امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 257952 |
تاریخ انتشار : 28 بهمن 1397 - 12:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را از سیاست بازی دور سازیم، ظلم و جفا کردیم به کشور که در این دو نهاد تعلیم و تربیت سیاسی بازی و سیاسی کاری ترویج کردیم. به گزارش صلح خبر، […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را از سیاست بازی دور سازیم، ظلم و جفا کردیم به کشور که در این دو نهاد تعلیم و تربیت سیاسی بازی و سیاسی کاری ترویج کردیم.

به گزارش صلح خبر، محمدمهدی زاهدی در “پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه” با بیان اینکه تعداد مدارس بسیار افزایش پیدا کرده است، گفت: پنج برابر شدن تعداد مدارس در استان‌های محروم، افزایش شاخص‌های برابر جنسیتی و باسوادی حتی در مقایسه با معیارهای جهانی که در برخی شاخص ها از معیارهای جهانی هم بالاتر رفتیم از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. در سال ۵۵ جمعیت باسواد ۴۷ درصد بود این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد باسواد هستند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم تا آینده کشور را به خوبی ساماندهی کند»، گفت: مقام معظم رهبری درباره امید دادن به نسل نوجوان و جوان اخیراً بیانیه‌ای داده اند. لذا باید فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش به عنوان ریشه ای ترین جهاد آن را ترویج کنند.

نماینده مردم کرمان افزود: باید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را از سیاست بازی دور سازیم، ظلم و جفا کردیم به کشور که این دو نهاد تعلیم و تربیت را در آن سیاسی بازی و سیاسی کاری ترویج کردیم. باید اهداف کلان در این دو نهاد حاکم باشد.

زاهدی ادامه داد: نباید با تغییر دولت ها همه چیز بر هم بریزد، آینده کشور در گروی این است که این دو وزارت در جهت اهداف نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه فضای مجازی وجود دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد و مدرسه باید با آن درگیر شود، تصریح کرد: ما آموزش مجازی را در مدرسه نیاز داریم و باید به نوعی از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که هنوز فناوری نرم را در کشور جدی نگرفته ایم. فناوری نرم مجموعه ای از روش ها و مقررات و ابزارهایی است که رفتار انسانی و نیازهای روحی و روانی و اجتماعی را مورد هدف قرار می‌دهد. اگر امروز درباره آن کار نکنیم زود دیر خواهد شد.

زاهدی در پایان ضمن طرح پرسش‌هایی گفت: آیا با رشد فناوری جدید از فناوری های نرم تا اینترنت اشیا هنوز باید سیستم سنتی آموزش رایج باشد؟ آیا می توان بخشی از آموزش را به خارج از مدرسه انتقال داد؟ آیا می توان از بستر فناوری های جدید برای تحقق عدالت آموزشی استفاده کرد؟ آیا می توان از بازی های رایانه ای برای آموزش بهتر منطبق با اسناد بالادستی استفاده کرد؟ تا کی باید منتظر اجرایی شدن فرهنگ منطبق بر فناوری‌های نرم و فناوری های منطبق با فرهنگ و صنایع فرهنگی در خدمت نظام آموزش و پرورش کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید