توسط :

تبلیغات آنلاین

در این نوشتار قصد داریم به بررسی مقاله «تبلیغات آنلاین، هویت و حریم» نوشته رندل پیکر از دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو بپردازیم، مقاله‌ای که حاوی نکات بسیار آموزنده‌ای نیز هست.

15 آبان 1391 - 1:20
ارسال توسط :

طبقه‌بندی موضوعی مطالب و کلمات کلیدی

مورد مهم و بسیار مؤثر – طبقه بندی موضوعی مطالب برای اینکه ساختمان و شالوده اصلی سایتتان ( ار طریق همین وبلاگ یا در اصل همان وبلاگ بهینه سازی شده تان) بسیار مؤثر باشد، در انتخاب نوع و سیستم وبلاگ نویسی و اگر از فضاهای رایگان استفاده می کنید از میزبانتان مطمئن شوید. ولی در […]

15 آبان 1391 - 1:01
ارسال توسط :

وقایع مهم صنعت تبلیغات

صنعت تبلیغات از سابقه‌ای بس طولانی برخوردار است. در طول سالیان دراز

15 آبان 1391 - 0:52
ارسال توسط :

نامداران صنعت تبلیغات دنیا

برادران ساعتچی، نامداران صنعت تبلیغات دنیا شاید خیلی ها ندونن كه بنیانگذاران شركت معتبر و بین المللی “ساعتچی و ساعتچی” یعنی موریس و چارلز، ایرانی الاصل هستند.

15 آبان 1391 - 0:46
ارسال توسط :

انواع تبلیغات

اخیراً مقاله‌ای توسط دکتر یونس شکرخواه ترجمه شده است كه به زبانی ساده روش های تبلیغات را توضیح می‌دهد. نویسنده در معرفی این مقاله اشاره فرموده‌اند که این مطلب هم برای آژانس های تبلیغاتی مفید است و هم برای روابط عمومی ها.

15 آبان 1391 - 0:43
ارسال توسط :

تاریخ اینترنت در ایران

تاریخ اینترنت در ایران اینترنت از اوایل دهه 70 به ایران راه پیدا كرد و همچون سایر كشورها در ایران نیز به سرعت گسترش یافت. با مرور وقایع مهم در تاریخ اینترنت در ایران به موارد قابل توجهی برخود می‌كنیم كه برخی از مهمترین این وقایع به شرح جدول ذیل است. (برای دیدن جدول روی […]

15 آبان 1391 - 0:07
ارسال توسط :

انواع شخصیت‌های مدیریتی

انواع شخصیتهای مدیریتی مقدمه مدیران دارای مشخصات منحصر به فردی هستند که به صورت تواناییهای ارثی ، تجارب یادگیری یا مخلوطی از ایندو هستند و عملکرد و کارآیی آنها و سبک رهبری آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بسته به اینکه چه نوع ویژگیهایی در شخصیت مدیر یا رهبر وجود داشته باشد سبک رهبری او […]

15 آبان 1391 - 0:03
ارسال توسط :

عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری

عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شمسی) قبل از قضاوت درباره میزان رشد تبلیغات تجاری باید از عوامل مساعد و نامساعد در راه این فن و حرفه جوان، فهرست‌وار نام ببریم و ببینیم چه عواملی موجب شدند این حرفه و فن در ایران رشد خوبی پیدا كند و چه […]

14 آبان 1391 - 23:47
ارسال توسط :

رمز گشایی از DNA نام تجاری

در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ شرکت نایک رتبه اول را در صنایع کفش ورزشی به دست آورد و آدیداس را پشت سر گذاشت. این شرکت از المپیک سال ۱۹۳۶ یعنی موقعی که آقای «اونس» کفشهای آدیداس را پوشید و درجلو هیتلر، ملت آلمان و جهان، مدالها را تصاحب کرد، پیروز محسوب می […]

14 آبان 1391 - 19:41
ارسال توسط :

10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری

10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر “ارزش” محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کننده‌مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.

14 آبان 1391 - 19:36
ارسال توسط :

وجوه اشتراک و افتراق نام تجاری و علامت تجاری

وجوه اشتراك و افتراق نام تجاری و علامت تجاری نويسنده : شيرزاد اسلامی – وكيل پايه يك دادگستری مقدمه در يك قرن گذشته؛ همگام با توسعه وسايل حمل‌ونقل و پيشرفت فناوري‌هاي ارتباطي، تبادل اطلاعات و گردش كالاها نيز سريع‌تر و آسان‌تر شد به نحوي كه امروزه ديگر، تجارت حد و مرزي نمي‌شناسد و عرضه كالاها […]

14 آبان 1391 - 19:21
ارسال توسط :

تجارت الکترونیکی چیست؟

تمام ابعاد تجارت و فرایند بازار سنتی را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد تجارت الکترونیکی گویند. هیچ تعریف پذیرفته شده ای برای تجارت الکترونیکی وجود ندارد. با این حال تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که که در آن خرید وفروش کالا ویا خدمات از طریق اینترنت […]

14 آبان 1391 - 18:01
ارسال توسط :

تبلیغات جستجویی

اینترنت وادی کاملا تازه ای را به روی تبلیغات باز کرده و گوگل در این میان سکان داری می کند. مراجع رقابتی تازگی ها به بررسی تبلیغات جست وجویی روی آورده اند. هدف از این نوشته کمک به درک این بازار خاص، تعریف، ساختار و نقش رهبران آن است. کمیسیون اروپا در بررسی های خود […]

14 آبان 1391 - 17:36
ارسال توسط :

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران – قسمت سوم

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران – قسمت سوم (سالهای بعد از 1335 شمسی) در شماره گذشته به بررسی روند تبلیغات تجاری بین سالهای 1327 تا 1334 در ایران پرداخته شد. در این شماره نیز در ادامه مباحث گذشته به مرور تبلیغات تجاری ایران بعد از سال 1324 می‌پردازیم.

14 آبان 1391 - 12:48
ارسال توسط :

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران (قسمت دوم)

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران (قسمت دوم) سالهای 1327 تا 1334 در قسمت اول مهمترین رویدادهای تبلیغات تجاری ایران را تا پیش از سال 1327 مورد بررسی قرار گرفت در این قسمت به مرور مهمترین وقایع تبلیغات تجاری بین سالهای 1327 تا 1334 می‌پردازیم.

14 آبان 1391 - 12:45
ارسال توسط :

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران قسمت اول: از ابتدا تا سال 1327 در این مطلب به بررسی اجمالی تبلیغات تجاری در ایران از ابتدا تا سال 1327 می‌پردازیم.

14 آبان 1391 - 11:56
ارسال توسط :

زندگینامه استیو جابز (قسمت سوم)

زندگینامه استیو جابز (قسمت سوم) کامپیوتر NeXTcube از آن جهت مشهور شد و نامش در تاریخ کامپیوترماندگار شد که «تیم برنرز لی»، نخستین سرور کامپیوتری جهان را با استفاده از همین کامپیوتر برپا کرد و با همین کامپیوتر بود که برنرز لی نخستین مرورگر جهان را نوشت، شهرت دیگر این کامپیوترها این سایت که از […]

14 آبان 1391 - 0:49
ارسال توسط :