امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 116587 |
تاریخ انتشار : 24 مهر 1395 - 22:35 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

عکس یا حسین روی ماه واقعیت یا خیالات ؟ ماجرای عکس یا حسین روی ماه به گزارش مجله وبگردی پایگاه صلح خبر ؛ چندی قبل در صدای میانه و بعضی گروه ها ماجرای عجیبی مطرح شد مبنی بر این که در ساعات پایانی روز عاشورا در هلال ماه جمله « یا حسین » نقش بسته است و با […]

عکس یا حسین روی ماه واقعیت یا خیالات ؟

ماجرای عکس یا حسین روی ماه به گزارش مجله وبگردی پایگاه صلح خبر ؛

چندی قبل در صدای میانه و بعضی گروه ها ماجرای عجیبی مطرح شد مبنی بر این که در ساعات پایانی روز عاشورا در هلال ماه جمله « یا حسین » نقش بسته است و با چشم غیر مسلح قابل رویت می باشد.

بر اساس این گزارش گفته شد افرادی که در ساعات پایانی روز عاشورا با دقت به ماه نگاه کنند می توانند نام “یا حسین” را به راحتی ببینند و این تصویر با دوربین های پیشرفته بهتر نشان داده می شود.

عکس یا حسین روی ماه

به دنبال این خبر عده زیادی این مطلب را دلیل بر حقانیت و مظلومیت سیدالشهدا علیه السلام تلقی کردند و در مقابل ، تعداد اندکی هم به خرافی بودن آن تاکید داشتند.

عکس یا حسین روی ماه

اما ماجرای عکس یا حسین روی ماه در شب عاشورا چه بود ؟!

متاسفانه این عکس در فضای مجازی با عنوان « اسم یاحسین نوشته شده بر روی ماه » منتشر شده و با توجه به اینکه این دست مطالب چند وقتی است در فضای مجازی زیاد در حال دست به دست شدن است لازم است به چند نکته دقت کنیم؛

۱. اینکه بعضا روی برخی از سطوح یا اجسامی، نامی یا شکل معنا داری نقش می بندد – که یا حقیقتا نقش می بندد یا اینکه ما به تصور خودمان آنچه را میخواهیم از آن تصویر استخراج میکنیم – نه چیز تازه ای است و نه چیزی را ثابت میکند.

۲. وجود ائمه معصومین علیهم و بزرگی و عظمتشان و همچنین نیاز جامعه بشری به آن بزرگواران هم از راه عقل و هم از راه نقل (تاریخ و روایات) اثبات شده و نیازی به این گونه امور برای اثبات آن نیست.

۳. هدف از تولید و نشر این گونه مطالب، تنها از بین بردن تفکر و تعقل در افراد معتقد و کشاندن آنها به وادی خرافات و اموری از این دست است.

۴. اگر چه ممکن است این تصویر و همانند این تصاویر بدون هیچ قصد و غرضی منتشر شود ولی باید توجه داشت این دست مطالب نه تنها چیزی را اثبات نمی کند بلکه با اثبات شدن خلاف آن موجب سست شدن اعتقادات مردم می گردد که هدف دشمنان اسلام نیز در فضای مجازی – با تولید این همه شبهات و شایعات – همین است.

عکس یا حسین روی ماه

در توضیح علمی این موضوع نیز باید گفت درج نام امام حسین (ع) روی ماه صحت ندارد و مربوط به پدیده ای روانشناسی به نام پاریدولیا است . پاریدولیا (Pareidolia) یک پدیده روان شناسی است که در آن فرد علایم و یا صداهایی که ادراک می کند را به صورت معنادار می شناسد و یکی از مثال های جنجالی این پدیده، دیدن صورت یک انسان بر روی مریخ در سال 1976 بود!

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید