امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 341502 |
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1398 - 17:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر در قالب طرح‌های نظامی رژیم صهیونیستی با هدف توقف موج خشم فلسطینی‌ها در مخالفت با “معامله قرن”، نیروهای اشغالگر به ایجاد ایست‌های بازرسی جدید و بستن ورودی‌های بسیاری از شهرک‌ها ادامه داده و دست به بازداشت تعدادی از جوانان زدند. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

در قالب طرح‌های نظامی رژیم صهیونیستی با هدف توقف موج خشم فلسطینی‌ها در مخالفت با “معامله قرن”، نیروهای اشغالگر به ایجاد ایست‌های بازرسی جدید و بستن ورودی‌های بسیاری از شهرک‌ها ادامه داده و دست به بازداشت تعدادی از جوانان زدند.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیروهای اشغالگر اسرائیل یک جوان فلسطینی را حین عبور از یک مانع نظامی که در ورودی شهرک الزبابده در جنوب شهر جنین در شمال کرانه باختری ایجاد کرده بودند، بازداشت کردند. همچنین جوان دیگر در جریان عبور از ایست بازرسی الجمله در شمال جنین بازداشت شد.

نیروهای اشغالگر در عین حال چهار جوان دیگر از شهرک کفر راعی در دو ایست بازرسی نظامی در نزدیکی شهرک یعبد در جنوب جنین را بازداشت و بعد از چند ساعت آنها را آزاد کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین صبح امروز (چهارشنبه) یک شهروند فلسطینی اهل شهرک کفر قدوم در شرق قلقیلیه در شمال کرانه باختری را بعد از یورش به تعدادی از خانه‌های شهروندان و تفتیش آنها و به هم ریختن وسایل منزلش بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر در ادامه دو برادر به نام‌های هیثم صقر ۱۹ ساله و محمد ۱۶ ساله را در شهر رام الله در کرانه باختری بازداشت کردند آنها در محله الطیره بازداشت شدند.

نیروهای اشغالگر همچنین به منزل شهروند فخر زید ابوشعر ۵۱ ساله در بیتونیا یورش برده و وسایل خانه‌اش را به هم ریخته و خراب کردند. آنها خودروی او را نیز مصادره کردند.  

نیروهای اشغالگر در ادامه با ۳۵ خودروی نظامی به محله الطیره حمله کرده و محمد ولید خناتشه اسیر آزاد شده فلسطینی را بازداشت کردند. شاهدان عینی گفتند، دست کم یک جوان فلسطینی زمانی که به همراه دیگر جوانان سعی داشت جلوی اسرائیلی‌ها را بگیرد، زخمی شد.

در ادامه اجرای طرح‌های امنیتی اسرائیلی‌ها نیروهای اشغالگر تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه‌ای در شهرک‌ها و روستاهای غرب رام الله اتخاذ کردند و منابع محلی گفتند، نیروهای اسرائیلی مسیر وادی الدلب در نزدیکی شهرک‌های دیر البزیغ و کفر نعمه در شمال رام الله را بستند.

نیروهای اشغالگر در ورودی نبی صالح نیز ایست بازرسی ایجاد کرده و باعث اخلال در حرکت خودروها شدند که مشکلاتی در رفت‌وآمد فلسطینی‌ها از شمال و غرب رام الله و دو استان سلفیت و قلقیلیه را در پی داشت.

سربازان اسرائیلی در گام دیگری دو دروازه آهنین در ورودی روستای نبی صالح در غرب رام الله را بستند آنها همچنین دروازه شهرک عابود را مسدود کردند، نیروهای اشغالگر همچنین ورودی شمالی اصلی روستای دیر نظام در غرب رام الله را بستند.

نیروهای اسرائیلی در عین حال امروز یک ایست بازرسی نظامی در شرق بیت لحم ایجاد کرده و یک منبع امنیتی گفت، اشغالگران به طور غیرمنتظره ایست بازرسی را به روی خودروهای شهروندان بستند و به بررسی کارت‌های شناسایی افراد پرداختند که منجر به ترافیک سنگین شد.

نیروهای اشغالگر ایست بازرسی دیگری در نزدیکی شهرک السواحره در جنوب کرانه باختری ایجاد کردند، آنها با این کار مسیر وادی نار در شمال که تنها مسیر ارتباطی بین شمال و جنوب کرانه باختری‌است، بستند.

طی روزهای گذشته نیروهای اشغالگر اقدام به بستن ورودی‌های شهرک‌های فلسطینی با دروازه‌های آهینین کرده‌اند و چند ایست بازرسی را ایجاد کرده و باعث مشکلاتی برای شهروندان و در رفت‌وآمدشان شدند.

این تدابیر امنیتی سخت‌گیرانه اسرائیلی در سایه افزایش خشم مردمی در رد “معامله قرن” است که در روزهای گذشته به صورت تظاهرات و درگیری‌های نظامی در تعدادی از نقاط تماس خودنمایی کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید