امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 246768 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1397 - 22:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر به گزارش صلح خبر، الیاس علی‌اکبری کوراشکار وزن منفی ۸۱ کیلوگرم متولد سال ۶۷ و اهل روستای سست اسفراین از دیار خراسان شمالی است، او از یک خانواده ورزشکار است؛ پدر و پدربزرگ و همچنین عمویش حسین علی‌اکبری از بزرگان و نام داران در رشته محلی کشتی با چوخه […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

به گزارش صلح خبر، الیاس علی‌اکبری کوراشکار وزن منفی ۸۱ کیلوگرم متولد سال ۶۷ و اهل روستای سست اسفراین از دیار خراسان شمالی است، او از یک خانواده ورزشکار است؛ پدر و پدربزرگ و همچنین عمویش حسین علی‌اکبری از بزرگان و نام داران در رشته محلی کشتی با چوخه بوده‌اند و عمویش در حال حاضر نیز مربی تیم ملی کوراش است.

گفتنی است، علی‌اکبری افتخارات زیادی را در این سال‌ها در رشته کوراش به دست آورده و به گفته خودش هیچ فینالی را نباخته است.

وی در سال ۲۰۱۸ طلای بازی‌های آسیایی هندوستان و طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان را به‌دست آورد و در انتها با درخشش فوق‌العاده در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی توانست تمام حریفان خود را ناکام کند و پشت سر بگذرد و صاحب گردن‌آویز طلا شود.

انتخاب بهترین مرد و زن کوراش جهان هر ساله از سوی فدراسیون جهانی کوراش انجام می‌شود و این انتخاب در دو بخش زنان و مردان به‌طور جداگانه انجام می‌شود و با توجه به کسب بهترین مدال‌ها در سال امتیازدهی و درنهایت مرد سال برگزیده می‌شود.

پیش‌ازاین مصطفی دلیریان از خراسان شمالی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ به‌عنوان بهترین مرد کوراشکار جهان انتخاب‌شده بود و الیاس علی‌اکبری دومین ایرانی و دومین کوراشکار از خراسان شمالی است که این افتخار را برای کشور و استان خراسان شمالی کسب می‌کند.

طلای المپیک کارگران جهان در لیتوانی (یک طلا انفرادی و یک نقره تیمی)، برنز مسابقات آسیایی ایندورگیم ترکمنستان با مصدومیت شدید و پاره شدن کشاله پا، طلای مسابقات آسیایی هندوستان و سهمیه بازی‌های آسیایی جاکارتا، کسب طلای کوراش در بازی‌های آسیایی اینچئون که به‌صورت نمادین کوراش در آن حضور داشت، طلای در بازی‌های آسیایی ساحلی در پوکت با درآمدن تست دوپینگ رقیب ازبک، نقره گرفتم که تست دوپینگ رقیب ازبکم درآمد و طلایی شدم، بازی‌های آسیایی ساحلی ویتنام طلا گرفتم، برنز بازی‌های آسیایی ترکمنستان، طلای بازی‌های آسیایی هندوستان، طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان و طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا که اولین حضور رسمی رشته کوراش در آن بود برخی از افتخارات الیاس علی اکبری است.

کد خبر 4494460
الهام یزدان پناه

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید