امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 358714 |
تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1399 - 2:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک کارشناس مسائل فلسطین، گفت: در ارتباط با موضوع فلسطین شاهد کشمکش میان دو جریان در برخی از کشورهای عربی و اسلامی هستیم که رهبری یکی از این جریان‌ها بر دوش ملت‌ها و جریان مقاومت است و رهبری دیگر جریان، بر عهده دولت‌هایی است که در راستای عادی‌سازی روابط […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک کارشناس مسائل فلسطین، گفت: در ارتباط با موضوع فلسطین شاهد کشمکش میان دو جریان در برخی از کشورهای عربی و اسلامی هستیم که رهبری یکی از این جریان‌ها بر دوش ملت‌ها و جریان مقاومت است و رهبری دیگر جریان، بر عهده دولت‌هایی است که در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند.

مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با صلح خبر در ارتباط با تلاش برخی کشورهای عربی برای آشکار کردن عادی سازی روابط‌شان با رژیم صهیونیستی از طریق ابزارهایی چون سینما و سریال از جمله پخش دو سریال«ام هارون» و« مخرج هفت» از برخی شبکه‌های سعودی که به نوعی واقعیت  موضوع فلسطین و اشغالگری صهیونیست ها  را تحریف کرده اند ، گفت: واقعیت این است که از زمان روی کار آمدن ترامپ و با توجه به افزایش همگرایی میان رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا، شاهد شتاب گرفتن آشکارسازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هستیم و درواقع تلاش‌ها برای عادی سازی این روابط افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد : در چند سال اخیر علاوه بر دیدارهای سیاسی  که بین سران  برخی از کشورهای عربی منطقه با مقامات رژیم صهیونیستی به صورت پنهان و آشکار صورت گرفته است، اکنون این موضوع در مقوله فرهنگ و ورزش نیز مشاهده می‌شود و شاهد این هستیم که از طریق این مقولات خط سازش با این رژیم به صورت آشکارتر دنبال می‌شود.

شکیبایی با بیان اینکه البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که در مقابل دو سریال پخش شده، شاهد این هستیم که در مصر سریالی به نام «النهایه» در حال پخش است که نقطه مقابل دو سریال «ام هارون» و «مخرج هفت» است، افزود : هر چه تهیه‌کنندگان دو سریال مورد اشاره در راستای عادی سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی تلاش کرده‌اند، سریال النهایه  دیدگاه پایان اسرائیل را به تصویر کشیده است .

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه باید توجه داشت که نوع نگرش امت‌های عربی همزیستی مسالمت‌آمیز با رژیم صهیونیستی را دنبال نمی‌کند، خاطرنشان کرد : این حکام  عربی بودند که در طی سالهای گذشته با  فشار برخی کشورهای غربی به این سمت رفتند که برخلاف خواست امت‌ها و ملت‌هایشان، روابطشان با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها طی این سال‌ها به دنبال این بوده‌اند که حاکمان کشورهای عربی را برخلاف میل ملت‌های خود به سمت سازش با رژیم صهیونیستی سوق دهند، گفت: امروز در کنار این تلاش‌ها می‌بینیم که در مصر به عنوان نماد مقاومت مردمی  در برابر  رژیم صهیونیستی در جهان عرب ، سریالی ساخته می‌شود که در آن سریال پیش‌بینی پایان اسرائیل و از بین رفتن آن مطرح می‌شود.

 

شکیبایی با بیان اینکه به رغم همه سرمایه‌گذاری‌های آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم در حال حاضر  یک مقاومت مسلحانه پایدار اسلامی در منطقه که شامل کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، یمن، ایران، سوریه، عراق، فلسطین، لبنان حول محور فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شکل گرفته است ، اظهار کرد: از زمانی که محور مقاومت در منطقه به صورت جدی شکل گرفته است،  مشاهده می کنیم که محور مقاومت در فلسطین نیز به دستاوردهای خوبی نائل شده که از جمله آن تشکیل یک دولت در نوار غزه و یا آزادسازی بخشی از فلسطین از دست صهیونیست‌ها است. اتفاقی که طی چندین دهه توسط کشورهای عربی محقق نشد اما از زمانی که محور مقاومت شکل گرفته است نه تنها فلسطینی‌ها بخشی از خاک خود را از دست نداده‌اند بلکه توانسته‌اند دولتی را نیز در نوار غزه تشکیل دهند.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: با توجه به آنچه که اشاره شد ، شاهد کشمکش میان دو جریان در ارتباط با موضوع فلسطین در بین برخی از کشورهای عربی و اسلامی هستیم و اکنون با توجه به ظهور جدی جریان مقاومت ،  ایستادگی در برابر  صهیونیست‌ها با گذشت ۷۰ سال ، همچنان حرف اول را در بین ملت‌های منطقه می‌زند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید