امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 231513 |
تاریخ انتشار : 05 خرداد 1397 - 12:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر فرامرز سروی در گفتگو با خبرنگار صلح خبر، درباره تحریم‌های اخیر وضع‌شده علیه شرکت هواپیمایی ماهان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: تحریم‌ها همواره از ابتدای انقلاب، علیه صنعت هوانوردی وجود داشته است و این تحریم اخیر، وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴ شرکت هواپیمایی ایران موضوع تازه‌ای نیست. […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

فرامرز سروی در گفتگو با خبرنگار صلح خبر، درباره تحریم‌های اخیر وضع‌شده علیه شرکت هواپیمایی ماهان از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت: تحریم‌ها همواره از ابتدای انقلاب، علیه صنعت هوانوردی وجود داشته است و این تحریم اخیر، وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ۴ شرکت هواپیمایی ایران موضوع تازه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه حتی پس از برجام هم، شرکت ماهان تحت تحریم باقی ماند، افزود: موافقت‌نامه هسته‌ای ایران با ۶ کشور، مشمول ماهان نشد.

این مقام مسئول در صنعت هوایی تصریح کرد: هیچ گاه انتظار نداشتیم فضای پسابرجام بر هواپیمایی ماهان تأثیر به سزایی بگذارد؛ به همین دلیل هیچگاه هم برای دوره پسابرجام برنامه‌ریزی نکرده بودیم؛ ولی ممکن است برخی شرکت های فعال در صنعت هوانوردی که پس از برجام بر روی دوره بدون تحریم‌ها حساب کرده بودند، با تحریم‌های جدید علیه این شرکت‌ها، دچار مشکل شوند.

وی تأکید کرد: شرکت هواپیمایی ماهان در تمام مدتی که از سوی بازرسان اتحادیه اروپا مورد بازرسی قرار گرفته، بالاترین نمره را کسب کرده و نتوانسته‌اند ارتباطی میان این شرکت هواپیمایی با موضوع حمایت از تروریسم بیابند؛ این در حالی است که هواپیماهای متعلق به ماهان کاملا و ۱۰۰ درصد در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی در حال پرواز هستند و همه استانداردهای بین المللی را رعایت می کند.

این مقام مسئول در ماهان در پاسخ به پرسشی درباره تحریم شدن ۱۲ فروند از هواپیماهای ماهان گفت: هیچ مشکلی برای این تعداد هواپیمای ماهان پیش نیامده و ما همچنان به تمام مقاصد پروازی خود از جمله اتحادیه اروپا پرواز داریم. البته اتحادیه اروپا، هواپیماها و ایرلاین‌ها را از منظر فنی و عملیاتی بازرسی می‌کند. در عین حال، ایراداتی که بازرسان اروپایی به هواپیماها می گیرند، به سه دسته تقسیم می شوند که سختگیرانه ترین آن CAT۳ (ایرادات دسته سوم) است اگر با این نوع ایرادات مواجه شوند و تعداد هشدارها به سقف خاصی برسد، آن هواپیما زمین گیر شده و اجازه پرواز نمی یابد.

وی تصریح کرد: این موضوع هیچ گاه در خصوص ماهان مصداق نداشته و تاکنون ایرادی به هواپیماهای این شرکت از سوی بازرسان اتحادیه اروپا وارد دانسته نشده است؛ ضمن اینکه علی رغم هشدارهایی که روز گذشته از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به فرودگاه ها و شرکت های هوانوردی دنیا درباره تحریم این شرکت هواپیمایی ایرانی صادر کرد، با کوچکترین مشکل و ایرادی برای پرواز به اقصی نقاط دنیا و نشست و برخاست در فرودگاه‌های مختلف جهان نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار صلح خبر، اواخر هفته گذشته وزارت خزانه داری آمریکا درست دو هفته بعد از خروج از برجام، ۴ شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر را تحریم کرد. همچنین این وزارتخانه آمریکایی، دو تن از مدیران ایرلاین های ایرانی و ۳۱ فروند هواپیمای با رجیستر اختصاصی ایران (EP) را تحریم کرد که ۱۲ فروند آن متعلق به هواپیمایی ماهان است.

کد خبر 4306172
برهان محمودی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید