امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 326993 |
تاریخ انتشار : 16 آذر 1398 - 11:56 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر یک یادآوری ساده؛ چرا وقتی مریض هستیم نباید سرکار برویم؟ ایرنازندگی: شوخی‌ای که همیشه با دوستانمان داشتیم را به یاد آوریم: «اگر از مریضی در حال مرگ هم باشم، مادرم من را به مدرسه می‌فرستد.» سال‌ها از آن خاطرات گذشته است و برخی از ما هنوز هم وقتی مریض […]

به گزارش مجله سلامتی صلح خبر

یک یادآوری ساده؛ چرا وقتی مریض هستیم نباید سرکار برویم؟

ایرنازندگی: شوخی‌ای که همیشه با دوستانمان داشتیم را به یاد آوریم: «اگر از مریضی در حال مرگ هم باشم، مادرم من را به مدرسه می‌فرستد.» سال‌ها از آن خاطرات گذشته است و برخی از ما هنوز هم وقتی مریض می‌شویم، فک می‌کنیم به زودی خوب می‌شویم و نباید از مرخصی‌هایمان به خاطر مریضی استفاده کنیم. بدون شک یکی از مهم‌ترین آداب در زندگی، رعایت حقوق دیگران و توجه به سلامت دیگران است که با سر کار رفتن در زمان مریضی تناقض دارد.

مریض می‌شویم. سرمان سنگین می‌شود و پشت هم سرفه و عطسه می‌کنیم. در همین حالت دلمان نمی‌خواهد به خاطر مریضی در خانه بمانیم. اگر مریضی ما با علائم سرماخوردگی که در فصل‌های سرد سال رخ می‌دهد همراه باشد، ممکن است مانند بیماری‌های شایع این روزها، ویروسی باشد و به دیگران انتقال پیدا کند. این اتفاق در محل کار، به سادگی می‌تواند افراد جدیدی را درگیر بیماری کند که متأسفانه ما باعث مریض شدن آن‌ها شده‌ایم.

یک یادآوری ساده؛ چرا وقتی مریض هستیم نباید سرکار برویم؟

استفاده از مرخصی در مریضی؛ آداب معاشرت در محل کار و مدارس

هر یک از ما در مورد آداب معاشرت در محل کار می‌دانیم. چه سوالاتی را نباید بپرسیم و چه کار‌هایی از حیطه ادب خارج هستند و این‌که ما در چه چارچوبی باید عمل کنیم. اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که غیبت از کار، هنگامی که مریض هستیم، یکی دیگر از این آداب و اصول است که باید آن را رعایت کنیم.

اگر مریض می‌شویم، باید تا بهبود کلی صبر کنیم و سر کار نرویم. این کار رعایت آداب معاشرت است. به علت چنین بی‌احتیاطی، همکاران ما و افرادی مانند خانواده و فرزندان آن‌ها هم در معرض خطر قرار می‌گیرند. هر چند روز به طول بینجامد مهم نیست. با همکاران خودتان صحبت کنید و مرخصی بگیرید.

همین رفتار در مورد بچه مدرسه‌ای‌ها هم هست. همیشه خیلی از بچه‌ها از همکلاسی‌هایشان که در دوره انتقال ویروس بوده‌اند، مریضی گرفته‌اند. اینکه به هر بهایی به مدرسه یا سر کار برویم، اما در عوض سلامتی دیگران را به خطر بیندازیم و دیگران را هم درگیر دوره مریضی بکنیم، کار درستی نیست و بهتر است والدین از همین امروز این نوع از آداب معاشرت را رعایت کنند و به سلامتی دیگران و سلامت جسم خودمان اهمیت دهند.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید