امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 156809 |
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1396 - 13:29 | ارسال توسط :
0
9
ارسال به دوستان
پ

واکنش جهان در محکومیت حملات تروریستی تهران به گزارش مجله سیاسی اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید. گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

واکنش جهان در محکومیت حملات تروریستی تهران

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر واکنش جهان در محکومیت حملات تروریستی تهران ؛ این حملات تروریستی که جزیی از پازل گسترده‌تر از اقدامات تروریستی بود که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور پیش از انجام کشف شده بود، متأسفانه به کشته شدن 17 نفر و مصدوم شدن بیش از 50 نفر از هموطنان بی‌گناهمان منجر شد.

 

واکنش جهان در محکومیت حملات تروریستی تهران

واکنش جهان در محکومیت حملات تروریستی تهران

در سه روز گذشته اقدامات اطلاعاتی و امنیتی گسترده‌ای از سوی نهادهای مربوطه برای شناسایی عوامل این حوادث و برخورد با عاملان آن صورت گرفت که بخشی از آن توسط رسانه‌ها اعلام شده است.

از همان ساعات ابتدایی انجام این اقدام کور توسط گروه تروریستی داعش، شاهد واکنش‌های جهانی و محکومیت این حوادث در فضای مجازی و رسمی بودیم. در همین راستا در واکنش جهان در محکومیت حملات تروریستی تهران ، تعداد زیادی از مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی به رییس‌جمهور، رییس مجلس، وزیر امور خارجه و ملت ایران، این حملات را محکوم و از وقوع این حوادث ابراز تأسف کرده و بر اهمیت ایجاد عزم جهانی جهت مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

در گزارش پیش رو نگاهی گذرا به برخی از این واکنش‌ها و پیام‌ها داریم که از روز 17 خرداد تا کنون هم‌چنان شاهد انتشار آنها هستیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد و پنجشنبه شب در تماس تلفنی با سفیر ایران در سازمان ملل متحد به خاطر این حوادث با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد. آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هم‌چنین در روز جمعه در جریان دیدار با ظریف در قزاقستان بار دیگر از وقوع حملات تروریستیی در تهران ابراز تاسف کرد.

عصر روز چهارشنبه نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز پیش از آغاز جلسه رسمی خود در راستای احترام به کشته‌شدگان حوادث تروریستی تهران یک دقیقه سکوت کرد و در همان شب نیز در بیانیه‌ای این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

گری لوییس نماینده سازمان ملل متحد در تهران نیز در پیامی با ابراز همدردی با دولت و ملت ایران این حادثه را محکوم کرد. پرچم سازمان ملل متحد در تهران نیز در روز پنجشنبه در پی این حوادث نیمه افراشته شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در تماسی با حسن روحانی وقوع این حوادث را تسلیت گفت.

وزیران خارجه ایران و فرانسه نیز در همان روز به صورت تلفنی با یکدیگر در ارتباط با این حوادث رایزنی کردند. وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای جداگانه این حوادث  تروریستی را محکوم کرد. در روز پنجشنبه نیز برج ایفل در راستای ادای احترام به کشته شدگان حوادث تروریستی تهران خاموش شد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در پیامی به حسن روحانی از وقوع این حوادث ابراز تاسف کرد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به مقام معظم رهبری، حسن روحانی و علی لاریجانی این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

در همین راستا تعدادی از گروه‌های مهم لبنان از جمله حزب‌الله نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در همان روز در اظهاراتی از حوادث صورت گرفته در تهران ابراز تاسف کرد و در تماس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن این حوادث با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

رئیس‌جمهور ارمنستان نیز در پیامی به حسن روحانی وقوع حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد. وزیران امور خارجه و دفاع ارمنستان نیز از وقوع این حادثه در تهران  ابراز تاسف کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در پی حوادث کور و تروریستی تهران در دیداری که با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان داشت، این حوادث را  محکوم کرد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در دیدار با ظریف و هم‌چنین در پیامی توئیتری با دولت و ملت ایران به خاطر این حوادث ابراز همدردی کرد.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان نیز در پیامی توئیتری از وقوع این حوادث در تهران ابراز تاسف کرد و بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز در پیامی به همتای ایرانی خود این حوادث را محکوم کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در گفت‌وگویی تلفنی با همتای ایرانی خود با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

رئیس امارات متحده عربی نیز در همین ارتباط پیامی را به حسن روحانی ارسال کرد. هم‌چنین انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی نیز در  اظهاراتی این حوادث را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور کرواسی نیز در پیامی به حسن روحانی با دولت، ملت و به‌ویژه خانواده‌های مصیبت دیده ‏ابراز همدردی کرد‎.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و همچنین نیچران بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان  عراق رنیز در پیام‌های جداگانه‌ای از وقوع این حوادث ابراز تاسف  کردند.

فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق نیز در پیامی به رئیس‌جمهور کشورمان از وقوع این حوادث در تهران ابراز تاسف کرد. حیدرالعبادی نخست وزیر عراق،‌ عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق، ‌مقتدی صدر رئیس جریان صدر در عراق و هم‌چنین تعداد دیگر از گروه‌های عراقی نیز حوادث تروریستی تهران را محکوم کردند و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

وزیر خارجه هند و اندونزی نیز در گفت‌وگوهایی تلفنی با همتای ایرانی خود از وقوع این حوادث در تهران ابراز تاسف کردند.

نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور گرجستان نیز در پیام‌هایی جداگانه این حوادث را محکوم کردند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در روز پنجشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با حسن روحانی این حوادث را محکوم کرد و وزارت خارجه سوریه نیز در روز پنج‌شنبه در  بیانیه‌ای با ابراز تاسف از این موضوع با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز با ارسال پیامی به حسن روحانی با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد. وزیر امور خارجه این کشور نیز در روز چهارشنبه  در گفت‌وگوی تلفنی با ظریف این حوادث تروریستی را محکوم کرد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز در پیامی توئیتری این حادثه را محکوم کرد و در روز پنج‌شنبه نیز پرچم انگلیس در تهران در راستای همدردی با مردم ایران  نیمه افراشته شد.

وزیر خارجه ایتالیا نیز در روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ظریف از وقوع حوادث تروریستی ابراز تاسف کرد و نخست‌وزیر این کشور نیز در پیامی به حسن روحانی بر  اهمیت مبارزه با تروریسم و تلاش جهانی در این ارتباط تاکید کرد.

عمان نیز با انتشار بیانیه‌ای این حوادث را محکوم کرد و در روز پنجشنبه قائم مقام وزارت خارجه عمان در گفت‌وگو با مرتضی سرمدی همتای ایرانی خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای این حوادث را محکوم کرد و ساعاتی پس از آن نیز  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور واکنش وقیحانه‌ای به این حوادث نشان  داد که این موضوع پاسخ توییتری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در بر داشت.

در عین حال بابی سندرز سناتور دموکرات در پی وقوع حملات تروریستی ضمن محکومیت این حملات از سنا خواست تا تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند اما این پیشنهاد مورد موافقت سنا قرار نگرفت و فوریت اعمال تحریم‌ها علیه ایران تصویب شد. برخی سناتورها نیز با اعتقاد بر این‌که مردم ایران پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر با مردم آمریکا همدردی کردند، نوع واکنش دونالد ترامپ به حوادث تروریستی تهران را منزجر کننده دانستند.

پاپ فرانسیس، رئیس کاتولیک‌های جهان نیز از دیگر مقامات مذهبی و سیاسی بود که با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این حوادث واکنش نشان داد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز در روز پنج‌شنبه در همین ارتباط پیام تسلیتی را خطاب به حسن روحانی ارسال کرد و سخنگوی رسمی دولت این کشور نیز به صورت جداگانه این حوادث را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور قزاقستان نیز در پی این حوادث پیامی را به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ارسال کرد. رئیس‌جمهور قزاقستان و وزیر خارجه این کشور هم‌چنین  در روز پنج‌شنبه و جمعه در دیدارهایی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با آنها در آستانه داشت، بار دیگر این حوادث را محکوم کردند.

نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه این کشور در پیام‌های جداگانه‌ای به حسن روحانی و ظریف با دولت و ملت ایران در پی این حوادث ابراز همدردی کردند.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان نیز در پیامی به حسن روحانی از وقوع حوادث تروریستی در تهران ابراز تاسف کرد. او هم‌چنین پنج‌شنبه شب در دیداری که ظریف با او در آستانه داشت بار دیگر این حوادث را محکوم کرد و بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وزیر امور خارجه افغانستان در پیام جداگانه‌ای در ارتباط با اینن موضوع با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

مورالس رئیس‌جمهور بولیوی نیز چهارشنبه شب در پیامی توئیتری این حوادث را محکوم کرد.

جنبش جهاد اسلامی و حماس نیز در پیام‌های جداگانه‌ای این حوادث را تسلیت گفتند.

رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در تماس‌های تلفنی جداگانه با سفیر ایران در کاراکاس حوادث تروریستی تهران را محکوم کردند و دولت ونزوئلا نیز در پیام جداگانه‌ای با ملت ایران ابراز همدردی کرد.

وزیر امور خارجه تونس نیز در پیامی به همتای ایرانی خود این حوادث را محکوم کرد. هم‌چنین در همین راستا تعداد احزاب و شخصیت‌های برجسته تونسی نیز با  انتشار بیانیه‌هایی جداگانه با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

در پی این اتفاقات کفیل نخست‌وزیر صربستان نیز پیام تسلیتی را خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کرد. رئیس مجلس صربستان نیز با ارسال پیامی خطاب به همتای ایرانی خود علی لاریجانی با دولت و  ملت ایران ابراز همدردی کرد.

دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه و معاونش در پیام مشترکی به حسن روحانی وقوع حوادث تروریستی در تهران را محکوم کرد.

وزیر خارجه چین نیز در دیدار با ظریف در آستانه پایتخت قزاقستان در حاشیه اجلاس شانگهای این حوادث را محکوم کرد.

رییسان جمهور ساحل عاج، سنگال، بلاروس، اسلوونی از دیگر رییسان جمهوری بودند که به این حادثه تروریستی واکنش نشان دادند.

رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در پیامی به علی لاریجانی حوادث تروریستی تهران را محکوم کرد.

یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس انرژی اتمی نیز با حضور در سفارت ایران در وین با کشته شدگان حوادث تروریستی تهران ابراز همدردی کرد.

دبیرکل اتحادیه آفریقا نیز در محکومیت این حوادث پیامی را منتشر کرد.

بنا بر این گزارش همچنین وزارت خارجه‌های کشورهای پاکستان، قطر، چک،‌ کویت، مصر، شیلی، اکوادور، مکزیک و وزیران خارجه نروژ، الجزایر، استرالیا، هلند، در پیام‌هایی جداگانه این حملات تروریستی را محکوم کردند.

علاوه بر این عبدالملک حوثی، رئیس انصارالله یمن،‌ دولت آفریقای جنوبی، دولت موریتانی، دولت مالزی، وزیران دفاع و خارجه گینه کوناکری از دیگر دولت‌ها و مقاماتی بودند که با دولت و ملت ایران در ارتباط با این حوادث تروریستی ابراز همدردی کردند و بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

 

 

منبع ایسنا

ناگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبریار صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی و خبریار صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید