آیا معیار درست برای تصمیمگیری در مورد کارکنان تنها عملکرد آنهاست
آیا معیار درست برای تصمیمگیری در مورد کارکنان تنها عملکرد آنهاست؟ این یک داستان جالب و خواندنی و در عین حال پنذآموز برای مدیرن و سرپرستان سازمانها میباشد. چاقي سریما نازاریان بیل هوگلان عمیقا در حال مطالعه فایلی بود که درون کامپیوترش بود که صدای بامپ بامپی او را به خودش آورد و او با […]
اصول و راهکارهای افزایش اعتماد به نفس
افزایش اعتماد به نفس 1 – هميشه در رديفهای جلو بنشينيد : تا به حال توجه كرده ايد چگونه در جلسات نخست رديفهای آخر پر ميشود عموم مردم برای نشستن به رديفهای عقب يورش ميبرند تا كمتر توی چشم بخورند. بيشتر مردم چون اعتماد به نفس ندارند از انگشت نما بودن خود در هراسند.در رديفهای […]
عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری ایران
عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شمسی) قبل از قضاوت درباره میزان رشد تبلیغات تجاری باید از عوامل مساعد و نامساعد در راه این فن و حرفه جوان، فهرستوار نام ببریم و ببینیم چه عواملی موجب شدند این حرفه و فن در ایران رشد خوبی پیدا كند و چه […]
نکات مهم و اصول نفوذ بر دیگران
اصول نفوذ بر دیگران اصول دوستیابی و نفوذ بر دیگران و رهبری مؤثر به قرار زیر است: 1- انتقاد، شکایت را محکوم نکنید. 2- صادق باشید. 3- در دیگران انگیزه ایجاد کنید. 4- ذاتاً به دیگران علاقه مند باشید.
160 پیشنهاد به مدیران بازاریابی فروش و ارتباطات
160 پیشنهاد به مدیران بازاریابی فروش و ارتباطات 1- در انجام كارها روي شيوهاي خاص تأكيد نكنيد. شايد كسي بتواند از مسيركوتاهتر و بهتري شما را به مقصد برساند. 2- توجه داشته باشيد دانش و تجربه، هيچ كدام به تنهايي رهگشا نيستند، مثلاكسيژن و هيدروژن كه از تركيب معيني از آنها هواي تنفس ما تأمين […]
پانزده توصیه کاربردی برای مدیران و سرپرستان
15 توصیه برای مدیران و سرپرستان 1- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند. 2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند؛ مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس […]
روشهای افزایش درآمد وبسایت تبلیغات متنی
هشت روش برای افزایش درآمد وب سایت شما از طریق تبلیغات متنی هزینه پرداخت شده بابت هر هزارتبلیغ (CPM)، شاخص قیمت تبلیغات بنری به نحو قابل توجهی سقوط كرد.در حالی كه برخی از صاحبان وب سایتها سرگرم لذت بردن از درآمد خود بودند (چیزی در حدود صد و پنجاهدلار )، این میزان درآمد به یکباره […]
داستان google گوگل از آغاز تا امروز
گوگل از آغاز تا امروز انام گوگل از تغییر googol که به معنای (عدد ۱۰ به توان ۱۰۰) می باشد گرفته شده است. گوگل تاثیر زیادی در دنیای وب داشته و می توان از آن به عنوان انقلاب بزرگ نوآوری در اینترنت یاد نمود. فعل “Google” نیز اخیرا در جولای سال ۲۰۰۶ به فرهنگ لغت […]
استفده از سایتمپ site map
سایت مپ ابزاری است که به وسیله آن می توانید لینک های سایت خود را بهتر و سریع تر به موتور های جستجو معرفی کنید. استفاده از سایت مپ می تواند ثاثیر خوبی در سرعت Index شدن لینک های سایت شما داشته باشد. برای ساخت سایت مپ برای گوگل به مقاله آشنایی با گوگل سایت […]
اولین بازدیدهای اینترنتی از طریق موتورهای جستجوگر
۴۳ درصد از اولین بازدیدهای اینترنتی ، از طریق موتورهای جست و جو گر صورت می گیرد امروزه شبكه جهانی اطلاع رسانی ( اینترنت ) ، تغییرات گسترده ای را در شیوه های اطلاع رسانی و ارتباطاتی در میان شخصیت های حقیقی ( افراد ) و حقوقی (شركتها و سازمان ها ) ایجاد كرده است […]
نقش مهم برند در ارتقای تجارت
نقش برند در ارتقاي تجارت در ادبيات کلاسيک اقتصاد، نيروي کار، سرمايه و زمين (مواد خام) سه عنصر اصلي توليد و سرچشمه های اصلي ثروت بهشمار مي آيد. در روش هاي سنتي حسابداري صنعتي نيز براي محاسبه قيمت فروش، هزينه دستمزد، مواد اوليه و سربار، با يک ميزان سود معقول جمع زده مي شود، اما […]
شناخت علامت تجاری Brand
علامت تجاری(Brand) کوکا کولا با ارزشترین علامت تجاری در دنیاست و نام آن به تنهایی بیلیون ها دلار ارزش دارد. اما چرا؟
تاریخچه تبلیغات تجاری در ایران قسمت سوم
پیشینه تبلیغات تجاری در ایران – قسمت سوم (سالهای بعد از 1335 شمسی) در شماره گذشته به بررسی روند تبلیغات تجاری بین سالهای 1327 تا 1334 در ایران پرداخته شد. در این شماره نیز در ادامه مباحث گذشته به مرور تبلیغات تجاری ایران بعد از سال 1324 میپردازیم.
تبلیغات از دوران کهن
از دوران ماقبل تاریخ نوعی ارتباط در خصوص آگاهی از وجود و در دسترس بودن اجناس و كالاها وجود داشته است. برخی از تصاویری كه
آشنایی با پیشنهاد فروش و بازاریابی منحصر به فرد
پيشنهاد فروش و بازاريابي منحصر به فرد سیده سارا قافله باشی هر تبليغ بايد حاوي يك پيشنهاد فروش و بازاریابی منحصر به فرد براي مصرفكننده باشد و جهت اثرگذاري اوليه در خصوص آن برند، بايد به صراحت بگويد اين محصول را بخريد و از اين فايده منحصر به فرد آن بهرهمند شويد. پيشنهاد فروش منحصر […]
آشنایی با مدیران ثروتمند جهان بیست مدیر افسانهای
بیست مدیر ثروتمند جهان 1) جک ولش نشریه فورچون در سال 1999 وی را «مدیر قرن» نامید. عمده شهرت خود را مدیون بازسازی و سازماندهی شرکت جنرال الکتریک است که سطوح مدیریتی را از 29 سطح به 6 سطح کاهش داده، برخی حوزههای کسبوکار را تعطیل کرده و درصد زیادی از زیردستان خویش را اخراج […]
کارآفرینان باید برنامه بازاریابی داشته باشند
آیا برنامه بازاریابی دارید؟ در بازاریابی اشتباهاتی وجود دارند که تاثیر قابل توجهی بر میزان درآمد میگذارند. اولین قدم در افزایش فروش و سودآوری کسبوکار، شناخت اشتباهات رایج، و متوقف ساختن آنها است. در این مقاله به اشتباه رایج بازاریابی میپردازیم که بسیاری از صاحبان کسبوکار، آن را مرتکب میشوند. نداشتن برنامه بازاریابی مشخص در […]
10روش برای طراحی موفق یک آرم تجاری
10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری مشتریان اغلب به آرم شرکتها توجه زیادی نشان میدهند، زیرا این علامتها بر “ارزش” محصولات و خدمات میافزایند. گاه این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کنندهمشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات ، تبدیل میشود.
هوش هیجانی و آگاهی نسبت به خود
آگاهی نسبت به خود آگاهی نسبت به خود اولین ویژگی هوش هیجانی است که وقتی معنا می یابد که به یاد بیاوری که پیام آوران غیب و هزاران سال پیش توصیه کرده اند که “خود را بشناسید.” آگاهی نسبت به خود به معنای داشتن شناخت عمیقی از احساسات، نقاط قوت، نقاط ضعف، نیازها و انگیزه […]
استفاده متاتگها برای سئوی سایت
یکی از هدف هایی که اکثر طراحان وب سایت دارند نمایش و قابل رویت بودن سایت آنها برای موتور های جستجو است. در حقیقت باید طوري سایت را بهینه کنند که موتور های جستجو بتوانند به راحتی داخل آنها سرچ کنند و بازدید سایت هم در نهایت بالا برود. بری اینکار بایستی از استاندارد SEO […]
بازخوانی رابطة اسلام و غرب در اندیشه های سید حسین نصر
بازخواني رابطة اسلام و غرب در انديشه هاي سيد حسين نصر منوچهر دينپرست* تأکيد اين مقاله بر رابطة اسلام و غرب، تعامل يا رويا رويي در چارچوب انديشة سيد حسين نصر است. مؤلف در ابتدا به بررسي بنيانهاي معرفتي سيد حسين نصر ميپردازد. سپس اين رابطه را مورد بازخواني و تبيين قرار مي دهد.
مواجهة اسلام و غرب به چه معناست
مواجهة اسلام و غرب به چه معناست؟* نوشتة محمد عابد الجابري** ترجمة محسن دريابيگي در دورههاي اخير به ويژه با ظهور انقلاب ايران موضوع «غرب و اسلام» مورد توجه بيشتري قرار گرفته است. علاوه بر مطالبي كه در روزنامهها و مجلات اروپايي در اين رابطه نگاشته شده است، به طور معمول هر روزه در نقاط […]
افزایش بازدید ترافیک سایت با کلمات کلیدی
افزايش آمارترافیک سایت شما با كلمات كليدي بالابردن آمار ترافیک سایت با كلمات كليدي هنری است که سئوی خوب به شما میدهد. افزودن به آمار سایت شما تنها با کلمات کلیدی با تعین بهترین کلمه کلیدی برای صفحات سایت خودتان گوگل و موتورهای جستجو را قانع می کنید که با نظر مثبت صفحه شما را […]
اسلام و غرب؛ تعارض یا تفاهم
اسلام و غرب؛ تعارض يا تفاهم نوشتة حسن حنفي* ترجمة علي اكبر گلقندشت 1. عنوان انتخابي من «اسلام و غرب» در دو دهة اخير آنقدر عام و جهانشمول شده است كه هم اكنون به شعار و يك عنوان كليشهاي مبدل گشته است. با اين همه، ما به كمك اين عنوان تمام پيشداوريهاي ممكن را كه […]