امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 342202 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1397 - 13:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر ۵ اسمارت‌فون با بهترین طراحی صفحه‌نمایش ناچ وب‌سایت یک پزشک – میثاق محمدی‌زاده: هنگامی که اپل آیفون X را سال گذشته معرفی کرد؛ هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد یک رده‌بندی جدید هم برای اسمارت‌فون‌های بازار خلق شود. حالا در اواخر سال ۲۰۱۸ می‌توانیم به راحتی از گوشی‌های ناچ‌دار صحبت کنیم و […]

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر

۵ اسمارت‌فون با بهترین طراحی صفحه‌نمایش ناچ

وب‌سایت یک پزشک – میثاق محمدی‌زاده: هنگامی که اپل آیفون X را سال گذشته معرفی کرد؛ هیچ‌کسی تصور نمی‌کرد یک رده‌بندی جدید هم برای اسمارت‌فون‌های بازار خلق شود.

حالا در اواخر سال ۲۰۱۸ می‌توانیم به راحتی از گوشی‌های ناچ‌دار صحبت کنیم و فهرست بلندی از اسمارت‌فون‌های با طراحی ناچ نام ببریم. فهرستی غنی و بسیار پر و پیمان از آیفون ۱۰ تا آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ آر و از اسنشال‌فون تا وان‌پلاس ۶ و اوپو!

اما طراحی این اسمارت‌فون‌ها لزوما شبیه یکدیگر نیست و هر شرکت با تعریف و برداشت خودش و البته مباحث فنی و محدودیت‌هایی دست به طراحی ناچ زده است.

در این مطلب، می‌خواهیم دست به ابتکار جالبی زده و ۵ اسمارت‌فون با بهترین طراحی ناچ را رتبه‌بندی و معرفی کنیم:

۵- گوگل پیکسل ۳ ایکس‌ال

۵ اسمارت‌فونی که بهترین طراحی بریدگی صفحه‌نمایش ناچ را دارند

هنوز این اسمارت‌فون به طور رسمی رونمایی نشده است ولی تصاویر منتشر شده از آن یک طراحی ناچ نه چندان خوب و دل‌چسب را نشان می‌دهد.

اگر این تصاویر واقعی باشند؛ گوگل به جای کوچک کردن یا پنهان کردن ناچ سعی کرده بیشتر در چشم باشد و کاربر همیشه آن را ببیند.

احتمالا همانند دیگر اسمارت‌فون‌های اندرویدی می‌توانید یک نوار مشکی سراسری برای پوشاندن ناحیه ناچ به عنوان نوار اعلان‌های اندروید استفاده کنید. حاشیه بالای پیکسل ۳ ایکس‌ال بسیار کمتر شده است و این تفاوت نسبت به حاشیه پایین گوشی بسیار مشهود است.


۴- آیفون‌های ۱۰، ۱۰ اس، ۱۰ اس مکس و ۱۰ اس آر

۵ اسمارت‌فونی که بهترین طراحی بریدگی صفحه‌نمایش ناچ را دارند

اپل خالق ناچ است و بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که بهترین طراحی ممکن صورت گرفته است. اما ما اعتقاد داریم ناچ آیفون ۱۰ که در آیفون‌های جدید سال ۲۰۱۸ نیز تکرار شده است؛ اگرچه خوب است ولی در مقایسه با برخی اسمارت‌فون‌های اندرویدی بسیار بزرگ است.

۵ اسمارت‌فونی که بهترین طراحی بریدگی صفحه‌نمایش ناچ را دارند

اپل می‌توانست طراحی بهتری از ناچ در آیفون ۱۰ پیاده‌سازی کند تا این‌طور مجبور نشود آن را در یک پس‌زمینه مشکی پنهان کند.


۳- اکثر گوشی‌های اندرویدی رده بالا

۵ اسمارت‌فونی که بهترین طراحی بریدگی صفحه‌نمایش ناچ را دارند

در این رتبه می‌توان فهرست طولانی از گوشی‌های اندرویدی عمدتا رده بالا با یک طراحی ناچ خوب تهیه کرد.

از ال‌جی جی ۷ و وان‌پلاس ۶ تا هواوی پی ۲۰ پرو یک طراحی ناچ استاندارد را به نمایش گذاشتند. این ناچ نه خیلی بزرگ است که غالب نوار بالای گوشی را بگیرد و نه بسیار کوچ است که طراحی کلی اسمارت‌فون را به هم بزند.


۲- اسنشال‌فون

۵ اسمارت‌فونی که بهترین طراحی بریدگی صفحه‌نمایش ناچ را دارند

طراحی ناچ در این گوشی شبیه به یک نقطه در نمایشگر است. تقریبا هیچ‌گونه مزاحمت و آزاری برای کاربران در مشاهده تصاویر و ویدیوها ایجاد نمی‌کند.

اصلا نیازی به پنهان‌سازی یا استفاده از نوار مشکی برای پوشاندن آن ندارید و شاید از طراحی آن خوش‌تان هم بیاید.


۱- اوپو F9

۵ اسمارت‌فونی که بهترین طراحی بریدگی صفحه‌نمایش ناچ را دارند

به نظر ما بهترین طراحی ناچ در اسمارت‌فون Oppo F9 مشاهده می‌شود. این بریدگی شبیه به یک قطره آب است؛ کوچک و مینیمالی که بیشتر شبیه به یک اثر هنری است.

شرکت اوپو سعی کرده هم از مزایای بریدگی ناچ در بالای صفحه‌نمایش سود ببرد و هم آن را یک بخش آزاردهنده و مزاحم برای کاربر طراحی نکند.

پیش‌بینی می‌شود این طراحی ناچ اساس طراحی گوشی‌های آینده‌ای مانند OnePlus 6T قرار بگیرد. شاید هم در سال ۲۰۱۹ شاهد گروه جدیدی از اسمارت‌فون‌های با ناچ‌هایی شبیه به اوپو F9 باشیم.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید