امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 258503 |
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1397 - 15:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر کتاب صوتی «ازبه» اثر رضا امیرخانی به روایت حامد فعال منتشر شد. به گزارش صلح خبر، انتشارات نیستان درباره این کتاب نوشته است: «به اعتقاد بسیاری از منتقدان، رمان «ازبه» یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های دفاع مقدس است، هم به لحاظ فرم و هم از حیث نوع نگاه. رمان «ازبه» […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

کتاب صوتی «ازبه» اثر رضا امیرخانی به روایت حامد فعال منتشر شد.

به گزارش صلح خبر، انتشارات نیستان درباره این کتاب نوشته است: «به اعتقاد بسیاری از منتقدان، رمان «ازبه» یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های دفاع مقدس است، هم به لحاظ فرم و هم از حیث نوع نگاه.

رمان «ازبه» فقط نامه است، نامه‌هایی که میان قهرمان‌های داستان رد و بدل شده و راوی قصه خلبان جانبازی است که به رغم نداشتن دو پا و ویلچرنشینی، درخواست پرواز دارد، درجایی و درحالی که یک دندان پرکرده هم مانع پرواز است.

داستان این‌چنین آغاز می­‌شود و با نامه‌های همسر این خلبان و دوستان خلبانش و همسران­‌شان ادامه پیدا می‌­کند. در این بین نامه‌ای دیگر هم وارد می­­­­­­­­‌شود؛ نامه دختری که در دوران جنگ – به خواست معلم‌شان – برای رزمندگان جنگ نوشته شده و اکنون دست خلبان جانباز است. کم‌کم گره‌های داستان شکل می­‌گیرد، می­‌بینیم که خانواده این دختر در بمباران شهید شده‌اند و خلبان پس از سال‌ها قصد کمک به او را دارد، در حالی‌که خودش بسیار محتاج کمک است و…

امیرخانی برای روایتش فرم سختی را انتخاب کرده است و البته از پسش هم خوب برآمده. او در این فرم توصیف را که از اساسی­‌ترین پایه‌های رمان است از دست داده و مجبور است هرچه می­‌خواهد بگوید لابه‌لای قالب نامه‌ها بگنجاند.

در عنوان همه نامه‌ها یک «از» و «به» داریم که تکلیف مخاطب را با نامه ادامه‌اش روشن می­‌کند و داستان پیش می‌رود. از دیگر ویژگی­‌های اثر، نوع نگاه امیرخانی به جنگ و بازماندگانش است. سختی­‌های خلبان برای زندگی روزمره، مشکلات همسر خلبان با تلاطم‌های روحی خلبان، زندگی دختر که خانواده‌اش را در بمباران از دست داده ‌است و دیگر خلبانان جنگ که امروز باید به قول نویسنده مسافرکشی کنند – البته هوایی – و… ترکیبی است از آن‌چه تصویر «ازبه» را می­‌سازد. امیرخانی به دنبال واقعیت زندگی آدم‌های قصه است، نه تصویری آرمانی و ناملموس. جنگ سختی­‌ها و تلخی­‌هایی دارد که میان جامعه هنوز چشیدنی و دیدنی است، و این نقطه‌ برتری رمان است، واقع‌نگری در حوزه دفاع مقدس. نتیجه فرم متفاوت و نگاه دقیق نویسنده کتاب «ازبه» را خواندنی کرده است.»

کتاب صوتی «ازبه» که با صدای حامد فعال منتشر شده است، در سایت و اپلیکیشن «نوار» و «کتابراه» و «فیدیبو» قابل دسترسی و خرید است.

برای شنیدن نمونه این‌جا را کلیک کنید: http://www.neyestanbook.com

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید