امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 218639 |
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1396 - 7:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک روزنامه هفت صبح – ترجمه صوفیا نصرالهی: سایت درپ همه فیلم های «گیلرمو دل‌تورو» را رده بندی کرده و فیلم تحسین شده امسال این کارگردان در رده چهارم میان 10 فیلمش قرار گرفته است. دل‌تورو با فیلم «شکل آب» امسال تحسین شده […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

گیلرمو دل‌تورو؛ استاد فیلم های فانتزی ترسناک

روزنامه هفت صبح – ترجمه صوفیا نصرالهی: سایت درپ همه فیلم های «گیلرمو دل‌تورو» را رده بندی کرده و فیلم تحسین شده امسال این کارگردان در رده چهارم میان 10 فیلمش قرار گرفته است. دل‌تورو با فیلم «شکل آب» امسال تحسین شده ترین فیلمساز است.

خیلی طول نکشید تا گیلرمو دل‌تورو نام خودش را به عنوان استاد فیلم های فانتزی ترسناک تثبیت کند. در عرض سه سال او از یک فیلمساز که اولین فیلمش یک اثر جمع و جور اسپانیایی زبان بود که چندان هم شروع محکمی محسوب نمی شد، تبدیل به یک فیلمساز تراز اول در هالیوود شد که فیلم های سرگرم کننده می ساخت. «شکل آب» مهمترین فیلم امسال است که بیشترین شانس را برای اسکار دارد. اما بد نیست به بقیه کارنامه دل‌تورو هم نگاهی بیاندازیم چون خیلی ها از میان کارهای او فقط همین «شکل آب» را می شناسند و البته «هزارتوی پن».

 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 گیلرمو دل‌تورو

10. بلید 2؛ 2002
 
امتیاز متاکریتیک: 52 از 100
امتیاز IMDB:ا 6.7 از 10
 
یک فیلم که تلفیقی از ابرقهرمانی و وحشت بود. فیلم براساس یکی از کاراکترهای کمیک های مارول به نام بلید ساخته شد. اولین فیلم این سری سال 1998 ساخته شد و کل سه گانه اش ناموفق بود. بلید اتحاد سستی با جماعت خون آشام ها انجام می دهد. تا بتواند کم کم با گروهی که حامیان خون آشام ها هستند مقابله کند. البته آنهایی که خشونت ومپایرها را دوست دارند خیلی هم از فیلم بدشان نخواهدآمد
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


9. حاشیه اقیانوس آرام (pacific rim)؛ 2013

 
امتیاز متاکریتیک: 64 از 100
امتیاز IMDB:ا7 از 10
 
جهان واقعا به یک مایکل بی دیگر (کارگردان ترنسفورمرز) نیاز ندارد پس چرا دل‌تورو تبدیل به کارگردانی شبیه او شود؟ این فیلم داستان هیولاهای فضایی است که به زمین حمله کرده اند. این هیولاهای عظیم به وسیله یک درگاه واقع در کف اقیانوس آرام وارد زمین می شدند. برای رویارویی با این هیولاها بشر به فکر ساخت ربات هایی غول پیکر به شکل انسان می افتد که توسط دو خلبان که ذهنشان توسط رشته های عصبی به یکدیگر متصل می شود، هدایت می شدند.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


8. پسر جهنم: ارتش طلایی؛ 2008

 
امتیاز متاکریتیک: 78 از 100
امتیاز IMDB:ا 7 از 10
 
جهان اسطوره ای یک شورش علیه نوع بشر آغاز می کند تا سلطه بر زمین به چنگ نیروهای غیرانسانی بیفتد. در نتیجه هل بوی (پسر جهنمی) و تیمش باید زمین را از این شورش مخلوقات عجیب و غریب نجات بدهند. فیلم از لحاظ بصری اثر قابل توجهی بود و صحنه های اکشن خوبی هم داشت. از آن فیلم هایی که دل‌تورو را به عنوان یک کارگردانی قابل معرفی می کرد.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


7. کرونوس؛ 1994

 
امتیاز متاکریتیک: 70 از 100
امتیاز IMDB:ا6.7 از 10
 
فیلم مکزیکی دل‌تورو در ژانر وحشت بود. یک وسیله اسرارآمیز طراحی می شود تا برای چهارصد سال آینده بتواند زندگی سازنده اش را حفظ کند. فیلم را همین امروز هم می شود برای جلوه های ویژه ای که کامپیوتری نیستند تحسین و البته بخاطر گروه هنروران بدش محکومش کرد. کاملا شبیه فیلم اول یک فیلمساز است و البته نوید ظهور یک فیلمساز امیدوارکننده را می دهد.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


6. تقلید (میمیک)


امتیاز متاکریتیک: 55 از 100
امتیاز IMDB:ا 5.9 از 10
 
اقتباسی از داستان کوتاهی که نتیجه اش یک فیلم علمی- تخیلی شده درباره حشره شناسی که در دورانی که سوسک ها بیماری وحشتناکی را منتقل می کنند، این دکتر حشره ای را خلق کرده که بتواند سوسک ها را بکشد. اما حالا این حشرات آن قدر قدرتمند می شوند که به خالقان خودشان یعنی نوع بشر حمله می کنند. از خیلی از فیلم هایی با این موضوع یک سر و گردن بالاتر است و همچنان نکته تحسن برانگیز نگاه بصری است که دل‌تورو در فیلم هایش ارائه می دهد.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


5. قله ای به رنگ خون (crimson peak)؛ 2015

 
امتیاز متاکریتیک: 55 از 100
امتیاز IMDB:ا 5.9 از 10
 
برای این فیلم اگر قرار باشد یک صفت بگوییم فقط «زیبا» است. یکی از پرستاره ترین فیلم های دل‌تورو. داستان در قصری قدیمی در منطقه ای کوهستانی در شمال انگلستان، در پایان قرن نوزدهم اتفاق می افتد. ادیت کوشینگ (میا واسیکوفسکا) عاشق سر توماس شارپ (تام هیدلستون) می شود و با او ازدواج می کند. ولی بعد می فهمد که شوهر جذاب او همان کسی نیست که وانمود می کند. در این خانه رازی جریان دارد که تنها همسرش و خواهر او لیدی لوسیل شارپ (جسیکا چستین) از آن خبر دارند.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


4. شکل آب؛ 2017

 
امتیاز متاکریتیک: 86 از 100
امتیاز IMDB:ا 7.9 از 10
 
یا با داستانش همراه می شوید یا نه. این داستان پریان حس و حال «هزارتوی پن» را دارد اما به اندازه آن نوآورانه نیست. اما وقتی فیلمنامه باید به جهتی برود که فکر می کنیم جوری قصه بسط پیدا می کند که بخش رمانتیکش چفت نمی شود. بازی آرام سالی هاوکینز عالی است.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


3. ستون فقرات شیطان؛ 2001

 
امتیاز متاکریتیک: 78 از 100
امتیاز IMDB:ا 7.5 از 10
 
فیلم در یک یتیمخانه اسپانیا اتفاق می افتد درست بعد از اتمام جنگ جهانی دوم. یک داستان ارواح که سوژه های سیاسی هم با آن ترکیب شده است. نیروی شر فیلم آنقدر پنهان است که نمی توانید شیوه نزدیک شدنش را پیش بینی کنید.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


2. پسر جهنمی؛ 2004

 
امتیاز متاکریتیک: 72 از 100
امتیاز IMDB:ا 6.8 از 10
 
البته که نمی شود همه اعتبار جذابیت فیلم را به دل‌تورو داد چون منبع اقتباسی اش کمیک بوک بوده است. اما او کارگردانی فوق العاده ای دارد تا تماشاگر فیلم ابرقهرمانی ببیند که شبیه هیچ کدام از فیلم های ابرقهرمانی دیگر نیست. قهرمان فیلم نیمه انسان- نیمه شیطان است.
 
قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس 
 


1. هزارتوی پن؛ 2006

 
امتیاز متاکریتیک: 98 از 100
امتیاز IMDB:ا 8.2 از 10
 
خلاقیت فیلم افسارگسیخته و فوق العاده است. شیطانی که هدفش یک دختربچه است. موفقیت دل‌تورو از آنجایی شکل می گیرد که به ترکیبی از قصه پریان، تاریخ و دارم می رسد. شبیه هیچ فیلم دیگری نیست. در همه سطوحش فیلم سطح بالایی است و به شدت چشم نواز.
 
 قدم به قدم با فانتزی وحشت و رومانس
 

منبع : برترینها

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید