امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 231370 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1397 - 8:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر ۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۱) صلح خبر – ترجمه از حسین علی پناهی: ارتش ایالات متحده قدرتمند ترین ارتش دنیاست و مقامات این کشور سعی کرده اند همواره برتری خود را در این عرصه حفظ کنند. در مورد نیروهای ویژه نیز همین موضوع صدق […]

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده (۱)

صلح خبر – ترجمه از حسین علی پناهی: ارتش ایالات متحده قدرتمند ترین ارتش دنیاست و مقامات این کشور سعی کرده اند همواره برتری خود را در این عرصه حفظ کنند. در مورد نیروهای ویژه نیز همین موضوع صدق داشته و نیروهای ویژه این کشور همواره از برترین نیروهای ویژه در سراسر جهان بوده اند. در سال های اخیر و پس از حمله نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده به مخفیگاه اسامه بن لادن در پاکستان و کشتن او، این بخش از نیروهای ارتش ایالات متحده بیشتر زیر ذره بین قرار داشته اند هر چند همواره سعی شده در مورد این گروه های ویژه و اطلاعات مربوط به آن ها مخفی کاری صورت گیرد.

اگر چه بدون شک تمرینات نظامی و آموزش های چنین نیروهای زبده ای باید سخت و طاقت فرسا باشد اما نکات جالبی در مورد این نیروها و روش های آموزشی شان وجود دارد که بدون شک کمتر کسی از آن ها اطلاع داشته و شما را شگفت زده خواهند کرد.

10- نیروهای موسوم به کلاه سبزهای آمریکایی در واقع از کماندوهای سلطنتی بریتانیا در جنگ جهانی دوم نشأت می گیرند

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده

نیروهای کلاه سبز یکی از مشهورترین نیروهای عملیات ویژه در جهان و یکی از دو نیروی زبده در ارتش ایالات متحده در کنار رنجرهای ارتش به شمار می آیند. نیروهای کلاه سبز در ابتدا به عنوان واحدی برای اجرای تاکتیک های جنگ نامنظم در صورت نیاز شکل گرفته و به طور ویژه در دوران جنگ ویتنام به کار گرفته شد، جایی که با تاکتیک های چریکی مبارزه کرده و سربازان ویتنامی متحد با دولت ایالات متحده را آموزش می دادند. اما در واقع این نیروها در ابتدا از کماندوهای سلطنتی بریتانیا در جنگ دوم الهام گرفته شده اند. واحد نیروهای کلاه سبز آمریکا توسط سرگرد هربرت براکر تشکیل شد که در دوران جنگ جهانی دوم با نیروهای کماندو بریتانیا آشنایی کامل داشت.

این کماندوهای بریتانیایی همواره یک کلاه سبز رنگ به سر داشتند و با خاطر همین کلاه شناخته می شدند. این گروه هیچگاه به شکل رسمی شکل نگرفت و در بحبوحه نبردها و طی آموزش هایی که برای تهییج سربازان انجام می شود تشکیل گردید. سرانجام رییس جمهور کندی نقش نیروهای ویژه را در جنگ سرد افزایش داده و به طور رسمی از آن ها خواست که کلاه سبز را به عنوان نماد این گروه بر سر بگذارند. اکنون نیز این نیروها به طور سالانه یاد کندی را گرامی داشته و به او ادای احترام می کنند.


9- در ارتش ایالات متحده تایید کشتن اهداف برای هیچ یک از بخش های نیروهای ویژه اخذ نمی شود

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده
سال ها قبل یکی از معروفترین نیروهای ویژه ایالات متحده به نام کریس کایل در کتابی زندگینامه ای از داستان زندگی و عملیات های خود صحبت کرد که مقامات ارتش این کشور هیچگاه اعداد و ارقام ارایه شده در آن را تایید نکردند زیرا افراد این گروه معمولاً به صورت مخفیانه عملیات خود را انجام داده و اطلاعاتی در مورد این عملیات ها ارایه نمی دهند. امروزه اسنایپرهای ارتش این کشور تجهیزات بسیار پیشرفته ای در اختیار دارند و مقایسه آن ها به اسنایپرهای قدیمی کمی غیرمنصفانه است. اگر چه برخی از اسنایپرها از تعداد کشته های خود سخن می گویند اما واقعیت این است که هیچ تاییدیه ای برای تعداد کشته ها اخذ نشده و مدارکی در این مورد تهیه نمی شود.


8- سخت ترین دوران آموزشی نیروهای ویژه دریایی به «هفته جهنمی» موسوم است

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده
نیروهای ویژه دریایی در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در رسانه ها از آن ها صحبت شده است. این نیروها به شدت آموزش دیده بوده و از بهترین بهترین های ارتش محسوب می شوند. روش انتخاب این نیروها به صورت گزینش مرحله ای بوده و سخت ترین آموزش ها را طی می کنند. آخرین دوره مرحله آموزش اولیه یک دوره پنج و نیم روزه را شامل می شود که به آن «هفته جهنمی» گفته می شود که در آن نیروها شبی کمتر از 4 ساعت می خوابند و بدترین و سخت ترین آموزش ها را می بینند.

در این دوره نیروهای تحت آموزش در گل و لای فرو رفته، در آب اقیانوس برای مدت طولانی سرپا می ایستند، در ساحل و در شرایط غرق شدن باید بی حرکت بایستند، قایق ها را باید روی سر خود حمل کنند، در معرض سرمای شدید قرار گرفته و از لحاظ جسمی و روانی به شدت خسته می شوند. تمامی این آموزش ها در شرایطی رخ می دهد که سربازان از خواب محروم شده و قدرت تصمیم گیری در این شرایط بسیار مهم است. همزمان در این شرایط سخت، مربیان با در دست داشتن بلندگویی در دست سربازان را تشویق به دست برداشتن از تلاش و تسلیم می کنند. نیروهای ویژه بر این باورند که قدرت ذهنی بسیار مهم بوده و چنین تشویق های منفی افراد ضیعف را از تیم جدا خواهد کرد.


7- گروه تعقیب کنندگان شب در عملیات شبانه و استفاده از هلی کوپتر مهارت بالایی دارند

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده
گروه موسوم به «تعقیب کنندگان شب» گروهی از نیروهای ارتش ایالات متحده است که در تمامی عملیات های خود از هلی کوپتر استفاده می کنند. برخی از این هلی کوپترها در خود یک گروه پزشکی سیار دارند. این گروه نام خود را به دلیل مهارتی که در وارد شدن به نقاط هدف بدون شناسایی شدن در شب دارند بدست آورده اند. البته آن ها در عملیات مخفیانه روزانه در هر منطقه ای نیز بسیار کارآمد بوده و شعار آن ها این است:” تعقیب کنندگان شب تسلیم نمی شوند”. این گروه ها با توجه به استفاده از هلی کوپتر در جاهایی که نیاز به پشتیبانی، تدارکات و یا تخلیه نیروهاست وارد شده و معمولاً عملیات خود را در خاک دشمن انجام می دهند. ویژگی اصلی این نیروها سرعت آن هاست و در این مقوله از تمامی نیروهای ویژه عالی هستند. این گروه از نیروها در عملیات نفوذ به مخفیگاه بن لادن و کشتن او حضور داشتند.


6- نیروهای موسوم به «دلتا فورس» چنان سری هستند که قرار نبود کسی از وجود آن ها باخبر شود

۱۰ نکته باورنکردنی در مورد نیرو‌های ویژه ایالات متحده
دلتا فورس یکی از عجیب ترین نیروهای ویژه ایالات متحده است و شاید بتوان آن را زبده ترین نیروهای ویژه دانست که به صورت کاملاً سری عمل می کنند. اعضای این گروه حتی نباید در مورد وجود این گروه با کسی صحبت کنند در غیر این صورت مجازات خواهند شد. حتی وقتی یکی از اعضای این گروه کشته می شود، ارتش ایالات متحده نام او را به عنوان یکی از نیروهای خود اعلام نمی کند. این گروه همان نیروهایی بودند که محل اختفای صدام حسین را پیدا کرده و او را دستگیر کردند و در ادامه نیز برخی از رهبران اصلی حزب بعث و نزدیکان صدام را دستگیر نمودند. آن ها به طور مخفیانه در داخل نیروهای معمول ارتش عملیات خود را در دراز مدت انجام می دهند و هیچگاه سخنی در مورد آن ها و هویتشان گفته نمی شود.

ادامه دارد…

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید