امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 339855 |
تاریخ انتشار : 15 بهمن 1398 - 18:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  البرز گفت: گردشگری طبیعی در طالقان، ساوجبلاغ و محور کرج- چالوس، گردشگری ورزشی در پیست های اسکی دیزین و خور و یا گردشگری سلامت از ظرفیت‌های البرز است. حجت الاسلام فخر الدین صابری روز سه شنبه ۱۵ بهمن در نخستین […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  البرز گفت: گردشگری طبیعی در طالقان، ساوجبلاغ و محور کرج- چالوس، گردشگری ورزشی در پیست های اسکی دیزین و خور و یا گردشگری سلامت از ظرفیت‌های البرز است.

حجت الاسلام فخر الدین صابری روز سه شنبه ۱۵ بهمن در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر ویژه سال آتی با بیان اینکه صنعت گردشگری و ارائه خدمات به مسافران در دنیای امروز مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ اظهار کرد:  امروزه ۱۵۰ کشور در جهان به گردشگری و منابع درآمدی حاصل از آن متمرکز شده اند.

به گزارش صلح خبر، وی با اشاره به اهداف نهایی صنعت گردشگری گفت: اشتغال زایی، افزایش درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی از مهمترین اهداف این صنعت است.

وی توضیح داد: انتقال فرهنگ، تحکیم امنیت و پیوند فرهنگی جوامع مختلف از دیگر اهداف این صنعت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  البرز با بیان اینکه حدود ۷۰ سال قبل آمار گردشگران در کل دنیا تنها بالغ بر ۲۵ میلیون نفر بوده است، افزود: طبق آمار سال گذشته این آمار برابر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون گردشگر بوده است.

وی با این توضیح که البرز استانی نوپا است و در حوزه گردشگری نیاز به همراهی دیگر دستگاه ها دارد، گفت: در این استان ظرفیت‌های خوبی در کویر گردی در اشتهارد و و قسمت جنوبی نظرآباد وجود دارد.

این مسئول تصریح کرد:  گردشگری طبیعی در طالقان، ساوجبلاغ و محور کرج- چالوس، گردشگری ورزشی در پیست‌های اسکی دیزین و خور و یا گردشگری سلامت نیز از دیگر ظرفیت های البرز است.

صابری اظهار کرد: در ماه های ابتدایی سال ۹۹ شاهد افتتاح یک مرکز ویژه گردشگری سلامت در راستای گردشگری در البرز خواهیم بود.

وی افزود: در البرز بالغ ۲ هزار و ۶۱۴ تخت را در ۵۷ واحد اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر و خانه مسافرها و موارد دیگر اقامتی استان داریم که در این واحدها ۴۰۰ نفر اشتغال در این واحدها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در اقامتگاه های دولتی رسمی شناخته شده در استان نیز در کل هزار و ۱۲۰ تخت وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با تاکید بر تشکیل کمیته های تخصصی در ذیل ستاد خدمات سفر استان البرز گفت: از جمله این کمیته ها، خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، نظارت و تنظیم بازار و یا انتظامی- امنیتی و ترافیک شهری است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت توجه آموزش و پرورش به طرح اسکان نوروزی فرهنگیان و سامانه رزو اینترنتی گفت: با واحدهای پذیرایی بین راهی استان که زیرمجموعه میراث فرهنگی هستند هماهنگ کرده ایم تا استفاده از سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها را به صورت رایگان برای مسافران فراهم کنند.

صابری افزود: شهرداری ها نیز باید تابلوهای راهنمای گردشگری به ویژه معرفی محل های اقامتی را در سطح معابر شهری نصب کنند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید