امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 345971 |
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1398 - 10:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر “هند که از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهانی محسوب می‌شود، سرزمین ادیان و آیین‌هاست. چهار دین هندو، سیک، جین و بودا در این کشور پدید آمده‌اند. پیروان ادیان مختلف همواره در این سرزمین در صلح خبر و مدارا با یکدیگر زندگی کرده‌اند. خودشان هم هند را به‌عنوان بزرگترین دموکراسی جهان […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

“هند که از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهانی محسوب می‌شود، سرزمین ادیان و آیین‌هاست. چهار دین هندو، سیک، جین و بودا در این کشور پدید آمده‌اند. پیروان ادیان مختلف همواره در این سرزمین در صلح خبر و مدارا با یکدیگر زندگی کرده‌اند. خودشان هم هند را به‌عنوان بزرگترین دموکراسی جهان می‌شناسند.”

به گزارش صلح خبر، عباس خامه‌یار، در یادداشتی نوشته است: مسلمانان، نخستین اقلیت بزرگ دینی در هند به شمار می‌روند و حدود ۲۰۰ میلیون جمعیت دارند. بخش مهمی از تاریخ قرن‌های میانه هند با حکومت مسلمانان عجین شده است. از اوایل قرن ۷ میلادی تا اشغالگری انگلیسی‌ها، مسلمانان در هند حکومت کرده‌اند که امروز شکوه و عظمت تاریخی آن کشور پهناور مربوط به این دوره است. ده‌ها اثر تاریخی و بنای تمدنی چون تاج محل، محصول دوره اسلامی هند است. صلح خبر، احترام به ادیان و همزیستی مسالمت‌آمیز همواره زیربنای زندگی مسلمانان هندی در دوران‌ حکمرانی‌شان در این کشور بوده است.
گاندی، پدر معنوی هند، صلح خبر و احترام به پیروان همه ادیان را سرلوحه اهداف و برنامه‌های خود داشت. از این‌رو مسلمانان شانه به شانه هندوها را در نهضت استقلال‌طلبی همراهی کردند و با استعمارگران انگلیسی جانانه جنگیدند.

شهرت هند به این است که سرزمین ادیان و صلح خبر و مداراست و رفتارهای غیرانسانی، غیراخلاقی و مجرمانه‌ اخیر، این شهرت جهانی را سخت خدشه‌دار می‌کند. هند همواره و در طول تاریخ، مأمنی برای پیروان ادیان از وطن‌رانده و نخبگان فرهنگی عدالت‌‌جو و آزادی‌‌خواه بوده است. این ستم‌های ناروا بر خلاف پیشینه تاریخی درخشان این سرزمین است.

متأسفانه در سال‌های اخیر، سازمان‌های افراطی و خشونت‌طلب هندو با گرایش‌ها و ایدئولوژی ناسیونالیسم هندویی، زمام امور جامعه را به دست گرفته و علاوه بر حرکت‌های آرام اجتماعی-فرهنگی و گسترش هویت هندو به تمام جامعه، اقدامات سخت خود را با حمایت سیاستمداران و دولتمردان برای هویت‌زدایی این کشور از مسلمانان به شدت آغاز کرده‌اند.

قانون اخیر شهروندی مصوب پارلمان در این راستاست و‌ حقوق اولیه شهروندی مسلمانان را سخت نقض کرده است و هم‌اکنون نیز این تعرض به مسلمانان با پشتوانه و حمایت دولتمردان از فاز سیاسی به فاز اجتماعی و مواجهه مردمی و دینی رسیده است. این درحالی است که نهاد دولت باید نقش حمایتی خود را از سایر شهروندان بدون هیچگونه تبعیضی ایفا کند.

یادمان باشد که اصولاً تاریخ کهن و نوین هند بدون توجه به نقش مسلمانان، ناقص است. گوشه‌گوشه جغرافیای این قاره، گواه بر این ادعاست.
این تاریخ‌ِ درخشان، نباید آماج حملات و تاراج بدخواهان و حسودان ‌ِبه ظاهر دوست‌ ولی ِ بی‌هویت و بی‌فرهنگ ودشمن این کشور قرار گیرد.

چُنین مباد … .

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید