امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 440869 |
تاریخ انتشار : 14 خرداد 1400 - 14:36 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر به رغم اعلام موفقیت یائیر لاپید در تشکیل دولت، هنوز موانع زیادی بر سر راه شروع فعالیت چنین دولتی وجود دارد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاید توافق احزاب شرکت کننده در دولت نفتالی بنت و یائیر لاپید بر سر برنامه کلی آن مهم […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

به رغم اعلام موفقیت یائیر لاپید در تشکیل دولت، هنوز موانع زیادی بر سر راه شروع فعالیت چنین دولتی وجود دارد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاید توافق احزاب شرکت کننده در دولت نفتالی بنت و یائیر لاپید بر سر برنامه کلی آن مهم ترین چالش برای این دولت باشد. برخی احزاب مهم که در دولت جدید شرکت می‌کنند هنوز توافق‌های ائتلافی با لاپید را که شامل خواسته‌هایشان در سطح داخلی و مکانیزهای برخورد با نزاع با مردم فلسطین و سیاست خارجه است، امضا نکرده‌اند.

با اینکه حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت که قرار است برای دو سال اول نخست وزیر شود با پیوستن به دولت موافقت کرده اما هنوز توافق ائتلافی را امضا نکرده است. این مسئله درباره حزب “تکفاه حداشاه” به ریاست جدعون ساعر نیز که از حزب لیکود کناره گیری کرده بود، صدق می‌کند.

رادیو کان از اصرار حزب یمینا و “تکفا حداشاه” درباره اضافه کردن بندی در توافق درباره لزوم تصویب قانونی برای دادن “مشروعیت” به شهرک‌هایی که سازمان‌های یهودی تندرو در کرانه باختری بدون اجازه مقامات رژیم صهیونیستی ساخته‌اند، خبر داد. این دو حزب بر اجازه دادن به ادامه ساخت و ساز در شهرک‌های موجود و ایجاد شهرک‌های جدید پافشاری می‌کنند.

بنت و ساعر که می‌دانند عمر دولت جدید کوتاه خواهد بود از حضور خود برای تقویت جایگاهشان در ائتلاف‌های راست گرایان از طریق تصویب سیاست‌های افراط گرایانه در قبال نزاع از جمله افزایش خشونت‌ها علیه غزه استفاده می‌کنند.

همچنین توافق با بندهای مربوط به رابطه دین و دولت چالش بزرگی خواهد بود. مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز از دیگر موانعی است که باید حل شود.

اگر اختلافات درباره برنامه کلی دولت حل نشود خطرناک‌ترین معضلی که دولت با آن مواجه خواهد شد دستیابی به حمایت کنست است. یکی از چالش‌ها در این راستا این است که این دولت تنها از حمایت ۶۱ نماینده برخوردار است و اگر تنها یک نماینده رأی اعتماد ندهد دولت سرنگون خواهد شد.به گفته منابع نیر اورباخ، نماینده حزب یمینا تحت فشارهای مراجع دینی یهودی قصد دارد به دولت رأی اعتماد ندهد.

همچنین تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره احضار رهبران احزاب حامی خود نشان می‌دهد که او درحال انجام اقدام بزرگی از طریق جذب تعداد بیشتری از نمایندگان است تا مانع از این شود که کنست به دولت بنت-لاپید رأی اعتماد بدهد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید