امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 240310 |
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1397 - 8:56 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از العالم، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا، فرانسه و انگلیس توافق کرده‌اند که استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه این بار با پاسخی بسیار قویتر از دفعه قبلی مواجه خواهد شد. وی افزود: ما مدام در […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از العالم، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا، فرانسه و انگلیس توافق کرده‌اند که استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه این بار با پاسخی بسیار قویتر از دفعه قبلی مواجه خواهد شد.

وی افزود: ما مدام در حال ارسال این پیام هستیم که استفاده از تسلیحات شیمیایی برای بار سوم پاسخی قویتر دریافت خواهد.

آمریکا و متحدانش تاکنون دوبار به بهانه استفاده دولت «بشار اسد» از تسلیحات شیمیایی حملاتی به مواضع ارتش سوریه انجام داده‌اند؛ ۲ حمله ادعایی که هیچوقت اثبات نشده است دولت سوریه عامل آن بوده است. 

دولت سوریه و وزارت دفاع روسیه بر اساس شواهد و مدارک همواره تاکید کرده‌اند که آمریکا و متحدانش با به کار بردن گاز شیمیایی علیه مردم توسط عوامل خود در سوریه از آن به عنوان دستاویزی مشروع برای حمله به دولت بشار اسد استفاده می‌کنند.

ادعاها درباره احتمال استفاده دمشق از سلاح های شیمیایی در حالی صورت می گیرد که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ بعد از یک توافق میان آمریکا و روسیه و با نظارت سازمان منع سلاح های شیمیایی، تسلیحات خود را یا نابود کرده و یا به خارج از سوریه ارسال کرده است. مقامات سوری نیز بارها اعلام کرده‌اند که این کشور هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

همچنین مقامات روسیه در هفته های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که برخی تروریست‌ها با سلاح های شیمیایی اهدایی غربی‌ها درصدد انجام عملیات به منظور متهم کردن دولت اسد هستند. آمریکا و متحدانش پیش از این دوباره به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به اهدافی در این کشور حمله کرده‌اند.

بولتون همچنین گفت که واشنگتن در این زمینه در حال مشورت دائم با لندن و پاریس است.

کد خبر 4399906

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید