امروز: سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 7 ذو القعدة 1445 | 2024-05-14
کد خبر: 238461 |
تاریخ انتشار : 27 مرداد 1397 - 10:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر مقامات یمنی و یک رهبر قبیله‌ای از کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده در حمله پهپادی آمریکا خبر دادند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابراهیم العسیری، کارشناس مواد منفجره و رییس سازندگان بمب القاعده است که در طرح‌ریزی برای سقوط هواپیمای مسافربری در کریسمس […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

مقامات یمنی و یک رهبر قبیله‌ای از کشته شدن رییس سازندگان بمب القاعده در حمله پهپادی آمریکا خبر دادند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابراهیم العسیری، کارشناس مواد منفجره و رییس سازندگان بمب القاعده است که در طرح‌ریزی برای سقوط هواپیمای مسافربری در کریسمس ۲۰۰۹ و سایر حملات مرتبط با حمل و نقل هوایی دست داشته است.

یکی از مقامات امنیتی یمن کشته شدن العسیری را تایید کرده و یک منبع آگاه وابسته به القاعده و یکی از رهبران قبیله‌ای نیز اظهار کرده‌اند که این کارشناس مواد منفجره در حمله پهپادی آمریکا در استان مأرب در شرق یمن کشته شده است.

این رهبر قبیله‌ای گفت، العسیری به همراه چهار تن از دستیارانش مورد حمله قرار گرفت. وی همچنین اظهار کرد، همسر العسیری چند ماه قبل از سوی نیروهای تحت حمایت امارات دستگیر و سپس آزاد شد.

القاعده درباره این عضو سازنده بمب سکوت کرده است و به گفته این منبع آگاه یمنی ، این گروه به دنبال مظنونان “جاسوسی”‌ای است که ممکن است محلی که العسیری در آن حضور داشته را به نیروهای آمریکایی گزارش داده باشند.

تایید خبر کشته شدن العسیری پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل در گزارشی خبر داد، این مرد ۳۶ ساله دارای ملیت عربستانی که یکی از مهم‌ترین شبه‌نظامیان تحت تعقیب آمریکا است، ممکن است در نیمه دوم ۲۰۱۷ کشته شده باشد.

العسیری که گفته می‌شود در در اقدام برای منفجر کردن یک جت مسافربری در سال ۲۰۰۹ دست داشته، در ریاض در رشته شیمی تحصیل کرده و حتی در سال ۲۰۰۹ در توطئه‌ای برای ترور محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان در لباس برادر کوچک‌تر خود مواد منفجره کار گذاشته بئذ که به مرگ برادرش در اثر انفجار انجامید.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید