امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 447513 |
تاریخ انتشار : 24 آبان 1400 - 12:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

حامد کرزای حملات اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش را دسیسه ای علیه ثبات افغانستان دانست و گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دین، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد. به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از افق نیوز، حامد کرزای، رئیس […]

حامد کرزای حملات اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش را دسیسه ای علیه ثبات افغانستان دانست و گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دین، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، به نقل از افق نیوز، حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در کنفرانس مجازی بین‌المللی “علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان” گفت: وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.
کرزای با بیان این‌ که حملات تروریستی اخیر در کابل، قندوز و قندهار با نام داعش دسیسه‌ای علیه ثبات افغانستان بود، گفت: داعش پدیده‌ای وارداتی است که با دیانت، تاریخ و فرهنگ جامعه افغان هیچ تناسب و سازگاری ندارد.
حامد کرزای با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، گفته‌ است: تحولات اخیر که باعث فروکش نمودن شعله آتش جنگ و زمینه ساز قطع جنگ و خونریزی در کشور شد، مورد استقبال ماست و از این‌ که امروز مردم افغانستان خبر ناگوار جنگ و کشتار را نمی‌شوند یا کمتر می‌شنوند بسیار خرسندیم. اما واقعیت آن است که وضع دشوار کشور ما و حوادث تروریستی اخیر نشان می‌دهد که با استقرار صلح دائمی و تحکیم امنیت و ثبات هنوز فاصله داریم.
وی تصریح کرد که راه حل  مسئله افغانستان در مشورت و مراجعه به مردم است؛ زیرا ثبات سیاسی و برقراری صلح پایدار بدون مشارکت مردم به دست نمی آید.
این رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: همه می‌دانند که افغانستان بر اثر تجاوز پیاپی قدرت‌های جهانی بارها شاهد جنگ‌های خونین و طولانی بوده و ملت مسلمان افغانستان سال‌های متمادی به جهاد و دفاع پرداختند و از این جهت متحمل خسارات و صدمات سنگینی شده‌اند که به جبران فوری و حمایت جدی نیاز دارد.انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید