امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 280181 |
تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1398 - 17:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک معبد باستانی یونانی متعلق به الهه‌ی «نمسیس» زیر خرابه‌های سالن تئاتر باستانی واقع در شهر «موتیلنه»‌ کشف شد. به گزارش صلح خبر و به نقل از انشنت اوریجینز، بقیای یک معبد باستانی در حالی در بخش جنوبی سالن تئاتر  باستانی کشف شده که زیر چندین تخته‌سنگ آهکی مدفون […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک معبد باستانی یونانی متعلق به الهه‌ی «نمسیس» زیر خرابه‌های سالن تئاتر باستانی واقع در شهر «موتیلنه»‌ کشف شد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از انشنت اوریجینز، بقیای یک معبد باستانی در حالی در بخش جنوبی سالن تئاتر  باستانی کشف شده که زیر چندین تخته‌سنگ آهکی مدفون شده بود.

به گفته باستان‌شناسان،‌ ‌این سالن تئاتر در دو دوره زمانی متفاوت قرن سوم پیش از میلاد و قرن اول پس از میلاد ساخته شده است.

باستان‌شناسان معتقدند، مساحت عظیم این سالن تئاتر نشانگر این است که این سالن گنجایش بیش از 10 هزار تماشاگر را داشته است.

بیشتر ساختار این تئاتر پس از آن که در قرون وسطی آجرهای آن برای ساخت قلعه «موتیلنه» جدا شد، ‌تخریب شده است. فرسایش زمین آن منطقه آسیب بیشتری به ویرانه‌های این سالن تئاتر وارد کرد.

باستان‌شناسی با کشف سنگ‌نگاره‌ای از نوشته‌های باستانی به این اکتشاف دست‌ یافتند و با توجه به سنگ‌نگاره کشف شده قدمت این معبد باستانی را به قرن نخست پس از میلاد مسیح مربوط دانستند.

«‌نمسیس» ‌که این معبد متعلق به او بود یکی از الهه‌های یونان باستان بود که ‌به عنوان نماد عدالت و انتقام ،‌نیک و بد شناخته می‌شد.

در چند سال اخیر توجه باستان شناسان بیشتری به‌ خرابه‌های این سالن تئاتر جلب شده و تحقیقات بیشتری در این مکان صورت گرفته است.

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید