امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 120460 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1395 - 14:50 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش ایسنا، در ابتدای این مناظره که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد، غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا اظهار کرد: اگر از نظر تاریخی به آن زمان برگردیم و خودمان را در آن شرایط و فضا قرار دهیم بنده تسخیرسفارت […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مناظره که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد، غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به تسخیر سفارت آمریکا اظهار کرد: اگر از نظر تاریخی به آن زمان برگردیم و خودمان را در آن شرایط و فضا قرار دهیم بنده تسخیرسفارت آمریکا و یا به تعبیری لانه جاسوسی را تایید می‌کنم.

وی افزود: در آن زمان انقلاب در کشور به پیروزی رسیده، شاه از ایران خارج شده و به مصر رفته بود ولی به بهانه بیماری ترتیبی داده بودند که شاه از مصر به آمریکا انتقال پیدا کند.

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس خاطرنشان کرد: ملت ایران تجربه تلخی در 28 مرداد سال 1332 داشته‌اند. در آن زمان شاه از ایران خارج شده بود ولی با یک کودتا بلافاصله به ایران بازگشت و بستر این کودتا پس از پیروزی انقلاب منتفی نشد.

وی ادامه داد: تعدادی ازجوانان ما که متوجه مسئله پناهندگی شاه به آمریکا شدند. از دیوار سفارت بالا رفتند و سفارت را بدون درگیری تسخیر و مجموعه افرادی  را در سفارت بازداشت کردند. 

مصباحی مقدم گفت: در طبس شاهد بودیم که نیروهای آمریکا شبانه با هلی‌کوپتر پیاده شدند و قصدشان این بود که از طریقی خود را به سفارت آمریکا برسانند و گروگان‌هایشان را آزاد کنند ولی موفق نشدند.

وی عنوان کرد: بالاخره امام (ره) اصل این حرکت را تایید کردند و آن را یک حرکت انقلابی و انقلاب دوم معرفی کردند و بهترین مکان که به عنوان نماینده می‌توانست در این راستا تصمیم بگیرد مجلس شورای اسلامی بود که ادامه این موضوع را به مجلس وقت واگذار کردند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: اقداماتی برای پایان دادن به این مسئله صورت گرفت  و منافع و مضراتی داشت. از جمله منافع آن جلوگیری از ورود شاه به آمریکا بود و کارتر اعلام کرد که ما شاه را در آمریکا نخواهیم برد، دوم اینکه آنها برای آزادسازی کارکنان سفارت اقدام نظامی کردند و با شکست روبه رو شدند که این شکست برای ما شیرین بود.

 وی خاطرنشان کرد: مسئله اشغال سفارت در آغاز پیروزی انقلاب یک دلگرمی قوی و یک حرکت توفنده انقلابی تلقی شد و همه آن را تایید کردند، به جز تعداد معدودی از جمله آیت‌الله مهدوی کنی که آن هم به دلایل شخصی است. 

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: این موضوع هزینه‌هایی هم داشت، از جمله اینکه آمریکا که  پیروزی انقلاب اسلامی را به رسمیت نشناخته بود و قبل از انقلاب هم با کودتای 28 مرداد به حمایت از دیکتاتور برخواسته بود درصدد این بود که موضع دشمنی با ایران را سخت‌تر کند و نقشه‌های بعدی از جمله نقشه یک کودتا و جنگ تحمیلی را کشیدند.

وی تاکید کرد: در این جنگ هشت سال نیروهای ما گرفتار شدند و شهدای بسیاری دادیم، عربستان با کویت مشترکا صد میلیارد دلار به رژیم صدام کمک و شوروی و آمریکا با هم از عراق حمایت کردند و با وجود هزینه‌های انسانی بسیار ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذراندیم، البته به نظر من اگر درآمدها وهزینه‌های این حرکت را بررسی کنیم به نفع انقلاب ما و به نفع کشورما خواهد بود، اگر ما خودمان را در شرایط امروز قراردهیم هیچ‌گاه اقدام این‌چنینی نخواهیم کرد. 

در ادامه این مناظره اکبر اعلمی، نماینده اصلاح‌طلب دور ششم و هفتم مجلس اظهار کرد: اصول 145 ،146 ،152 و 155 قانون اساسی دکترین سیاست خارجی ما و نحوه تعامل ما با سایر کشورها را تبیین کرده است.

وی افزود: اگر ما به عنوان یک شهروند در این کشور بخواهیم زندگی کنیم علی‌القاعده جهت‌گیری و سیاست‌های فردی ما بایستی مبتنی بر میثاق ملی که همان قانون اساسی است باشد. در اصل 152 قانون اساسی تاکید شده که سیاست خارجی جمهوری اسلامی با کشورهای غیرمحارب بر پایه تعامل مسالمت آمیز است.

اعلمی عنوان کرد: اگر بر پایه این اصل باشد باید نحوه برخورد ما با کشورها به صورت مسالمت آمیز باشد و صرف نظر از این قانون و کنوانسیون‌های مختلف به خصوص کنوانسیون 1961 و 1963 که هر دو در وین منعقد شد و ناظر به روابط دیپلمات و کنسولی است اعلام شده بود که سفارت‌خانه‌های هر کشور مسئولیت نگهداری‌شان به عهده کشور میزبان است و اگر تعرضی به سفارت‌خانه‌ها شد دولت میزبان باید عهده‌دار خسارت شود.

این نماینده اصلاح‌طلب دور ششم و هفتم مجلس ادامه داد: اگر کشور میزبان خسارت نپرداخت کشوری که خسارت دیده و به سفارت‌خانه‌اش هجوم برده شده می‌تواند از طریق دادگاه لاهه اقدام کند، اگر در آنجا به خواسته‌اش نرسید و ضرر و زیان وارده پرداخت نشد می‌تواند از طریق ماده 94 منشور ملل درخواست اقدام مقتضی کند.

اعلمی با اشاره به اینکه نه قوانین داخلی ما و نه قوانین بین‌الملل به هیچ عنوان برای دیپلماسی خیابانی محلی از اعراب در نظر نگرفته است، گفت: در ارتباط با اشغال سفارت، آقای مصباحی مقدم آن را اقدامی خوشایند تلقی می‌کنند ولی من این اقدام را بزرگترین خسارت بعد از انقلاب می‌دانم، ما آسیب‌هایی را در اثر این اقدام متحمل شدیم و هنوز هم  آن را تحمل می‌کنیم.  

در ادامه این مناظره مصباحی‌مقدم گفت: جناب اعلمی حقوق خوانده و از زاویه  اطلاعات و معلومات خودش با مسئله مواجه می‌شود، ولی واقعیت این است که مسائل حقوقی برای یک شرایط کاملا عادی مثل اوضاع احوال امروز ما است ولی شرایط آن روز ما شرایط نرمال نبود و کاملا متفاوت بود.

وی تاکید کرد: اگر این حرکت انقلابی نبود فاتحه انقلاب اسلامی خوانده می‌شد و هیچ یک از مفاد قوانین بین المللی و امثال این‌ها مورد نظر آن‌ها نبود و مبنا قرار نمی‌گرفت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: بنابراین نگاه حقوقی برای شرایط نرمال قابل قبول است و نه یک شرایط انقلابی.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: اجازه بدهید مسئله را به این شکل مطرح کنم که اگر سفارت آمریکا به این شکل اشغال شد هیمنه یک قدرت بی‌رقیب جهانی در ایران شکسته شد و این خیلی دستاورد مهمی است، چرا که هیچ یک از قدرت‌های جهان به خودشان اجازه نمی‌دادند این هیمنه را بشکنند، ولی جوانان ما این کار را انجام دادند و ملت هم از آن‌ها حمایت کرد و اقدام بعدی که آمریکایی‌ها کردند لشکر کشی بود که آن هم با شکست مواجه شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: من از آقای اعلمی سوال می‌کنم اگر بنا باشد از قواعد بین المللی برای تعامل استفاده شود، چرا آمریکا از طریق دادگاه لاهه وارد نشد و گروگان‌های خود را از این طریق آزاد نکرد، چرا دست به عملیات نظامی زد و بنا را به یک حمله گذاشت.

مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با برجام اظهار کرد: مذاکره کم و بیش برای حل مشکلات اساسی، خوب، به جا و مثبت بود ولی مسئله هسته‌ای ما آنچه که به نظر من اتفاق افتاد این بود که مذاکره کننده‌های ما همه‌ی برگه‌های برنده را سریع رو کرد و برعکس طرف مقابل خیلی با احتیاط و با محاسبه تمام این کارت‌ها را جمع کرد.

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس با بیان اینکه اروپا مشتاق بود که مسئله تحریم‌ها حل شود زیرا خودش دچار ضرر شده بود، گفت: تا حدی بخش تولیدی اروپا متوقف شده بود و بخشی از مبادلات آن از بین رفته‌ بود، نتیجه هم این شد که اروپایی‌ها مشتاق‌تر هستند ولی آمریکا تا بتوانند تقلب می‌کنند و از این جهت نمی‌توان به این مذاکرات دل خوش کرد.

وی بیان کرد: دست مذاکره کنندگان درد نکند، اما من این انتقاد را دارم که آنان دستپاچگی نشان دادند و سریع می‌خواستند به نتیجه برسند، چه بسا اگر گام‌های خود را آهسته‌تر و پلکانی‌تر برمی‌داشتند ما نتایج بهتری می‌گرفتیم.

در ادامه این مناظره اعلمی با تاکید بر اینکه  اشغال سفارت هیچ نفعی برای کشور نداشت، گفت: شاید بتوان این اقدام را زمینه ساز تهاجم عراق به ایران عنوان کرد، به محض اشغال سفارت، آمریکا روابطش را با ما قطع و ایران را تحریم اقتصادی کرد، عراق نیز وقتی مطمئن شد ایران منزوی شده و از هر جهتی تحت فشار است تشویق شد و حملات خود را در کشور آغاز کرد. 

وی بیان کرد: در اثر حمله عراق به کشورمان حدود 97 میلیارد تومان ضرر اقتصادی به ایران وارد شد که ما نه تنها این خسارت را از عراق نگرفتیم بلکه هنوز هم در این کشور سرمایه گذاری می‌کنیم. 

این نماینده اصلاح‌طلب دور ششم و هفتم مجلس، صدور قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران، شکست کارتر و روی کار آمدن ریگان را از دیگر پیامدهای حمله دانشجویان به سفارت آمریکا در 13 آبان برشمرد و افزود: با روی کار آمدن ریگان جنگ سرد علیه شوروی تبدیل به جنگ سرد با کشورهای اسلامی شد  و این حرکت به یک فرهنگ تبدیل شد، چرا که همان زمان اعضای سازمان مجاهدین خلق به کنسولگری انگلیس در تبریز حمله کردند. 

وی با تاکید بر این که دیپلماسی خیابانی نتیجه‌اش جز بدبخت شدن ملت نیست، افزود: من از شما تعجب می‌کنم آقای مصباحی مقدم که چرا این عمل خبط را که بزرگترین اشتباه تاریخی ایرانیان است، می‌گویید پسندیده است.

اعلمی با اشاره به استدلال‌هایی که زمان تسخیر لانه جاسوسی مطرح شد، گفت: استرداد شاه و اموالش، استرداد اموال بلوکه شده آمریکا که هیچ کدام بازنگشت، تضمین عدم دخالت آمریکا در امور داخلی ایران از دلایلی بود که آن زمان برای توجیه کار دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی مطرح شد، اما کشور مصر هم به شاه پناه داده بود چرا ما به سفارت خانه مصر حمله نکردیم.

در ادامه این مناظره مصباحی مقدم در واکنش به اظهارات اعلمی اظهار کرد: اینکه استرداد شاه و اموالش زمان تسخیر سفارت جزء تقاضاهای ما بود حرفی خنده دار است، چرا که آمریکا نه شاه و نه اموال شاه را به ما نمی‌داد و اگر آمریکا این کار را می‌کرد تمامی دست نشاندگان او در منطقه احساس خطر می‌کردند. 

وی با اشاره به این که چطور دانشجویان در مورد تهدیدات آمریکا اقدامات حقوقی می‌کردند در حالی که آنان در مقابله با ما اقدامات حقیقی انجام می‌دادند، افزود: یکی از اقدامات حقیقی آمریکا حمایت از شاه بود و اینکه ژنرال‌های شاه همچنان در کشور حضور داشتند و جریان انقلابی هنوز به پیروزی کامل نرسیده بود. 

مصباح مقدم با اشاره به اینکه مصدق نخست وزیر قانونی کشور بود و قدرت او از آیت الله کاشانی بود، خاطرنشان کرد: آیت الله کاشانی وقتی مشاهده کرد مصدق به او توجهی نمی‌کند از حمایت وی کنار کشید و گرنه چه کسی گفته که روحانیت با مصدق موافق نبود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این که ما با قاطعیت می‌گوییم آمریکا عراق را برای جنگ با ایران تحریک کرد، افزود: این اشتباه است که فکر کنید اگر سفارت را نمی‌گرفتیم جنگ ایران و عراق اتفاق نمی‌افتاد، آمریکا دست به کودتا داشت و این طور نبود که اگر اشغال سفارت صورت نمی‌گرفت جنگی میان عراق و ایران روی نمی‌داد. 

وی با اشاره به  سخن اعلمی مبنی بر این که عراق متوجه انزوای ایران شده بود و بعد به کشورمان حمله کرد، افزود: ایران در آن زمان به عنوان یک کشور انقلابی نوظهور جایگاه ویژه‌ای در بین کشورهای اسلامی پیدا کرده بود، علت حمله عراق به ایران نیز این بود که به دنبال انقلاب ایران انقلاب‌های دیگری در کشورهای اسلامی منطقه رخ ندهد. 

مصباحی مقدم ادامه داد: جنگ میان عراق و ایران خسارت‌هایی داشت، اما دستاورد حرکت انقلابی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تثبیت انقلاب اسلامی و سر پا نگه داشتن آن بود که موجب شد نخبگی جوانان ما در زمان دفاع مقدس آشکار شود. اینکه کارتر رئیس جمهور یک دوره‌ای بود نشانه تاثیرگذاری ایران در انتخابات امریکا است. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این سخن کارتر مبنی بر اینکه ایران توانست نقشه‌هایمان را نقش بر آب کند، گفت: اشغال سفارت آمریکا اختلاف اصولگرا و اصلاح طلبی نیست، چرا که اصلاح‌طلبان امروز، دیروز تسخیر کننده سفارت بودند، اگر پشیمان شدند اظهار توبه کنند، اگر این اتفاق بیافتد بدانید اگر امروز هم گامی بردارند ممکن است فردا پشیمان شوند.

وی بیان کرد: قدرت ایران قبل از انقلاب اسلامی چقدر بوده و امروز چه قدر است، حالا شما ببینید قدرت آمریکا قبل از انقلاب چقدر بوده و امروز چقدر است؟ 

مصباحی‌مقدم در واکنش به اظهارات اعلمی مبنی بر اینکه کشور مصر هم به شاه ایران پناه داد، اما ما چرا به سفارتخانه مصر حمله نکردیم، گفت: زیرا حاکم مصر به اشاره آمریکا نسبت به این کار اقدام کرد، آن وقت ما اصل مطلب را رها کنیم و به فرع آن بچسبیم. 

وی با بیان این که فضای امروز غیر از آن  روز است، گفت: در شرایط کنونی حمله به سفارت‌خانه‌ها اقدامی کاملا خطا است و ما نباید شرایط گذشته را با امروز مقایسه کنیم.

در ادامه اکبر اعلمی در واکنش به اظهارات مصباحی مقدم گفت: از شعارهای آقای مصباحی مقدم استفاده کردیم، اما ایشان اشاره نکردند که حمله به سفارت و جنگ میان عراق و ایران برای مردم چه فایده‌ای داشت، آیا آمریکا ضعیف شد؟ این چه ضعفی است که در حالی که ایران را تحریم کرده بود چین، هندوستان و اتحادیه اروپا را وادار کرد که اموال ایران را بلوکه کنند. 

وی با طرح این پرسش که اگر از سفارت آمریکا بالا نمی رفتیم آیا خسارات ناشی از جنگ ایران و عراق را مشاهده می کردیم، گفت: ما بعد از سفارت اسمش این است که آمریکایی ها را گروگان گرفتیم به اعتقاد من پس از این اشغال 37 سال است که مردم ایران در گروگان آمریکا شدند که صرفا به خاطر این اقدام و حمایت‌هایی که از آن صورت گرفته، است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: درست است، چند نفر از تسخیر کنندگان اصلاح طلب بودند، اما اینها بعدا اصلاح طلب شدند، من همیشه می‌گویم بعضی از اصولگرایان همچنان در بلاهت خود اصرار می‌ورزند اما اصلاح‌طلبان عاقل شده‌اند. 

در واکنش به این اظهارات اعلمی مصباحی‌مقدم از او خواست که رعایت ادب کند اما اعلمی گفت: شما لطفا وسط صحبت من نیایید و معلم اخلاق هم نشوید.

مصباحی مقدم نیز اظهار کرد: شما مودب باشید آن وقت هر چه‌قدر دلتان می‌خواهد صحبت کنید. 

وی افزود: چین و روسیه که هرکدام به نوعی ابرقدرت هستند سعی می کنند ارتباطشان را با آمریکا حفظ کنند چون به فکر منافع کشور و مردمشان هستند، شما یک کشور را مثال بزنید که با آمریکا قطع رابطه کرده باشد، به جز کره شمالی که آن هم آمریکا با او قطع رابطه کرده است، شما از دانشجویان بپرسید که آیا حاضرند به عنوان یکی از شهروندان کره شمالی باشند.

اعلمی گفت: 37 سال از انقلاب اسلامی گذشته، نتیجه چه شده است؟ گفت: اگر ما سعی می‌کردیم به جای بالا رفتن از سفارت با استفاده از تدابیر لازم کشور را به رشد و توسعه می‌رساندیم، رفاه و امنیت مردم را افزایش می‌دادیم، الان شده بودیم الگو و انقلاب‌مان صادر می‌شد، الان شما از کشورهای دیگر بپرسید، کدامشان می خواهند جا پای ایران بگذارند، اگر در همین 37 سال تمام این ظرفیت ها را برای بهبود اقتصاد کشور به کار می‌بردیم، میلیاردها دلاری که صرف همین بلاهت‌ها شد را بابت رشد و توسعه اقتصاد کشور می‌شد آیا ما هنوز در این وضع موجود بودیم و آیا هنوز هم در مرحله امنیت درجا می‌زدیم؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب به اشاره به بمب‎باران هیروشیما و ناکازاکی اظهار کرد: ژاپن چرا از دیوار سفارت بالا نرفت، اینها عاقل‌اند و از طریق مذاکره مشکلشان را حل و فصل می‌کنند، الان به جایی رسیده که واحد پولی ژاپن به دلار آمریکا طعنه می‌زند، آیا این دستاورد است که ارزش پول ما از ارزش پول ملی افغانستان کمتر است؟

اعلمی در خصوص مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: استارت این مذاکرات شش ماه قبل از روی کار آمدن روحانی زده شد و اگر رهبری موافقت نمی کردند مذاکرات انجام نمی‌شد، در این زمینه نظام به این نتیجه رسید که باید مذاکره کنیم، اگرچه دیر هنگام بود اما تصمیمی عاقلانه بود، متاسفانه ما از مذاکره همیشه به عنوان آخرین اقدام استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که من معتقدم رابطه با آمریکا درهای بهشت را روی ایران باز نمی کند، افزود: اما این یک واقعیت است که امریکا ابر قدرت است، بعد از مذاکرات هم نباید توقع داشته باشیم که تمام مشکلات حل شود، چرا که ما از آن طرف مذاکره می‌کنیم و از آن طرف دیگر مرگ بر آمریکا می‌گوییم و پرچم این کشور را آتش می‌زنیم. تا زمانی که با عینک خودمان منافع آمریکا را ببینیم  و از آمریکا بخواهیم با عینک ما به مسائل نگاه کند  حل مشکلات میان ایران و آمریکا امکان‌ناپذیر است. 

در ادامه این مناظره، مصباحی‌مقدم با طرح این پرسش که آیا ما رابطه‌مان را با آمریکا  قطع کردیم یا آمریکا با ما قطع رابطه کرد، گفت: قطع ارتباط از سوی آمریکا صورت گرفت و این کشور هیچ گاه یک گام نسبت به این اقدام خود عقب نشینی نکرد.

وی گفت: اگر در این مذاکره صداقت ببینیم زمینه برای مسائل دیگر فراهم می‌شود، اما مشاهده کردیم و برایمان تجربه شد  که آمریکا خواهان مذاکره با ایران برای حل مشکلات نیست. آقای روحانی تعبیری داشتند که برویم و با کدخدا مذاکره کنیم که این تعبیر اشتباهی است، چرا که امروز قدرت‌های نوظهوری در عرصه جهان به وجود آمده است.

مصباحی مقدم با طرح این پرسش که آیا هدف اول از شکل گیری داعش ایجاد اختلاف میان ایرانیان نبوده است، اظهار کرد:  ایران توانسته با وجود تنوع قومیت‌ها و مذاهب وحدت خود را حفظ کند. ناامنی های منطقه را چه کسی به وجود آورده است؟ باید توجه داشته باشیم که ارتباط با آمریکا از موضع ذلت نمی تواند مفید باشد.

در ادامه این مناظره مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی در خصوص حصر سران فتنه اظهار کرد: بعد از انتخابات 88 ماه‌های متمادی آقایان هیچ گونه فشاری نداشتند و آزادانه رفتار می‌کردند، طوری که آقای موسوی در این مدت 17 یا 18 بیانیه صادر کرد.

وی با بیان این که در طول این مدت کشور دچار بحران سیاسی داخلی شده بود، افزود: این مسائل موقعیت کشور ما را در منطقه دچار نزول کرده بود. یادم می‌آید با یکی از روسای جمهور منطقه ملاقاتی داشتیم و او گفت من به خود حق نمی‌دهم که در امور داخلی کشور شما مداخله کنم و می‌دانم که شما این مساله را جمع خواهید کرد، اما اصلا به صلاح کشور ایران نبود که چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد.

این نماینده اصولگرای ادوار مجلس ادامه داد: حوادث پس از انتخابات سال 88 باعث افت موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان شد، اگر بنا بود وضعیت همچنان ادامه پیدا کند به مصلح خبرت کشور نبود، اگر با این افراد برخورد می‌شد  در صورت محاکمه نتیجه آن خیلی بدتر از و خطرناک‌تر از شرایط فعلی آنان بود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: من معتقدم اگر آقای موسوی نتیجه انتخابات را در آن سال قبول می کرد در انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری قطعا رای می‌آورد.

 در واکنش به این اظهارات مصباحی مقدم اعلمی گفت: در کجای دنیای 12 نفر سرنوشت یک ملت را در اختیار می‌گیرند؟ در کجای دنیا ناظر و مجری انتخابات از یک  جریان هستند، آقای مصباحی مقدم اگر سیستم انتخاباتی ما مثل مصر و ترکیه بود آیا این مسائل و این فتنه اتفاق می‌افتاد؟

مصباحی مقدم در واکنش به این اظهارات اعلمی گفت: در آمریکا همه کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند باید از یک لابی کنگره آمریکا به عنوان یک ساختار عبور کند،  دادستان کل آمریکا نیز منصوب رئیس جمهور است و صلاحیت هر رئیس جمهور را دادستان مشخص می‌کند، اما در کشور ما شورای نگهبان نهادی است که به مجلس و دولت وابسته نیست.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید