امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 255325 |
تاریخ انتشار : 18 بهمن 1397 - 2:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت اینستکس به دلیل مخالفت‌های صریح آمریکا موفقیتی محسوب می‌شود در عین حال گفت که باید روند اجرایی و عملیاتی شدن این سامانه سریع‌تر شود. مسعود گودرزی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت اینستکس به دلیل مخالفت‌های صریح آمریکا موفقیتی محسوب می‌شود در عین حال گفت که باید روند اجرایی و عملیاتی شدن این سامانه سریع‌تر شود.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی توسط اتحادیه اروپا برای ایران گفت: در قدم اول ثبت اینستکس خوب است چون نشان می‌دهد کشورهای اروپایی اقداماتی برای ایجاد مکانیزم مالی با ایران انجام داده‌اند اکنون زمان عملیاتی و اجرایی شدن سامانه مبادلات مالی است.

وی ادامه داد: باید تنوع و کاربری و شمولیت این سامانه مشخص شود. این که چطور قرار است به اهداف خود برسد و توسعه پیدا کند که اگر این موارد روشن نشود این سامانه فقط در حد شعار خواهد بود و به درد ما نمی‌خورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: با توجه به مخالفت‌های صریح آمریکا، ثبت و شروع اینستکس موفقیت محسوب می‌شود اما در ادامه راه باید برای اجرایی و عملیاتی شدن این سامانه سرعت بیشتری باشد؛ اینکه ارتباط با سامانه‌های مالی در خارج کشور و نوع پوشش دهی به مبادلات مالی و نوع کالاها مشخص شده و دایره آن محمود نباشد و همچنین در برابر فشارها برای محدود کردن سامانه مقاومت شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید