امروز: یکشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 10 ذو الحجة 1445 | 2024-06-16
کد خبر: 545955 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1403 - 18:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کیومرث هاشمی به همراه وزرای ورزش چین، روسیه، بلاروس و قزاقستان از مجموعه ورزشی المپیک آلماتی بازدید کردند. به گزارش صلح خبر و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی که برای حضور در اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو شانگهای به قزاقستان سفر کرده، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) به همراه همتایانش از روسیه، چین، […]

کیومرث هاشمی به همراه وزرای ورزش چین، روسیه، بلاروس و قزاقستان از مجموعه ورزشی المپیک آلماتی بازدید کردند.

به گزارش صلح خبر و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی که برای حضور در اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو شانگهای به قزاقستان سفر کرده، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) به همراه همتایانش از روسیه، چین، بلاروس و قزاقستان از مجموعه ورزشی المپیک آلماتی بازدید کرد. سالن‌های ژیمناستیک، بوکس، کاراته، تیراندازی، شمشیربازی، هاکی روی یخ و … بخش‌های مختلف این مجموعه ورزشی بودند که توسط وزرای ورزش کشورهای عضو شانگهای مورد بازدید قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در حاشیه این سفر با سرگئی میخاییلویچ، همتای بلاروسی خود دیدار کرد. در ابتدای این دیدار وزرای دو کشور به همراه هیاتهای حاضر به احترام رییس جمهور شهید و همراهان ایشان به صورت ایستاده یک دقیقه سکوت کردند.

در ادامه وزیر ورزش بلاروس با اشاره به دوستی و روابط کشورش با ایران گفت: مطمئنم از طریق ورزش می‌توانیم گرمای روابط دو کشور را تقویم کنیم. ورزش برای هر دو ملت ایران و بلاروس مهم است و ورزش ایران از سرآمدان ورزش آسیاست.

پیشنهاد دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و بلاروس/ بازدید وزیر ورزش از مجموعه ورزشی المپیک آلماتی

میخاییلویچ ادامه داد: ورزش ایران در رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری پیش‌رو است و ما علاقمندیم از تجربیات شما در ورزش استفاده کنیم. ضمن اینکه ایران کشوی چهار فصل است و ما از این نعمت محرومیم و دوست داریم بتوانیم از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنیم.

وی برگزاری اردوهای مشترک و دوره‌های آموزشی و مربیگری را از دیگر محورهای همکاری دو کشور اعلام کرد و افزود: به زودی در بلاروس بزرگترین مجموعه ورزش‌های دریایی و آبی اروپا افتتاح می‌شود و از همین جا از شناگران ایرانی برای استفاده و حضور در افتتاح این مجموعه دعوت می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان ایران نیز با قدردانی از همدردی کشور بلاروس و همچنین حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم تشییع پیکر رییس جمهور شهید ایران و دیگر همراهان ایشان گفت: ایران آماده است که در قالب تفاهم‌نامه موجود کار اجرایی را آغاز کند. ما برنامه‌های خود را در فاز اجرایی ارسال کرده‌ایم و به محض تایید از سوی بلاروس، آماده اجرایی شدن این تفاهم‌نامه هستیم.

وی تقویت روابط باشگاهی، انتقال تجربیات و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیان و داوران را مورد توجه قرار داد و گفت: در رشته‌هایی مانند هاکی روی یخ یا دوومیدانی می‌توانیم از تجربیات ورزش بلاروس استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار کرد: یکی از رشته‌هایی که می‌تواند به ارتباط بهتر ورزش دو کشور کمک کند فوتبال است که پیشنهاد می‌کنم تیم‌های ملی ایران و بلاروس در پنجره فیفا در سال ۲۰۲۵ دیدار دوستانه‌ای برگزار کنند.

هاشمی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: یکی از موضوعاتی که می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم موضوع مقابله با تحریم در ورزش است که کشور بلاروس می‌تواند به دور کردن افکار سیاسی که مغایر با روح ورزش است کمک کند. ایران تلاش کشورهایی که سعی دارند ورزش را سیاسی کند محکوم می‌کند.

پیشنهاد دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران و بلاروس/ بازدید وزیر ورزش از مجموعه ورزشی المپیک آلماتی

وی در پایان گفت: از اینکه بلاروس تیر ماه به جمع اعضای شانگهای اضافه می‌شود خوشحالیم و ایران از این موضوع حمایت کرده است.

در پایان، وزیر ورزش بلاروس با اشاره به صحبت‌های همتای ایرانی خود گفت: ورزش باید همه را در کنار هم جمع کند اما متاسفانه برخی موضوعات سیاسی باعث تصمیمات دوگانه شده است. به طور مثال اسراییل در جنگ با فلسطین است و فلسطینیان را می‌کشد اما ورزشکاران آن در مسابقات حاضر می‌شوند. بنابراین باید از ظرفیت سازمان‌های بین المللی مانند شانگهای برای تغییر نگرش‌های سیاسی استفاده کرد.

هاشمی در پاسخ به صحبت‌های وزیر ورزش بلاروس گفت: ایران فردا مواضع خود را درباره این موضوع به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید