امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 353192 |
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1399 - 9:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزارت کشور مصر از درگیری پلیس قاهره با یک گروهک تروریستی در شمال شرق این استان و کشته شدن سه پلیس و هفت تن از این تروریست‌ها خبر داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این وزارتخانه ابتدا در بیانیه‌ای اعلام کرد که […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزارت کشور مصر از درگیری پلیس قاهره با یک گروهک تروریستی در شمال شرق این استان و کشته شدن سه پلیس و هفت تن از این تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این وزارتخانه ابتدا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تیراندازی یک افسر پلیس و هفت تروریست کشته و سه تن دیگر از نیروهای امنیتی این کشور زخمی شدند اما کمی بعد دو افسر دیگر در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

دفتر دادستانی کل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این تیراندازی در محله الامیریه در شمال شرق قاهره رخ داد.

وزارت کشور مصر در ادامه گزارش داد: اطلاعاتی از یک گروهک تروریستی تکفیری به دست ما رسید که چند منطقه مسکونی در شرق و جنوب قاهره را برای آغاز چند عملیات‌ تروریستی همزمان با اعیاد مسیحیان انتخاب کرده‌ است، اعضای این باند تحت نظر گرفته شده و عملیاتی علیه آنها آغاز شد که به کشته شدن هفت تن از آنها و مصادره سلاح‌هایشان انجامید.

در ادامه این بیانیه آمده است، همچنین در این درگیری محمد الحوفی از بخش امنیت ملی به شهادت رسید، یکی از انبارهای سلاح و مواد منفجره تروریست‌ها در منطقه المطریه شناسایی شد، قرار بود یکی از اعضای این گروهک از این مواد منفجره در عملیات تروریستی استفاده کند.

در طول این درگیری نیروهای امنیتی با استفاده از بلندگو از ساکنان محله الامیریه خواستند در خانه‌ها مانده و از پنجره‌ها فاصله بگیرند.   

دفتر دادستانی کل مصر نیز اعلام کرد یک گروه از محققان را برای بررسی ابعاد مختلف این درگیری به محل اعزام کرد.

در پی به شهادت رسیدن محمد الحوفی، یکی از افسران پلیس در این عملیات، کلیسای قبطی‌های مصر و در راس آن تئودورس دوم، رهبر مسیحیان قبطی مصر در بیانیه‌ای شهادت محمد الحوفی را به خانواده‌اش تسلیت گفته و اعلام کرد: الحوفی در حین انجام وظیفه برای وطنش کشته شد.

کلیسای قبطی‌های مصر در ادامه این بیانیه، بر همبستگی کامل خود با نیروهای مسلح و پلیس مصر در نبرد با تروریسم تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید