امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 543723 |
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 19:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده امروز (پنجشنبه) گفت، روسیه در حال پیشرفت در میدان نبرد در اوکراین است و به‌زودی می‌تواند به پیشرفت‌های تاکتیکی در دونتسک و خارکیف دست یابد. او همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخت. به گزارش صلح خبر، «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده امروز در جلسه استماع کنگره […]

مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده امروز (پنجشنبه) گفت، روسیه در حال پیشرفت در میدان نبرد در اوکراین است و به‌زودی می‌تواند به پیشرفت‌های تاکتیکی در دونتسک و خارکیف دست یابد. او همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخت.

به گزارش صلح خبر، «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده امروز در جلسه استماع کنگره گفت: «روسیه با پتانسیل پیشرفت‌های تاکتیکی در خط مقدم جبهه در مناطقی مانند دونتسک و خارکیف، در حال پیشرفت تدریجی در میدان جنگ است.»

مدیر اطلاعات ملی آمریکا با بیان اینکه روسیه در میدان جنگ پیشروی و در خط مقدم پیشرفت می‌کند، گفت: «ارائه قطعات و تجهیزات دفاعی چین به روسیه، به روسیه در جنگ با اوکراین کمک کرد.»

این مقام اطلاعاتی آمریکا همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: «درگیری در غزه خاورمیانه را تکان داده و چالش‌های امنیتی و انسانی جدیدی را ایجاد کرده است. بحران غزه منجر به تشدید خشونت در منطقه شد. چگونگی حل و فصل مناقشه در خاورمیانه احتمالا آینده این منطقه را برای چندین دهه تعیین خواهد کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، آوریل هاینس همچنین به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی  اشاره کرد و گفت: «حوثی‌ها (انصارالله) پس از اعلام تصمیمشان مبنی بر تشدید تنش، حملات دریایی تقریبا روزانه‌شان را از سر گرفته‌اند. آنها گفتند اگر آتش‌بس در غزه محقق شود به آن احترام می‌گذارند. ارزیابی ما این است که یمنی‌ها برای مدتی در دریای سرخ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.»

ارتش یمن که در پی جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی از اقدامات نظامی کورکورانه آن در این جنگ، کشتی‌های مرتبط با آن‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده و یا اقدم به توقیف آن‌ها کرده است، گفته تا زمان متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی و حمایت‌ها از آن، این اقدامات تلافی‌جویانه ادامه خواهند داشت.

آوریل هاینس همچنین با اشاره به اعتراضات ضد جنگ گسترده دانشجویان در سراسر آمریکا گفت، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده هیچ اطلاعاتی مبنی بر تلاش روسیه برای برانگیختن اعتراضات طرفداران فلسطین در ایالات متحده ندارد.

این مقام اطلاعاتی در جریان جلسه استماع کنگره آمریکا گفت: «من هیچ اطلاعاتی ندارم که نشان دهد آنها در این مرحله این کار را انجام می‌دهند. ما در حال حاضر همچنین هیچ اطلاعاتی مبنی بر تأثیرگذاری حماس بر تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌ها نداریم.»

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعددی برای حمایت از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک آمریکا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۷۷۰۰۰ فلسطینی شده است، شکل گرفته است.

دانشجویان از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند، شرکت‌های مرتبط با اسرائیل را کنار بگذارند و برنامه‌های تحصیل در خارج از کشور در دانشگاه‌های واقع در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف کنند.

آوریل هاینس همچنین با اشاره به حمایت ایران از جریان‌های مقاومت منطقه گفت: «ایران استراتژی بلندمدتی را دنبال می‌کند.» این مقام همچنین گفت ایران همچنان از فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها سود می‌برد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز همچنین مدعی شد که روسیه همچنان به طور فزاینده‌ای بر روی تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده متمرکز است. او در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا در پاسخ به این سوال که آیا روسیه تلاش می‌کند در انتخابات آمریکا مداخله کند، گفت: «در چندین ارزیابی اخیر جامعه اطلاعاتی که ما در مورد تهدیدات انتخاباتی انجام دادیم، روسیه را واقعا عامل اصلی در این فضا معرفی کرده‌ایم و همچنان می‌بینیم که آنها [روسیه] بر این موضوع متمرکز شده‌اند.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید