امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 439517 |
تاریخ انتشار : 08 خرداد 1400 - 13:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نخست وزیر کانادا از کمک ۲۵ میلیون دلاری به فلسطینیان غزه و کرانه باختری خبر داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از صدی البلد، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کشورش ۲۵ میلیون دلار به غیرنظامیان فلسطینی که در نتیجه درگیری‌های اخیر […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نخست وزیر کانادا از کمک ۲۵ میلیون دلاری به فلسطینیان غزه و کرانه باختری خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از صدی البلد، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که کشورش ۲۵ میلیون دلار به غیرنظامیان فلسطینی که در نتیجه درگیری‌های اخیر میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری متحمل ضرر شده‌اند، ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه افزود، این کمک مالی به صورت مستقیم به نهادهای باتجربه و متخصص که به آسیب‌پذیرترین غیرنظامیان فلسطینی جهت مقابله با تاثیرات درگیری‌های اخیر کمک می‌کنند، ارائه خواهد شد و اوج گرفتن اقدامات خشونت‌آمیز اخیر در این منطقه نگران کننده است و همگان تمامی صحنه‌های آواره شدن غیرنظامیان و فوتی‌های بین اعضای خانواده‌ها را دیده‌اند.

کمک‌های کانادا شامل اختصاص ۱۰ میلیون دلار به کمک‌های غذایی فوری، سرپناه، آب، مصارف بهداشتی و نظافتی، حمایت روانی و اجتماعی کودکان و اختصاص ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از تلاش‌های انسانی، بازسازی مانند زیرساخت‌های پزشکی و حیاتی است.

کانادا همچنین حدود پنج میلیون دلار به طرح‌های ایجاد صلح خبر اختصاص داده است که تحقق صلح خبر فراگیر، عادلانه و همیشگی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را تقویت می‌کند.

کانادا هفته گذشته از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استقبال کرد.

بامداد روز جمعه (۲۱مه) آتش بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر بعد از ۱۱ روز جنگ غزه آغاز شد.

درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که دادگاه رژیم صهیونیستی تصمیم به اخراج فلسطینیان از محله «الشیخ جراح» در بیت المقدس شرقی و محدود کردن فلسطینیان هنگام انجام مناسک در مسجد الاقصی قدس گرفت.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید