امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 273186 |
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1398 - 15:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر رئیس قوه قضاییه گفت: باید روابط ما با همه دنیا بر اساس کرامت باشد و حق نداریم کرامت‌مان را مخدوش کنیم و در دنیا ذلیل شویم؛ بلکه در دنیا عزتمان باید حفظ شود. به گزارش صلح خبر، جلسه اعضای شورای قضایی و قضات دادگستری استان خوزستان با رئیس قوه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

رئیس قوه قضاییه گفت: باید روابط ما با همه دنیا بر اساس کرامت باشد و حق نداریم کرامت‌مان را مخدوش کنیم و در دنیا ذلیل شویم؛ بلکه در دنیا عزتمان باید حفظ شود.

به گزارش صلح خبر، جلسه اعضای شورای قضایی و قضات دادگستری استان خوزستان با رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

ابراهیم رئیسی در این نشست با اشاره به جایگاه و کرامت قاضی اظهار کرد: در دستگاه قضایی باید کرامت قاضی حفظ شود به نحوی که خودش را در محضر مقدس پروردگار متعال ببیند و موظف به اجرای قانون بداند.

وی افزود: قاضی باید خودش را بدهکار هیچکس نبیند و وامدار هیچکس نداند؛ بلکه فقط خود را عبد خداوند بداند و وظیفه الهی‌اش را انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هر امری که کرامت قاضی را مخدوش کند، نباید انجام شود و در مورد هر امری که کرامت قاضی را حفظ می‌کند، باید اقدام کرد.

رئیسی با اشاره به اقداماتی که کرامت قاضی را حفظ می‌کند، ادامه داد: قاضی کرامت ارباب رجوع را باید حفظ کند. کرامت افرادی که به نحوی به عنوان متهم و محکوم باید تحت تعقیب قرار بگیرند، باید حفظ شود. به میزان جرم باید مورد سئوال قرار گیرند؛ به میزان محکومیت باید مجازات شوند؛ در زندان باید کسی که محبوس و محکوم است، به میزانی که قانون اجازه داده باید مجازات شود نه بیشتر.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان قضایی، همه مسئولان اجرایی و همه دست اندرکاران باید نسبت به امر بسیار مهمِ رعایت کرامت توجه داشته باشند. باید روابط ما با همه دنیا بر اساس کرامت باشد و حق نداریم کرامت‌مان را مخدوش کنیم و در دنیا ذلیل شویم؛ بلکه در دنیا عزتمان باید حفظ شود. هر امری، هر کاری، هر قراردادی و هر ارتباطی که عزت و کرامت ما را مخدوش کند، نمی‌توانیم انجام دهیم و باید با حفظ کرامت با عالم ارتباط برقرار کنیم و باید روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با جهان برقرار باشد و این یک اصل است.

رییس قوه قضاییه با اشاره بخشی از دعای افتتاح «نرغب الیک فی دولة کریمة» در توصیف آن گفت: در جامعه‌ای که در تمام لایه‌ها خداوند حاکم است، نگاه به انسان‌ها به عنوان بنده خدایی است که او نیز نزد خداوند متعال جایگاهی دارد. فقیر، غنی و بینوا هر یک جایگاهی نزد خداوند دارند.

وی تصریح کرد: برعکس برخی که تصور می‌کنند باید کسب قدرت کرد، کلاهک‌های هسته‌ای را افزایش داد، خزانه‌ها را پر پول کرد و آینده از آن ثروتمندان و زورداران است، فِلِش عالم به طرف خوبی‌هاست نه بدی‌ها و آینده از آن صالحین است.

رئیسی خاطرنشان کرد: چشم انداز این عالم بسیار روشن است و به سوی حق پیش می‌رود نه باطل. هاضمه هستی باطل پذیر نیست؛ بلکه حق پذیر است و ماندگاری از آن حق است و سخن باطل و مکتب و راه باطل ماندگار نیست. قرار نیست در عالم، باطل بقایی داشته باشد؛ چون جریان هستی به طرف حاکمیت حق می‌رود و این تصویری است که قرآن برای ما ترسیم کرده و آینده بسیار روشن است.

ادامه دارد

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید