امروز: چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 8 ذو القعدة 1445 | 2024-05-15
کد خبر: 543630 |
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1403 - 23:38 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری صلح خبر، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛ برای افتتاح اجلاس مسئولان آموزش عقیدتی-سیاسی بسیج، به حسینیه عاشقان ثارالله در ستاد مرکزی سپاه رفتم. آقای محسنی، [نماینده ولی‌فقیه در بسیج تهران] گزارش داد که در ۳۶ هزار پایگاه بسیج، برای امور فکری و عقیدتی و سیاسی آموزش […]

به گزارش خبرگزاری صلح خبر، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛
برای افتتاح اجلاس مسئولان آموزش عقیدتی-سیاسی بسیج، به حسینیه عاشقان ثارالله در ستاد مرکزی سپاه رفتم. آقای محسنی، [نماینده ولی‌فقیه در بسیج تهران] گزارش داد که در ۳۶ هزار پایگاه بسیج، برای امور فکری و عقیدتی و سیاسی آموزش داده می‌شود و من در یک سخنرانی مفصل راجع به تقویت عقاید و نیز تربیت سیاسی و مفید و جهاد دائمی صحبت کردم؛ جمعیت زیادی جمع بود و پُر احساسات.
در دفتر با آقای احمد جبرئیل، [دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین]، از رهبران فلسطینی ملاقات داشتم. تحلیلی ارائه داد، از شکست [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر سابق اسرائیل]، در پیگیری صلح و توجه زیاد اسرائیلی‌ها به [آریل] شارون که او را آخرین پادشاه یهود می‌دانند و مشت آهنی او و عدم حمایت جدی جهان اسلام و اعراب از فلسطینی‌ها و خطر خسته‌شدن آنها تحت فشارهای زیاد را نجات‌دهنده [قلمداد می‌کنند]. از کنفرانس تهران گله داشت که به شعار اکتفا کرده و تصمیم اجرایی قابل توجهی نگرفته است؛ مثل تشکیل صندوق کمک و پیش‌قدمی ایران در ارائه کمک از طریق آن صندوق که پیشنهاد شد و عملی نشد. من هم گفتم مبارزه محدود به مردم داخل اراضی اشغالی شده و فلسطینی‌های بیرون و آواره با دولت‌های عربی و اسلامی، ‌شرکت ندارند و باید مبارزه را به خارج از فلسطین بکشانید. گله داشت که در پنج سال گذشته به ایران دعوت نشده است. گفتم نیازی به دعوت نیست؛ خودتان بیایید.
عصر آقای دکتر [شهاب] صدر، رئیس سابق [سازمان] نظام پزشکی آمد. از نحوه انتخابات و انحصارطلبی دوم‌ خردادی‌ها گله‌مند است و دربارۀ نامزدی در انتخابات [ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. آقای [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای اسلامی تهران] آمد. گفت، مایل است نامزد شود و می‌داند که چند میلیون از آرای آقای [سیدمحمد] خاتمی را تصاحب می‌کند؛ با توجه به شعارهای خود که روی دست آقای خاتمی می‌زند. با من مشورت کرد. گفتم، بعید است پیروز شود و دشمن برای خود درست می‌کند؛ احتمال ردشدن در شورای نگهبان هم هست. درعین‌حال برای رونق انتخابات بد نیست. گفت، اختلاف شدیدی بین دوم خردادی‌ها بروز کرده است.
آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و برای نامزدشدن [در انتخابات ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. گفتم، پیروز نمی‌شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت. گفت، اگر به پنج میلیون رأی برسد، خوب است. از برخورد دوم خردادی‌ها انتقاد داشت. نام‌نویسی انتخابات شروع شد و ۶۷ نفر، من‌جمله [عبدالله] جاسبی و [محسن] سازگارا، امروز ثبت‌نام کرده‌اند. در [ناآرامی‌های دانشجویی در منطقه کابیلای] الجزایر، کشتار زیاد شده؛ از دو طرف.

۲۷۲۱۹

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید