امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 353222 |
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1399 - 13:50 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توجه به وضعیت معیشتی کارگران و معلمان را دو مولفه مهم در توسعه کشور دانست و تاکید کرد که برای قوی شدن کشور باید به معیشت کارگران و معلمان توجه لازم را داشته باشیم. به گزارش صلح خبر، علی گلمرادی نماینده مردم […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توجه به وضعیت معیشتی کارگران و معلمان را دو مولفه مهم در توسعه کشور دانست و تاکید کرد که برای قوی شدن کشور باید به معیشت کارگران و معلمان توجه لازم را داشته باشیم.

به گزارش صلح خبر، علی گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران کرونا نقطه عطفی در جهان معاصر قلمداد می‌شود. باید توجه کنیم که قربانیان این بیماری مانند بیماری‌های همه‌گیر دیگر فقرا هستند. در واقع یک رابطه و اثر متقابل میان این بیماری و فقر وجود دارد. شیوع این بیماری باعث تشدید فقر و فقر هم باعث شیوع بیشتر آن می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولین باید به صورت دقیق به دنبال راهکارهای حمایت از اقشار ضعیف باشند. البته یکی از نکات مهم کرونا ویروس این بود که ساختارهای غلط جهانی و تقسیمات القایی جهان اول و جهان عقب‌مانده را درهم شکست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم قوی شویم باید در مسیر تقویت ابعاد قوی‌شدن حرکت کنیم. در این طبیعت قطعا ضعفا پایمال هستند همانگونه که مقام معظم رهبری در فرازی از صحبت‌های خود در خطبه نمازجمعه 27 دی‌ماه سال گذشته فرموده‌اند تنها راه پیش پای ملت برای رهایی از دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن قوی شدن است.

وی ادامه داد: ابعاد قوی شدن نیز در دانش و اقتصاد مورد توجه است. اگر می‌خواهیم دانش و اقتصاد قوی داشته باشیم باید به معلمان به عنوان خالقان دانش و کارگران به عنوان خالقان رونق اقتصادی توجه کنیم و برای بهبود شرایط زندگی آنها اقدامات لازم را داشته باشیم. وضعیت معیشتی این دو قشر شرایط ضعیفی دارد. رویکردها باید در این باره تغییر کند و به معیشت این عزیزان باید توجه شود.

وی در پایان اضافه کرد: در ماده 41 قانون کار دو بند را مورد توجه قرار دادیم بند اول می‌گوید افزایش دستمزد کارگر باید براساس نرخ تورم باشد اما متاسفانه تورم 41 درصد و مبنا در این خصوص بر 21 درصد تعریف شد. در بند دو افزایش دستمزد باید متناسب با هزینه‌های معیشتی باشد که متاسفانه سبد معیشتی چهار میلیون و 940 هزار تومان و حقوق کارگر دو میلیون و 800 هزار تومان در نظر گرفته شد این یعنی می‌گوییم کارگر باید زیر خط فقر زندگی کند. در سال جهش تولید با اینگونه تعریف معیشتی برای کارگران در زیر خط فقر یعنی دغدغه آنها را افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید