امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 271097 |
تاریخ انتشار : 20 فروردین 1398 - 17:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود ۲۲ هزار جانباز در این استان و سهم چهار درصدی از جانبازان سراسر کشور، اظهار کرد: همانگونه که جانبازان و ایثارگران قابل تکریم هستند باید از خانواده‌های آنان نیز تجلیل شود. به گزارش صلح خبر، عبدالله پاکاری در جلسه هماهنگی مراسم […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود ۲۲ هزار جانباز در این استان و سهم چهار درصدی از جانبازان سراسر کشور، اظهار کرد: همانگونه که جانبازان و ایثارگران قابل تکریم هستند باید از خانواده‌های آنان نیز تجلیل شود.

به گزارش صلح خبر، عبدالله پاکاری در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت روز جانباز، اظهار کرد: خدمت در نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران وصف‌ناپذیر است، زیرا به کسانی خدمت می‌کنیم که موجب فخر و سربلندی ملت عزیز ایران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه به پاس ایثار و از خودگذشتگی علمدار دشت کربلا، حضرت اباالفضل العباس (ع) زادروز ولادت ایشان، روز جانباز نامگذاری شده است، تصریح کرد: جانبازان در طول هشت‌سال دفاع مقدس پایمردی و پایداری خود را ثابت کردند و اکنون نیز با زخم‌های به‌جا مانده در جسم و جانشان همچنان مقاوم هستند.

پاکاری روز جانباز را فرصتی برای تجدید پیمان با این سرمایه‌های ارزشمند نظام و انقلاب دانست و ادامه داد: هدف ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، همواره عزتمداری و حفظ منزلت در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری است.

این مسئول فرهنگی استقامت و پایداری جانبازان را عامل بالا رفتن شأن و مقام آنان در پیشگاه خداوند دانست و متذکر شد: بی‌شک اعتلای امروز ایران اسلامی و پشتوانه آن مرهون ایثارگری‌های جانبازان سرافراز است و مناسبت آن با میلاد فرخنده حضرت عباس (ع) پیوندی زیبا و عارفانه از تجلی ایثارگران و جانبازان ایران اسلامی در هشت‌سال دفاع مقدس در امتداد مسیر عاشوراست.

وی با تأکید بر اینکه خداوند جانبازان را در عالم خاک باقی گذاشت تا باب شهادت بسته نشود، گفت: امروز باز در همه عرصه‌ها می‌بینیم که جانبازان نه تنها در میدان‌های نبرد پیشتاز بوده‌اند، بلکه در تمام صحنه‌ها با قدرت به فعالیت مشغول هستند و حتی در بعضی عرصه‌ها از دیگران نیز گوی سبقت ربوده‌اند.

وی در تشریح برنامه‌های ویژه روز جانباز، اظهار کرد: دیدار با خانواده جانبازان در قالب طرح «علمداران حماسه»، حضور ایثارگران در صداوسیما، اجرای طرح سپاس در بیمارستان‌ها و منازل، تجلیل از همکاران جانباز و جانبازان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و، برگزاری مسابقات ورزشی جانبازان، نمایشگاه آثار جانبازان و مراسم تجلیل از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان طرح «علمداران حماسه» را فرصتی برای یادآوری رشادت‌ها و مجاهدت‌های انسان‌های وارسته دانست و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کشوری «علمداران حماسه» ۱۰۰ جانباز گیلانی در بزرگداشت روز جانباز توسط ائمه جمعه مرکز و سراسر استان به همراهی رؤسای بنیاد شهرستان‌ها دیدار می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال پنجمین سال متوالی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری، طرح مذکور در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: ائمه جمعه در این دیدارها ضمن قدردانی از مجاهدت و ایثارگری جانبازان سرافراز از صبوری و همراهی خانواده‌های آنان قدردانی کرده و از نزدیک با مسائل و مشکلاتشان آشنا می‌شوند.
انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید