امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 147996 |
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - 8:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

۲۵ مار توقیف شده از یک متخلف در طبیعت شاهرود رها سازی شد قربانعلی قربانلو ابراز داشت: ۲۵ مار توقیف شده از یک متخلف در طبیعت شاهرود رها سازی شد به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش صلح خبر؛ قربانعلی قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح جزئیات کشف ۲۵ مار از یک متخلف در شاهرود ابراز داشت: […]

۲۵ مار توقیف شده از یک متخلف در طبیعت شاهرود رها سازی شد

قربانعلی قربانلو ابراز داشت: ۲۵ مار توقیف شده از یک متخلف در طبیعت شاهرود رها سازی شد به گزارش مجله محیط زیست پایگاه صلح خبر ؛

۲۵ مار توقیف شده از یک متخلف در طبیعت شاهرود رها سازی شد

به گزارش صلح خبر؛ قربانعلی قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح جزئیات کشف ۲۵ مار از یک متخلف در شاهرود ابراز داشت: فرد متخلف که مارها را از استان رضوی خریداری کرده بود قصد قاچاق آنها را داشت و با اتوبوس در تردد بود که در پاسگاه شهید نوری طی بازرسی از اتوبوس، نیروی انتظامی متوجه این گونی مار شده و بلافاصله مراتب را به محیط زیست اطلاع می دهند.

وی افزود: پس از شناسایی محموله مارهای سمی، متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد که باتوجه به اینکه گونه مارها مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی کند با دستور دادستان در نهایت ظهر سهشنبه در طبیعت شاهرود رها سازی شد.

نقش بسیار مهم مار در زندگی انسان

سرپرست اداره محیط زیست شاهرود نقش مار را در زندگی انسان بسیار مهم خواند و گفت: هر جانداری در طبیعت سهمی را در چرخه زندگی ایفا می کند و وجود خزندگانی مانند مار نیز در کنترل جمعیت حیوانات کوچک و در نهایت کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است لذا از همه مردم تقاضا داریم چنانچه در طبیعت با این گونه حیوانات برخورد کردند به هیچ وجه به آنها صدمه نزنند.

قربانلو تاکید کرد: باتوجه به اینکه در این ایام گروه های طبیعت گرد بسیار فعال خواهند بود لذا از آنها تقاضا داریم چنانچه به رد یا نشانی از حیات وحش شامل حیوانات گوشتخوار و یا خودروهای مشکوک شکارچیان برخورد کردند بلافاصله با اداره محیط زیست و یا شماره ۱۵۴۰ درمیان قرار دهند تا نسبت به آن اقدام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل بهار زمان زاد و ولد پستانداران است لذا از طبیعت گردان می خواهیم زمانی که به طبیعت سفر می کنند مراتب حضور در محدوده زندگی میزبان را نیز رعایت کنند و گیاهان یک ساله را با درآوردن از ریشه  و یا تخریب از بین نبرند و با خودروها از روی آنها عبور نکنند.

منبع:خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید