امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 127270 |
تاریخ انتشار : 11 دی 1395 - 20:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛ جهان > اروپا – همشهری آنلاین:همزمان با آغاز جشن های سال نو میلادی از امشب تدابیر امنیتی در شهرهای اصلی اروپا در پی حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ در این قاره تشدید شد. به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «آی تی وی» انگلیس روز شنبه گزارش داد: اقدامات امنیتی در لندن شامل […]

به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛

جهان > اروپا – همشهری آنلاین:
همزمان با آغاز جشن های سال نو میلادی از امشب تدابیر امنیتی در شهرهای اصلی اروپا در پی حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ در این قاره تشدید شد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «آی تی وی» انگلیس روز شنبه گزارش داد: اقدامات امنیتی در لندن شامل اعزام هزاران نفر از نیروهای پلیس و ایجاد حلقه حفاظتی در مرکز نمایش آتش بازی در این شهر بوده است.

نگرانی ها درباره حملات تروریستی به مراسم سال جدید میلادی به دنبال حمله یک کامیون به جمعی حاضر در شهر «نیس» فرانسه و به تازگی برلین افزایش یافته است.

پلیس حمل و نقل انگلیس اعلام کرده است که ساعات کاری نیروهایش را افزایش می دهد و «اندی مورگان» رئیس پلیس لندن گفت که نیروهای پلیس برای ایجاد یک چتر امنیتی در سراسر لندن تلاش می کنند.

در فرانسه نیز به گفته «بغرونو لورو» وزیر کشور بیش از 96 هزار افسر پلیس همزمان با جشن های آغاز سال نو در حال انجام ماموریت هستند که شامل هفت هزار پرسنل نظامی می شود. انتظار می رود حدود 600 هزار نفر امروز شنبه در خیابان شانزِلیزه حضور یابند.

طبق گزارش شهرداری پاریس، دو هزار نیروی امنیتی و تیم پزشکی متشکل از 400 پزشک در خیابان ها حاضر خواهند بود.

در آلمان، مقام های امنیتی این کشور تدابیر امنیتی شدیدی را در برلین برقرار کرده اند و جشن های شب سال نو به دنبال حمله به بازار کریسمس که به کشته شدن 9 نفر و مجروح شدن 50 نفر منجر شد، طبق برنامه اجرا می شود.

یکی از سخنگویان پلیس برلین گفته است که تدابیر امنیتی شامل استقرار نیروهای امنیتی مسلح به سلاح های نیمه خودکار ، وسایل زرهی و ایجاد موانع بتنی خواهد بود.

به گفته مقامات پلیس این کشور حصاری به طول 13 کیلومتر در محل برگزاری جشن ها احداث شده است و هزار و 800 افسر پلیس و 600 نیروی امنیتی به منظور انجام عملیات بازرسی ها مستقر شده اند.

صلیب سرخ آلمان نیز 140 نفر از پزشکان را اعزام خواهد کرد و چهار ماشین آتش نشانی در حال آماده باش خواهند بود.
خبرنگار ایرنا از رم نیز گزارش می دهد: همزمان با نزدیک شدن شب سال نو (امشب) زنگ خطر تروریسم و آماده باش بصدا درآمده و تدابیر امنیتی شدیدی در سراسر ایتالیا بویژه شهرهای بزرگ اتخاذ شده است.

در شهر رم برای جلوگیری از حملات احتمالی تروریستی، تک تیراندازها برروی نقاط استراتژیکی مستقر شده و نیروهای انتظامی و پلیس در حالت آماده باش کامل بسر می برند و مناطق باستانی شهر مانند ‘کلوزئوم’ و ‘چیرکو ماسیمو’ نیز به شدت تحت کنترل قرار گرفته اند. در شهر میلان از دستگاه های فلزیاب و بلوک های سیمانی برای پیشگیری از حملات با کامیون همانند برلین استفاده شده است.

بدین ترتیب در آخرین روز از سال 2016 میلادی، شهرهای بزرگ ایتالیا همانند سایر شهرهای اروپایی رنگ امنیتی به خود گرفته و علاوه بر هزاران مامور انتظامی و پلیس، از تک تیراندازها و حتی پهپاد برای جلوگیری از حملات احتمالی بکار گرفته شده است.

‘مارکو مینتی’ وزیر کشور ایتالیا در این باره اظهار داشت: ما نگران نیستیم بلکه سطح امنیتی را بالا برده و در حالت آماده باش قرار داریم و هیچ چیزی را کم اهمیت محسوب نمی کنیم.
در واتیکان که در مرکز شهر رم واقع است نیز تدابیر امنیتی بسیار محسوس بوده و ماموران پلیس با لباس شخصی و یونیفورم میان مردم حضور دارند.

نیروهای گشتی با اسب ، دوچرخه و خودرو به شدت از مناطق مرکزی محافظت کرده و بلوک های سیمانی برای جلوگیری از حمله با کامیون دیده می شوند. پلیس همچنین از دوربین های مداربسته با کیفیت بالا برای کنترل جمعیت استفاده می کند.

این در حالی که ممنوعیت استفاده از ترقه و آتش بازی که پیشتر از سوی شهرداری رم اعلام شده بود نیز لغو شد.

در پی کشته شدن ‘انیس عامری’ عامل فاجعه برلین به دست ماموران پلیس ایتالیا در شهر میلان، نگرانی از واکنش افراط گرایان در این کشور به وجود آمد تا جایی که علاوه بر تقویت تدابیر عادی امنیتی و بکارگیری هفت هزار نیرو در شهرهای مختلف، اکنون در آستانه سال نو میلادی، نیروی هوایی از بالگردهای مسلح نیز برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی استفاده خواهند کرد. کشته شدن عامل فاجعه برلین در میلان، صحنه جدیدی را که تاکنون برای نیروهای امنیتی در ایتالیا ناشناخته بود، در آستانه سال نو ایجاد کرده است و پلیس این کشور از اینکه عوامل تروریستی به تنهایی عمل کنند، بسیار نگران است زیرا پیشتر در لندن و پاریس ماموران پلیس و سربازان هدف افراط گرایان واقع شده بودند.

به گزارش ایرنا، در سال 2016 در اروپا حملات تروریستی چندی در شهرهای مختلف این قاره به وقوع پیوست که مسئولیت بیشتر آنها را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت.

هشدار این گروه درباره احتمال تکرار چنین حملاتی زنگ هشدار را در پایتخت های اروپایی به صدا در آورده است.

در 22 مارس 2016 (سوم فروردین95) سه انفجار در بروکسل، پایتخت بلژیک رخ داد که یکی در فرودگاه این شهر و دیگری در ایستگاه مترو بود. در این انفجار 34 نفر کشته و 136 نفر کشته شدند.

یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه (14 ژوییه/ 14 تیر) در شهر توریستی نیس، با کامیون به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.

در تازه ترین حمله تروریستی در اروپا که 19 دسامبر (29 آذر) به وقوع پیوست راننده یک کامیون وارد بازار کریسمس شهر برلین شد و جمعیت حاضر را زیر گرفت. گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این سه حمله را برعهده گرفت.

This article passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.
Recommended article: The Guardian’s Summary of Julian Assange’s Interview Went Viral and Was Completely False.

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید