امروز: چهارشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 3 ربيع أول 1444 | 2022-09-28

عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری ایران

عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شمسی) قبل از قضاوت درباره میزان رشد تبلیغات تجاری باید از عوامل مساعد و نامساعد در راه این فن و حرفه جوان، فهرست‌وار نام ببریم و ببینیم چه عواملی موجب شدند این حرفه و فن در ایران رشد خوبی پیدا كند و چه […]

16 آبان 1391 - 23:47
ارسال توسط :

شناخت علامت تجاری Brand

علامت تجاری(Brand) کوکا کولا با ارزشترین علامت تجاری در دنیاست و نام آن به تنهایی بیلیون ها دلار ارزش دارد. اما چرا؟

16 آبان 1391 - 18:45
ارسال توسط :

تاریخچه تبلیغات تجاری در ایران قسمت سوم

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران – قسمت سوم (سالهای بعد از 1335 شمسی) در شماره گذشته به بررسی روند تبلیغات تجاری بین سالهای 1327 تا 1334 در ایران پرداخته شد. در این شماره نیز در ادامه مباحث گذشته به مرور تبلیغات تجاری ایران بعد از سال 1324 می‌پردازیم.

16 آبان 1391 - 12:48
ارسال توسط :

تبلیغات از دوران کهن

از دوران ماقبل تاریخ نوعی ارتباط در خصوص آگاهی از وجود و در دسترس بودن اجناس و كالاها وجود داشته است. برخی از تصاویری كه

16 آبان 1391 - 11:50
ارسال توسط :

علامت تجاری(Brand)

علامت تجاری(Brand) کوکا کولا با ارزشترین علامت تجاری در دنیاست و نام آن به تنهایی بیلیون ها دلار ارزش دارد. اما چرا؟

15 آبان 1391 - 15:45
ارسال توسط :

آگهی‌های تجاری در ایران

آگهی های تجارتی برای اولین بار در ایران توسط روزنامه اطلاعات در دهه اول سال 1300 هجری شمسی منتشر شد.

15 آبان 1391 - 11:54
ارسال توسط :

استراتژی‌های تبلیغاتی رستوران‌های برتر

استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی رستوران‌های برتر با شکل گیری جنبش غذای آهسته (Slow Food) و اخطارهای جدی متخصصان تغذیه در خصوص مضرات فست فودها، صاحبان برندهای مطرح فعال در این حوزه به فکر افتاده اند.

15 آبان 1391 - 11:08
ارسال توسط :

بررسی تبلیغات پنهان

تبلیغات پنهان نوعی هوشمند از تبلیغات در قرن بیستم و بیست و یکم است که با استفاده از نوعی عنصر تحریکی-هیجانی باعث ترغیب مخاطبان به مفهوم یک پیام می گردد. البته این یک نوع از برداشت نسبت به مفهوم عظیم “تبلیغت پنهان ” است.

15 آبان 1391 - 10:39
ارسال توسط :

عوامل نامساعد در رشد تبلیغات تجاری

عوامل نامساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شمسی) با وجود همه عوامل مساعدی كه تبلیغات تجاری را در ایران به سوی رشد و كمال می‌بردند عواملی نیز وجود داشتند که مانع از این می‌گردید كه رشد و تكامل تبلیغاتی بازرگانی سرعت و جهت مطلوب را داشته باشد. مهم‌ترین این عوامل […]

15 آبان 1391 - 8:49
ارسال توسط :

کمپین تبلیغاتی و تغییر نگاه نسل‌ جدید در غرب

كمپینهای تبلیغاتی که توانستند نگاه نسل‌های اخیر را در غرب تغییر دهند هدف آگهی های تجارتی همیشه تاثیر گذاری، جلب و تشویق مردم به مصرف کالاهای مشخصی بوده است. اما از آغاز رشد صنعت آگهی های تجاری فقط تعداد انگشت شماری از آنها توانسته اند طرز فکر و یا نگاه مردم را تغییر دهند.

15 آبان 1391 - 1:20
ارسال توسط :

تبلیغات آنلاین

در این نوشتار قصد داریم به بررسی مقاله «تبلیغات آنلاین، هویت و حریم» نوشته رندل پیکر از دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو بپردازیم، مقاله‌ای که حاوی نکات بسیار آموزنده‌ای نیز هست.

15 آبان 1391 - 1:20
ارسال توسط :

وقایع مهم صنعت تبلیغات

صنعت تبلیغات از سابقه‌ای بس طولانی برخوردار است. در طول سالیان دراز

15 آبان 1391 - 0:52
ارسال توسط :

نامداران صنعت تبلیغات دنیا

برادران ساعتچی، نامداران صنعت تبلیغات دنیا شاید خیلی ها ندونن كه بنیانگذاران شركت معتبر و بین المللی “ساعتچی و ساعتچی” یعنی موریس و چارلز، ایرانی الاصل هستند.

15 آبان 1391 - 0:46
ارسال توسط :

انواع تبلیغات

اخیراً مقاله‌ای توسط دکتر یونس شکرخواه ترجمه شده است كه به زبانی ساده روش های تبلیغات را توضیح می‌دهد. نویسنده در معرفی این مقاله اشاره فرموده‌اند که این مطلب هم برای آژانس های تبلیغاتی مفید است و هم برای روابط عمومی ها.

15 آبان 1391 - 0:43
ارسال توسط :

تاریخ اینترنت در ایران

تاریخ اینترنت در ایران اینترنت از اوایل دهه 70 به ایران راه پیدا كرد و همچون سایر كشورها در ایران نیز به سرعت گسترش یافت. با مرور وقایع مهم در تاریخ اینترنت در ایران به موارد قابل توجهی برخود می‌كنیم كه برخی از مهمترین این وقایع به شرح جدول ذیل است. (برای دیدن جدول روی […]

15 آبان 1391 - 0:07
ارسال توسط :

عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری

عوامل مساعد در رشد تبلیغات تجاری در ایران (از دهه 1340 هجری شمسی) قبل از قضاوت درباره میزان رشد تبلیغات تجاری باید از عوامل مساعد و نامساعد در راه این فن و حرفه جوان، فهرست‌وار نام ببریم و ببینیم چه عواملی موجب شدند این حرفه و فن در ایران رشد خوبی پیدا كند و چه […]

14 آبان 1391 - 23:47
ارسال توسط :

وجوه اشتراک و افتراق نام تجاری و علامت تجاری

وجوه اشتراك و افتراق نام تجاری و علامت تجاری نويسنده : شيرزاد اسلامی – وكيل پايه يك دادگستری مقدمه در يك قرن گذشته؛ همگام با توسعه وسايل حمل‌ونقل و پيشرفت فناوري‌هاي ارتباطي، تبادل اطلاعات و گردش كالاها نيز سريع‌تر و آسان‌تر شد به نحوي كه امروزه ديگر، تجارت حد و مرزي نمي‌شناسد و عرضه كالاها […]

14 آبان 1391 - 19:21
ارسال توسط :

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران – قسمت سوم

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران – قسمت سوم (سالهای بعد از 1335 شمسی) در شماره گذشته به بررسی روند تبلیغات تجاری بین سالهای 1327 تا 1334 در ایران پرداخته شد. در این شماره نیز در ادامه مباحث گذشته به مرور تبلیغات تجاری ایران بعد از سال 1324 می‌پردازیم.

14 آبان 1391 - 12:48
ارسال توسط :

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران (قسمت دوم)

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران (قسمت دوم) سالهای 1327 تا 1334 در قسمت اول مهمترین رویدادهای تبلیغات تجاری ایران را تا پیش از سال 1327 مورد بررسی قرار گرفت در این قسمت به مرور مهمترین وقایع تبلیغات تجاری بین سالهای 1327 تا 1334 می‌پردازیم.

14 آبان 1391 - 12:45
ارسال توسط :

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران

پیشینه تبلیغات تجاری در ایران قسمت اول: از ابتدا تا سال 1327 در این مطلب به بررسی اجمالی تبلیغات تجاری در ایران از ابتدا تا سال 1327 می‌پردازیم.

14 آبان 1391 - 11:56
ارسال توسط :