امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 260941 |
تاریخ انتشار : 09 اسفند 1397 - 15:44 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر سخنگوی کرملین ضمن رد لایحه جدید دو حزبی آمریکا که به دنبال افشای ثروت و درآمد رئیس جمهوری روسیه است، تاکید کرد، این ابتکار عمل نمی‌تواند خیلی جدی باشد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چندین تن از قانونگذاران آمریکایی روز چهارشنبه لایحه‌ای را […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

سخنگوی کرملین ضمن رد لایحه جدید دو حزبی آمریکا که به دنبال افشای ثروت و درآمد رئیس جمهوری روسیه است، تاکید کرد، این ابتکار عمل نمی‌تواند خیلی جدی باشد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چندین تن از قانونگذاران آمریکایی روز چهارشنبه لایحه‌ای را به مجلس نمایندگان تقدیم کردند که مدیر اطلاعات ملی آمریکا را ملزم می‌سازد تا اطلاعات مربوط به اموال و همچنین ثروت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در چهارچوب گزارشی به کنگره تقدیم کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: این ابتکار عمل به هیچ عنوان جدی گرفته نمی‌شود. این لایحه تنها یکی دیگر از اقدامات مربوط به روسیه هراسی است که ما یاد گرفته‌ایم آنها را جدی نگیریم.

در چهارچوب سیاست اعمال تحریم که واشنگتن علیه مسکو دنبال می‌کند برخی نمایندگان آمریکایی لایحه‌ای را ارائه کردند که موسوم به “شفافیت درباره ولادیمیر پوتین” است. این لایحه را یک عضو حزب جمهوریخواه و یک عضو حزب دموکرات ارائه داده‌اند.

طبق این لایحه، اطلاعات آمریکا گزارشی مفصل از دارایی‌ها، منابع درآمدی، حساب‌های بانکی و دیگر منافع تجاری و املاک پوتین را به کنگره ارائه خواهد کرد.

تدوین این طرح در چهارچوب اتهاماتی است که علیه روسیه در خصوص هدف گرفتن دموکراسی آمریکا از جمله مداخله در انتخابات آمریکا مطرح می‌شود که روسیه نیز همواره رد کرده است.

این گام در راستای سیاست خصمانه واشنگتن علیه مسکو است و همزمان با لایحه دیگری است که کنگره در زمینه اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به خصوص علیه بخش‌های اقتصادی، انرژی و بانک در دست بررسی دارد.

کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه گزارش مالی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد که در جریان آن درآمدهای شرکت کنندگان در انتخابات اخیر روسیه از جمله پوتین را شفاف سازی می‌کرد.

کمیسیون اعلام کرد، درآمد پوتین بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ ، ۳۸.۵ میلیون روبل بوده، او ۱۳.۸ میلیون روبل در ۱۳ حساب بانکی و ۲۳۰ سهم نیز در بانک سنت پترزبورگ دارد.

در زمینه اموال پوتین نیز گفته شده بود، او یک دستگاه آپارتمان به مساحت ۷۷ متر مربعه در پترزبورگ و پارکینگی به مساحت ۱۸ متر مربع دارد در عین حال از یک آپارتمان دولتی به مساحت ۱۵۳.۷ متر مورد استفاده شخصی می‌کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید