امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 113955 |
تاریخ انتشار : 09 مهر 1395 - 23:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛ دانش > پزشکی – همشهری آنلاین:تایلند روز جمعه ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) نخستین موارد ثابت‌شده میکروسفالی مربوط به ویروس زیکا را در آسیای جنوب شرقی گزارش کرد و سازمان جهانی بهداشت خواستار اقدامات بیشتر در مقابل این ویروس در سراسر این منطقه شد. به گزارش رویترز تأیید دو مورد […]

به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛

دانش > پزشکی – همشهری آنلاین:
تایلند روز جمعه ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) نخستین موارد ثابت‌شده میکروسفالی مربوط به ویروس زیکا را در آسیای جنوب شرقی گزارش کرد و سازمان جهانی بهداشت خواستار اقدامات بیشتر در مقابل این ویروس در سراسر این منطقه شد.

به گزارش رویترز تأیید دو مورد میکروسفالی، یک نقصان هنگام تولد که با اندازه کوچک سر و مغز نوزادان همراه است، در ارتباط با عفونت زیکای مادران در تایلند، یک روز پس‌ازآن صورت می‌گیرد که مقامات آمریکا به زنان باردار توصیه کردند سفرهای غیرضروری خود به کشورهای آسیای جنوب شرقی را به علت خطر زیکا به تأخیر بیندازند.

پراسرت تونگچاروئن، مشاور اداره کنترل بیماری‌های تایلند در بانکوک به خبرنگاران گفت: «ما دو مورد از میکروسفالی مربوط به زیکا یافته‌ایم که نخستین موارد در تایلند شمرده می‌شوند.

او درباره اینکه این موارد در کجای تایلند یافت شده‌اند، توضیحی نداد، اما مقامات می‌گویند این دو مورد در بانکوک رخ نداده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام این موارد نخستین موارد میکروسفالی مرتبط با زیکا در آسیای جنوب شرقی هستند و تهدیدی جدی برای زنان باردار و کودکان به دنیا نیامده‌شان را نشان می‌دهند.

دکتر پونام ختراپال سینگ، رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «کشورهای سراسر این منطقه باید اقدامات به هدف پیشگیری، شناسایی و پاسخ دادن به انتقال ویروس زیکا را تشدید کنند.»

زیکا در طول سال گذشته و اوایل سال میلادی جاری در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب انتشار یافت و اخیراً شیوع آن در آسیای جنوب شرقی هم افزایش یافته است.

تایلند از ماه ژانویه تاکنون ۳۴۹ مورد زیکا، شامل ۳۳ زن باردار و سنگاپور ۳۹۳ مورد زیکا شامل ۱۶ زن باردار را گزارش کرده است.

برخی از کارشناسان بهداشتی مقامات تایلندی متهم کرده‌اند که برای محافظت صنعت توریسمش خطر زیکا را کمتر از حد واقعی جلوه داده است، اما پراسرت این اتهام را رد کرد.

او گفت: «تایلند هیچ‌چیز را پنهان نمی‌کند و آماده است همه اطلاعات دراین‌باره را در اختیار بگذارد» و افزود سایر کشورها در آسیای جنوب شرقی نیز ممکن است موارد میکروسفالی مربوط به زیکا داشته باشند که اعلامشان نکرده‌اند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید