امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 119488 |
تاریخ انتشار : 12 آبان 1395 - 13:50 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی پایگاه صلح خبر ؛ ورزش > فوتبال – همشهری آنلاین:میروسلاو کلوزه، ملی‌پوش پیشین تیم ملی فوتبال آلمان و رکورددار گلزنی در مسابقات جام جهانی از فوتبال خداحافظی کرد. او قرار است در کادر فنی تیم ملی آلمان دوره‌ای را بگذراند و تجربیاتی را در مربیگری کسب کند. میروسلاو کلوزه، ملی‌پوش سابق آلمان به فعالیت حرفه‌ای […]

به گزارش مجله ورزشی پایگاه صلح خبر ؛

ورزش > فوتبال – همشهری آنلاین:
میروسلاو کلوزه، ملی‌پوش پیشین تیم ملی فوتبال آلمان و رکورددار گلزنی در مسابقات جام جهانی از فوتبال خداحافظی کرد. او قرار است در کادر فنی تیم ملی آلمان دوره‌ای را بگذراند و تجربیاتی را در مربیگری کسب کند.

میروسلاو کلوزه، ملی‌پوش سابق آلمان به فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن خاتمه داد. او روز سه‌شنبه (۱ نوامبر/ ۱۱ آبان) وداع خود با فوتبال را اعلام کرد. کلوزه تا پایان فعالیت حرفه‌ای خود در خدمت باشگاه ایتالیایی لاتزیو رم بود.

به گزارش دويچه وله، وي اگر چه کفش‌های خود را به میخ آویخته و به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای در میدان حضور ندارد، اما به این ورزش وفادار مانده و قرار است که دوره‌ای را در کادر فنی تیم ملی فوتبال آلمان بگذراند و از تجربیات سرمربی‌گری یوآخیم لوو بهره ببرد.

باشگاه کایزرزلاترن نخستین ایستگاه فعالیت میروسلا کلوزه در لیگ دسته اول فوتبال آلمان بود. او بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ در خدمت این باشگاه بود و در ۱۴۷ بازی برای این تیم ۵۲ گل به ثمر رساند.

درخشش او در لیگ دسته اول فوتبال آلمان سبب شد که به تیم ملی فوتبال آلمان دعوت شود. او در مارس ۲۰۰۱ نخستین بازی ملی خود را در پیراهن آلمان انجام داد و یک سال بعد نیز ملی‌پوشان آلمان را در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن همراهی کرد. کلوزه با زدن سه گل از ۸ گل آلمان مقابل عربستان سعودی در مرحله گروهی، شم گلزنی خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشت.

باشگاه وردر برمن در سال ۲۰۰۴ قراردادی چهار ساله با وي امضا کرد، اما او تنها تا سال ۲۰۰۷ در خدمت این باشگاه بود. کلوزه که یکی از ستون‌های مهم سبزپوش‌های وردر برمن در آن سال‌ها محسوب می‌شد، در ۱۳۲ بازی برای این باشگاه ۶۳ گل به ثمر رساند.

کلوزه یک سال پیش از پایان قراردادش با وردر برمن، این باشگاه را به مقصد بایرن مونیخ ترک گفت و در طی چهار سالی که در خدمت بایرن بود، موفقیت‌های بزرگی را جشن گرفت. کلوزه ۱۴۹ بار در رقابت‌های ملی و بین‌المللی برای بایرن مونیخ به میدان رفت و ۵۲ گل نیز به ثمر رساند.

کلوزه در سال ۲۰۱۱ از باشگاه بایرن مونیخ خداحافظی کرد تا فصلی تازه را در پیراهن باشگاه لاتزیو رم در لیگ دسته اول ایتالیا تجربه کند. کلوزه تا پایان فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیکن در خدمت این باشگاه بود.

کلوزه در جام جهانی ۲۰۱۴ دو رویای بزرگ را تحقق بخشید. او در مرحله نیمه ‌نهایی این جام توانست در مقابل تیم میزبان، برزیل شانزدهمین گل خود را در مسابقات جام جهانی به ثمر رساند و رکورد رونالدو را بشکند. همچنین توانست با پیروزی بر آرژانتین در فینال بازی‌ها، به رویای دیرینه آلمانی‌ها پایان دهد و به همراه تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جهان شود.

میروسلاو کلوزه پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از تیم ملی فوتبال آلمال خداحافظی کرد. او در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ مجموعا ۱۳۷ بازی ملی برای “عقاب‌های آلمان” انجام داد و ۷۱ گل نیز به ثمر رساند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید