امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 175819 |
تاریخ انتشار : 11 شهریور 1396 - 10:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر یکه‌تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر بدون گل‌خورده به گزارش صلح خبر؛روزنامه ایران در صفحه اول امروز 11 شهریور خود نوشت:یکه‌تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر بدون گل‌خورده آمارهای شگفت‌انگیزِ تیم رؤیایی کی‌روش یکه تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر و بدون گل خورده گروه ورزش/ تنها یک بازی به پایان مرحله انتخابی جام جهانی قاره آسیا باقی مانده […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

یکه‌تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر بدون گل‌خورده

به گزارش صلح خبر؛روزنامه ایران در صفحه اول امروز 11 شهریور خود نوشت:یکه‌تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر بدون گل‌خورده

یکه‌تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر بدون گل‌خورده

آمارهای شگفت‌انگیزِ تیم رؤیایی کی‌روش
یکه تازی ایران؛ شکست‌ناپذیر و بدون گل خورده

گروه ورزش/ تنها یک بازی به پایان مرحله انتخابی جام جهانی قاره آسیا باقی مانده و این همه رکورد خوب و قابل اعتنا به ثبت رسیده. قفل دروازه ایران همچنان بسته باقی مانده. در قاره آسیا در طول تاریخ برگزاری مقدماتی جام جهانی، تیمی نتوانسته بدون گل خورده از مرحله دوم عبور کند و حالا تیم ملی ایران در آستانه تاریخ‌سازی است. هر چند دروازه ایران در این مرحله باز نشده است ولی در مرحله اول انتخابی 3 بار تیم‌های ترکمنستان و عمان موفق به گلزنی برابر تیم ملی ایران شدند و نمی‌توان گفت که ایران بدون گل خورده به جام جهانی صعود خواهد کرد چون به هر حال مرحله اول انتخابی جزئی از فرآیند انتخابی جام جهانی محسوب می‌شود. در قاره‌هایی مثل اروپا و امریکای شمالی تیم‌ها با یک مرحله بازی به جام جهانی صعود می‌کنند. اما با توجه به اهمیت مرحله دوم انتخابی آسیا نسبت به مرحله قبلی و پوشش گسترده رسانه‌ای این مرحله، با صرف نظر از مرحله اول، ایران می‌تواند خود را به جمع  تیم‌هایی که در تاریخ جام جهانی بدون گل خورده به جام جهانی راه یافته‌اند و اتفاقاً انگشت‌شمار هم هستند، اضافه کند. تاکنون تنها ۷ تیم در تاریخ مرحله انتخابی جام جهانی موفق به ثبت چنین آماری شدند و اکثر این موارد در ادوار ابتدایی جام جهانی و زمانی که مرحله انتخابی سر و شکل کنونی را نداشت، اتفاق افتاد و آخرین بار تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۱۹۹۰ توانست با ۶ بازی بدون گل خورده به جام جهانی راه یابد و در ۶ دوره اخیر و از زمان افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی به ۳۲ تیم هیچ تیمی در دنیا چنین آماری از خود برجای نگذاشته است. تیم ملی در مسیر این تاریخ‌سازی موفق شد رکورد تاریخ مقدماتی جام جهانی را هم بشکند. دیدار با کره جنوبی دوازدهمین دیدار پیاپی بود که ایران در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی کلین شیت کرد. آخرین مسابقه‌ای که دروازه ایران در چارچوب این رقابت‌ها باز شد، در دیدار با ترکمنستان بود  و از آن زمان تاکنون ایران هزار و 108 دقیقه است که گل نخورده که با تأیید فدراسیون جهانی فوتبال، این یک  رکورد تاریخی در این مسابقات است و ایران این فرصت را دارد که در بازی با سوریه این رکورد شگفت انگیز را بهبود بخشد.

 فراز و فرودهای خط دفاعی
کارنامه ممتاز دفاعی بارزترین ویژگی دوران مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی است. ساختار دفاعی تیم ملی در زمان کی‌روش به گونه‌ای بوده که حتی در جام جهانی، مهاجمین قدرتمند آرژانتین روز سختی را برابر تیم ما پشت سر گذاشتند. اما این ساختار در مقطعی دچار تزلزل جدی شد. در بازی ایران-عراق در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، با اخراج مهرداد پولادی، دفاع چپ آن موقع، تیم ملی ۱۰ نفره شد و در شرایطی که تا قبل از آن در ۶ بازی هیچ گلی نخورده بود، در ادامه بازی ۳ گل دریافت کرد. بعد از جام ملت‌ها، با کنار گذاشتن پولادی، دفاع ایران ثبات گذشته را از دست داد. تیم ملی با احتساب بازی با عراق در ۱۰ بازی پس از کنار گذاشتن پولادی ۱۰ گل خورد که بعضاً این گل‌ها را از تیم‌های نه چندان مطرحی مثل ترکمنستان و عمان دریافت کرد تا تاریک‌ترین مقطع دفاعی کی‌روش در زمان مربیگری تیم ملی رقم بخورد. پس از این ۱۰ بازی، میلاد محمدی برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت و تاکنون در ۱۰ بازی جزو ۱۱ نفر اصلی تیم ملی بوده که در این بازی‌ها تیم ملی حتی یک گل هم دریافت نکرده است و تیم ملی با حضور این بازیکن به ثبات قبلی بازگشته است.

 ١٧ ساعت است گل نخورده‌ایم!
با دوازدهمین کلین شیت متوالی تیم ملی ایران و بسته ماندن دروازه مقابل کره رکورد جاودانه برای شاگردان کی‌روش در جهان به ثبت رسید. دروازه ایران در آخرین بازی با ترکمنستان در دور اول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا  در دقیقه 61 باز شد. جدالی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان برتری 3-1 تیم ملی را به ارمغان داشت. بعد از این مصاف ایران با تفکرات کی‌روش صاحب صخره‌ای بتنی در دفاع شد تا رکوردی جاودانه و بی‌سابقه از خود در دنیای فوتبال ثبت کند. حالا ایران طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال در پایان بازی با کره جنوبی به رکورد هزار و 112 دقیقه گل نخوردن در بازی‌های مقدماتی جام جهانی رسید. پیامی که توئیتر رسمی فیفا منتشرکرد و به تمجید از ساختار دفاعی ایران پرداخت، خود گویای کار بزرگ کی‌روش و شاگردانش است.

 بیرانوند، مرد شکست‌ناپذیر
علیرضا بیرانوند تاکنون ۱۴ بازی ملی داشته که در ۲ دیدار دروازه‌اش باز شده که هر ۲ بازی تدارکاتی بوده‌اند. این دروازه‌بان اولین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه برابر عراق انجام داد که به پیروزی یک بر صفر ایران انجامید. پس از آن شماره یک تیم ملی در ۱۱ بازی ملی رسمی دروازه اش را برابر تیمهای گوام،عمان،قطر،کره‌جنوبی وچین بسته نگه داشت و تنها در ۲ دیدار دوستانه مقابل مونته نگرو و مقدونیه دروازه اش باز شد. با این اوصاف بیرانوند موفق شده رکورد ۱۰۰ درصد کلین شیت در بازیهای رسمی از خود به جای بگذارد.

مالکیت توپ، شوت به دروازه
در حالی که ایران فقط در نیمی از بازی‌های مقدماتی جام جهانی بیشتر از حریف، مالک توپ بود ولی به طرز عجیبی بیشتر از رقبا شوت زد. ایران در بازی نخست مقابل قطر مالکیت توپ را به طور برابر با حریف تقسیم کرده بود. در بازی مقابل تیم‌های چین و سوریه در دور رفت و در بازی برگشت هم مقابل چین و ازبکستان بیشتر از حریف توپ را در اختیار داشت. در 4 مسابقه دیگر هم مالکیت توپ به حریف داده شده بود. ولی جالب است که به جز دیدار پنجشنبه مقابل کره جنوبی، در همه بازی‌ها ایران بیشتر از رقبا شوت زده بود. ایران در ۹ دیدار مقدماتی جام جهانی ۱۰۴ شوت به سمت دروازه حریف زد که 31 شوت در چارچوب بود. در حالی که رقبای ایران فقط ۶۲ شوت به سمت دروازه ایران زدند و تعداد شوت‌های در چارچوب‌شان به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم نبود. کره‌جنوبی در بازی اخیر مانند دور رفت حتی موفق نشد شوتی به چارچوب دروازه ایران بزند. ایران چنین تاکتیکی را در بازی رفت و برگشت مقابل ازبکستان هم پیاده کرده بود و ازبک‌ها هیچ شوت در چارچوبی مقابل ایران نداشتند. حالا ۲۷۰ دقیقه است که تیمی نتوانسته در بازی مقابل ایران، حتی شوتی در چارچوب داشته باشد.

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید