امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 381064 |
تاریخ انتشار : 26 مرداد 1399 - 20:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر روزنامه هاآرتص به نقل از منابع آمریکایی در کاخ سفید نوشت: واشنگتن امیدوار است که مراسم امضای توافقنامه رسمی میان امارات و اسرائیل به همراه مجموعه‌ای از توافقات در ابتدای ماه سپتامبر آینده باشد. به گزارش صلح خبر،‌ به نقل از سایت شبکه الجزیره، همزمان با هاآرتص یک […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع آمریکایی در کاخ سفید نوشت: واشنگتن امیدوار است که مراسم امضای توافقنامه رسمی میان امارات و اسرائیل به همراه مجموعه‌ای از توافقات در ابتدای ماه سپتامبر آینده باشد.

به گزارش صلح خبر،‌ به نقل از سایت شبکه الجزیره، همزمان با هاآرتص یک شبکه عبری زیان نیز از موعد امضای توافق صلح خبر بین اسرائیل و امارات پرده برداشت.

شبکه “کان” اسرائیل اعلام کرد، مراسم امضای توافق صلح خبر بین دو طرف قبل از پایان سال جاری میلادی و احتمالا ماه سپتامبر در کاخ سفید خواهد بود.

به گزارش این شبکه، قرار است مراسم امضای توافق در کاخ سفید باشد و اسرائیل و آمریکا خود را برای مراسمی تحت نظارت واشنگتن آماده می‌کنند.

از سوی دیگر، هند العتیبه، سخنگوی وزارت خارجه امارات در مصاحبه با هاآرتص گفت، سفارت کشورش در اسرائیل هرگز در قدس نخواهد بود.

او مدعی شد: هدف از برقراری روابط رسمی بین امارات و اسرائیل توقف الحاق اراضی در کرانه باختری به اسرائیل است زیرا تحقق صلح خبر در خاورمیانه بدون حل نزاع اسرائیل و فلسطین ممکن نیست.

این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل هم‌چنان می‌گوید، قرار نیست طرح الحاق متوقف شود.

العتیبه همچنین گفت، روابط غیررسمی بین امارات و اسرائیل به طور گسترده جلو رفته و مساله عادی سازی بین دو طرف تنها به عامل زمان بستگی دارد.

او بدون اشاره به نقش جنگ‌طلبانه کشورش و اسرائیل در منطقه مدعی شد: امارات نگران هر رویکردی است که ثبات منطقه را به هم بریزد چه منبعش ایران باشد یا کشور دیگری.

العتیبه ابراز امیدواری کرد، شاهد تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو در دبی در سال ۲۰۲۱ باشد زیرا هدف از آن همانطور که گفت برقراری کامل روابط شامل تبادل سفیران و افتتاح سفارتخانه‌ها بین دو طرف است.

انتهای پیام

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید