امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 262743 |
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1397 - 15:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر وزیر ارشاد یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ پروژه وزارت ارشاد در گیلان در حال احداث است و امیدواریم با ترکیب منابع ملی و اعتبارات استانی تکمیل این پروژه ها سرعت بگیرد. به گزارش صلح خبر، عباس صالحی در جمع خبرنگاران، تالار مرکزی رشت را بیست و چهارمین مجتمع […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

وزیر ارشاد یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ پروژه وزارت ارشاد در گیلان در حال احداث است و امیدواریم با ترکیب منابع ملی و اعتبارات استانی تکمیل این پروژه ها سرعت بگیرد.

به گزارش صلح خبر، عباس صالحی در جمع خبرنگاران، تالار مرکزی رشت را بیست و چهارمین مجتمع فرهنگی و هنری گیلان دانست و اظهار کرد: اهالی خوب فرهنگ و هنر گیلان سال‌ها منتظر افتتاح تالار مرکزی شهر رشت بودند و خوشحالیم این اتفاق در چله انقلاب افتاد.

وی با بیان اینکه اوایل سال آینده به استان گیلان سفر خواهم کرد، افزود: در سفر پیش رو به صورت مفصل مسائل فرهنگی و هنری گیلان بررسی و پیگیری خواهد شد و در صدد هستیم با همکاری استانداری گیلان تفاهم نامه نقشه راه سه ساله فرهنگی و هنری استان را امضا کنیم تا اقدامات برنامه‌ای و زیرساختی تا پایان دولت دوازدهم ترسیم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرصت‌های فراوان گیلان این استان را دارای گنجینه‌های فرهنگی و هنری پیدا و پنهان دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ پروژه وزارت ارشاد در گیلان در حال احداث است و امیدواریم با ترکیب منابع ملی و اعتبارات استانی تکمیل این پروژه‌ها سرعت بگیرد.

صالحی با اشاره به تخصیص ۲.۵ درصد از بودجه عمومی کشور به سرفصل فرهنگ، تفریح و تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: نقشه راه سه ساله فرهنگ و هنر تاکنون برای ۱۲ استان ترسیم شده و باید بدانیم که ایران فقط تهران نیست و حرکت‌های فرهنگی و هنری را باید در استان‌ها پیش ببریم.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت نیز اظهار کرد: طی سفری که اوایل سال ۹۸ به گیلان خواهم داشت، به صورت جدی مشکلات کتابخانه مرکزی رشت پیگیری می‌شود.

وزیر ارشاد مفاخر و شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران را متعلق به جغرافیای یک شهر و استان ندانست و گفت: دکتر محمد معین یکی از شخصیت‌های مرجع است و جایگاه قابل توجهی در فرهنگ ایران دارد.

صالحی با اشاره به نبوغ دکتر معین در عرصه زبان و ادب فارسی، تاکید کرد: تأسیس بنیاد معین به طور جدی در وزارتخانه دنبال می‌شود و هم اکنون در مراحل کارشناسی است. می‌خواهیم فضایی فراهم کنیم تا عامل جذب گردشگران فرهنگی به این استان باشد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید