امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 340310 |
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1398 - 17:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر چهاردهمین آیین ملّی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای تهران با عنوان «مهمانی لاله‌ها» در آرامستان ارامنه تهران با هدف گرامیداشت مقام شهدای پیروان ادیان توحیدی برگزار شد. به گزارش صلح خبر، اسقف اعظم سبوه سرکیسیان در مراسم «میهمانی لاله‌ها» که انوشیروان محسنی‌ بندپی استاندار تهران و جمعی از مسئولان […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

چهاردهمین آیین ملّی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای تهران با عنوان «مهمانی لاله‌ها» در آرامستان ارامنه تهران با هدف گرامیداشت مقام شهدای پیروان ادیان توحیدی برگزار شد.

به گزارش صلح خبر، اسقف اعظم سبوه سرکیسیان در مراسم «میهمانی لاله‌ها» که انوشیروان محسنی‌ بندپی استاندار تهران و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، گفت: بار دیگر در این مکان نمادین که شهدا در آن آرمیده‌اند دور هم آمده‌ایم تا تجدید پیمان کنیم. در تاریخ ملت‌ها، رویدادهای بزرگی توسط رزمندگان و انسان‌های جان‌فدا رقم خورده است. شهادت در راه انسانیت و در راستای زنده نگهداشتن رسالت الهی و ارزش‌های ملی، کاری مقدس است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های مسیحیت، شهادت نمادی است که معنای ویژه به حیات می‌بخشد. بزرگان ما می‌فرمایند خون شهدا مورد رشد و تعالی کلیسا است.

اسقف سرکیسیان گفت: یکی از پدران روحانی کلیسا گفته است که درگذشتگان و شهدای ما موجب الهام و پیشرفت ملت‌ها و کلیسا هستند. بر اساس انجیل، شهدا جاودان و زنده خواهند ماند. در کتاب مقدس مسلمانان هم چنین تعبیری وجود دارد. شهدا از جایگاه ابدی‌شان ما را راهنمایی خواهند کرد. آنها می‌خواهند در راه تمامیت ارضی کشورمان تلاش کنیم. این برنامه گواه یکدلی ملت ایران است و خون شهدا همواره موجب قوت ما است‌.

وی خاطرنشان کرد: ایران به واسطه رزمندگان خود همواره قدرتمند است. این واقعیت حدود یک ماه پیش در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی به عنوان یکی از فرزندان شجاع خود به اثبات رسید. باور داریم روح شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی تحت مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای و رییس جمهور عاملی برای پیشرفت ما خواهد بود. این ایام را به ایشان تبریک می‌گوییم و برای ایران عزیز صلح خبر و آرامش آرزو می‌کنیم.

در بخش دیگر این مراسم، محسنی بندپی استاندار تهران در سخنانی گفت: در دوران انقلاب اسلامی تمام ملت ایران دست به دست یکدیگر دادند و رژیمی را که توسط استکبار جهانی تا بن‌دندان مسلح بود، اخراج کردند. پس از آن نیز همه آحاد جامعه ایران توانستند در دوران هشت سال دفاع مقدس مقابل صدام که مجددا استکبار جهانی حامی آن بود، ایستادگی کنند.

وی افزود: ملت ایران همواره در مقابل دشمنان و بیگانگان ایستادگی کردند و در راستای حفظ تمامیت ارضی کشورمان، فرمان امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند. همه اقشار جامعه ایران شرایطی را فراهم کردند که هیچ ابرقدرتی در ذهنش حمله به ایران را متصور نیست. ما همواره باید فرهنگ و فلسفه شهادت را زنده نگه داریم.

استاندار تهران با اشاره به شاخص‌های مشترک میان تمام ادیان توضیح داد: اخلاق‌مداری، پرهیز از گناه، صداقت و راست‌گویی خواسته تمام ادیان الهی است و در این زمینه میان ادیان تفاوتی وجود ندارد؛ چرا که ادیان در راه تحقق اهداف الهی ایجاد شده‌اند.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) برای رهایی از بن بست، راه  شهادت را انتخاب کرد. این فرهنگ همواره برای کشورها و ملت‌ها رهایی بخش است. ما در مقطع حساسی از تاریخ ایستاده‌ایم. توسل به فرهنگ شهادت، عاملی است که می‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. در این راه باید از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت داشته باشیم.

محسنی بندپی درمورد حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاکید کرد: اکنون با چالش‌های متفاوتی روبرو هستیم. دشمن از همان ابتدای انقلاب اسلامی به انواع مختلف در مقابل ایران ایستاد، گروه‌های تجزیه‌طلب را تحریک کرد یا ما را تحریم کردند. حضور در پای صندوق‌های رای موجب ایجاد یأس و ناامیدی دشمنان است. نخبگان، شهدا و مسئولان کشور نیز همواره در پی این هستند تا شرایط را تغییر دهند از این رو برای حفظ آرمان‌ها و اقتدار کشور حضور در پای صندوق‌های رای یک تکلیف است.

در بخشی از این مراسم دکتر عبدالله مرتضوی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، پیام حجت اسلام محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را به مناسبت این برنامه خواند. همچنین مزار شهدای ارامنه با بالگرد، گلباران شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید