امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 228666 |
تاریخ انتشار : 24 فروردین 1397 - 1:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رئیس جمهور آمریکا در عقب گردی فاحش از موضع پیشین خود، به تیم مشاورانش در کاخ سفید دستور داد تا پیوستن مجدد آمریکا به پیمان تجاری و چندجانبه ترانس پاسیفیک را بررسی کنند. به گزارش صلح خبر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» صبح روز پنج […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رئیس جمهور آمریکا در عقب گردی فاحش از موضع پیشین خود، به تیم مشاورانش در کاخ سفید دستور داد تا پیوستن مجدد آمریکا به پیمان تجاری و چندجانبه ترانس پاسیفیک را بررسی کنند.

به گزارش صلح خبر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» صبح روز پنج شنبه در جمعی از قانونگذاران و فرمانداران ایالتی، در عقب گردی فاحش از موضع پیشین و سرسختانه خود برای خروج از پیمان چندجانبه «ترانس پاسیفیک»، اعلام کرد که به مشاوران خود دستور داده تا پیوستن مجدد آمریکا به این پیمان را بررسی کنند.

بدین ترتیب، پیوستن مجدد آمریکا به این پیمان تجاری چند جانبه می تواند نویددهنده تغییری چشمگیر در سرنوشت بسیاری از صنایع آمریکا- که درصدد بهره مندی از منافع حاصل از شرایط مطلوب این پیمان تجاری هستند- و همچنین قانونگذاران جمهوریخواهِ حامی این پیمان باشد.

این در حالی است که ترامپ به عنوان یکی از سرسخت ترین منتقدان این پیمان گفته بود تمایل دارد در خصوص توافقنامه های تجاری به طور مجزا مذاکره کند؛ تاکتیکی که به زعم وی، به آمریکا قدرت نفوذ بیشتری در مقایسه با شرکای تجاری آن اعطاء می کند.

شایان ذکر است که پیوستن مجدد آمریکا به پیمان تجاری ترانس پاسیفیک، مأموریتی پیچیده خواهد بود. سایر کشورهای عضو این پیمان (۱۱ کشور) ماهها با یکدیگر در مورد تداوم این پیمان تجاری بدون حضور بازار آمریکا بحث و گفتگو کرده و در نهایت در مورد یک توافق چندجانبه و جامع به توافق رسیدند.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید