امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 440963 |
تاریخ انتشار : 14 خرداد 1400 - 22:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/لرستان مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: درمجموع بیش از ۱۷۸ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که نگهداری از آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است. فیروز قیاسی در سفر به لرستان که امروز ۱۴ خردادماه صورت […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

صلح خبر/لرستان مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: درمجموع بیش از ۱۷۸ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که نگهداری از آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

فیروز قیاسی در سفر به لرستان که امروز ۱۴ خردادماه صورت گرفت، از وجود ۱۷۸ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور خبر داد و اظهار کرد: از این میزان راه، ۱۴۱ هزار کیلومتر راه روستایی و ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی است که نگه‌داری از این میزان راه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی تصریح کرد: از مجموع راه‌های روستایی کشور ۱۱۱ هزار کیلومتر آسفالته، ۳۰ هزار کیلومتر شوسه و خاکی است که سهم لرستان از راه‌های روستایی ۶۱۰۰ کیلومتر بوده و ۴۲۰۰ کیلومتر آن آسفالته است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ضریب برخورداری استان از راه روستایی آسفالته ۷۰ درصد است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در سال گذشته و امسال در استان اجرایی شده است امید می‌رود این ضریب به ۸۰ درصد ارتقا یابد.

قیاسی اضافه کرد: طول راه‌های فرعی استان نیز ۵۷۰ کیلومتر است که در سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت در این محورها صورت گرفته است که جا دارد از مجموعه استان قدردانی کنیم.

وی با قدردانی از عملکرد راهداری لرستان در بازسازی راه‌های آسیب‌دیده از سیل سال ۹۸ به‌ویژه محور خرم‌آباد_پلدختر، اضافه کرد: اجرای ۳۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی و ساخت ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی به‌ویژه پل شهید سلیمانی کار بزرگی است و انصافاً عملکرد اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در سیل و بازسازی پس از سیل ۹۸ فوق‌العاده بوده و جای تقدیر دارد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام نمود: با توجه به تجربه خوب لرستان در اجرای چیپ سیل، امسال ۱۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی اسلای سیل و چیپ سیل در لرستان اجرا می‌شود.

قیاسی ادامه داد: از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حذف نقاط پر تصادف در محورهای فرعی و روستایی لرستان خبر داد.

گفتنی است، قیاسی در این سفر از روکش آسفالت و حذف نقاط حادثه‌خیز محورهای فرعی و روستایی شهرستان‌های بروجرد، دورود، خرم‌آباد، چگنی و پلدختر و پروژه‌های بازسازی سیل ازجمله تعریض محور خرم‌آباد_ پلدختر، پل‌های شهید سلیمانی و پران پرویز و محور فرعی پلدختر_دهلیج بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید