امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 246002 |
تاریخ انتشار : 21 آذر 1397 - 16:57 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش صلح خبر، آیین رونمایی کتاب «ردیف میرزا عبدالله؛ برای تار بر اساس اجرای نورعلی برومند» روز جمعه ۲۳ آذر در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود. این کتاب بر اساس نت‌نگاری و تجزیه و تحلیل حسین مهرانی، نوازنده تار و سه تار، آهنگساز و استاد دانشگاه نگاشته شده است. […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش صلح خبر، آیین رونمایی کتاب «ردیف میرزا عبدالله؛ برای تار بر اساس اجرای نورعلی برومند» روز جمعه ۲۳ آذر در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

این کتاب بر اساس نت‌نگاری و تجزیه و تحلیل حسین مهرانی، نوازنده تار و سه تار، آهنگساز و استاد دانشگاه نگاشته شده است. مهرانی کتاب ردیف میرزا عبدالله را در دو بخش «نظریات و تئوری مولف در زمینه‌های مختلف مبانی و تجزیه و تحلیل» و «نت‌نگاری و تحلیل گوشه‌های ردیف» نوشته است.

این مولف همچنین سعی کرده علاوه بر نگارش تکنیک نوازندگی نورعلی برومند، با بررسی این ردیف بر اساس تئوری و نظریه مولف، راه درک و حفظ آن برای هنروران عرصه موسیقی را هموار کند. ردیف میرزا عبدالله امروزه مهم‌ترین رپرتواری است که اجرای دقیق آن، جزء اصلی‌ترین ارکان نوازندگی موسیقی کلاسیک ایران به حساب می‌آید.

این کتاب جلد اول از مجموعه کتاب‌های ردیف میرزا عبدالله است که به دستگاه شور و متعلقات آن پرداخته است. گفتنی است این کتاب، بیستمین اثر حسین مهرانی در حوزه موسیقی است. از دیگر آثار این هنرور می‌توان به مجموعه‌ کامل آثار ضربی استاد علی‌اکبرخان شهنازی برای تار و سه تار، مجموعه سه جلدی سرایش (جلد اول: مبانی نظری موسیقی غربی و ایرانی، جلد دوم: آموزش عملی وزن، جلد سوم: آموزش سلفژ ایرانی)، خوش نواز؛ نواخته‌های استاد غلامحسین بیگجه خانی، آموزش دوره مقدماتی و متوسطه تار، بهار مست (مجموعه ضربی‌های استاد ابوالحسن صبا برای سه تار)، آلبوم گریز و ردیف دوره‌ عالی استاد کلنل علینقی خان وزیری و … اشاره کرد.

مهرانی متولد دی ماه ۱۳۴۹ است. او موسیقی را نزد هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، شریف لطفی، بهمن رجبی و جهانشاه صارمی فرا گرفته است.

کتاب «ردیف میرزا عبدالله» توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور با ۲۹۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۸۵هزار تومان منتشر شده و مراسم رونمایی از آن روز جمعه ۲۳ آذر از ساعت ۱۱ در فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک غرب برگزار می‌شود.

کد خبر 4483628
صادق وفایی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید