امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 225388 |
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1396 - 16:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر همزمان با روز زن، کتابخانه های کشور شاهد حضور شخصیتهای مختلف سیاسی-اجتماعی خواهند بود که می‌آیند تا بر جایگاه مهم کتابخانه ها و کتابداران در بلوغ فرهنگی صحه گذارند. به گزارش صلح خبر، نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی با تأکید بر اثرات مثبت کتابخانه‌گردی اظهار داشت: این اتفاق می‌تواند […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

همزمان با روز زن، کتابخانه های کشور شاهد حضور شخصیتهای مختلف سیاسی-اجتماعی خواهند بود که می‌آیند تا بر جایگاه مهم کتابخانه ها و کتابداران در بلوغ فرهنگی صحه گذارند.

به گزارش صلح خبر، نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی با تأکید بر اثرات مثبت کتابخانه‌گردی اظهار داشت: این اتفاق می‌تواند سپاسگزاری باشد برای آنها که دغدغه فرهنگی دارند و سالهاست بی‌منت در کتابخانه‌ها به مخاطبان سرویس می‌دهند.

این ناشر ادامه داد: هر حرکت ملی نیازمند مطالعات قبلی است و در مواردی که بناست اثرگذاری فرهنگی اتفاقی را به دل مردم ببریم نیز این مطالعات باید بیشتر باشد. یادم می‌آید چند سال قبل برخی اعضای شورای شهر و از جمله احمد مسجدجامعی هم کتاب‌گردی را با حضور در کتابفروشی‌ها عملیاتی کرد و البته بازخورد رسانه‌ای خاص خود را هم داشت اما حین و بعد از آن اتفاق نکته ای هویدا شد و آن هم اینکه بهتر است کتاب گردی یا کتابخانه گردی به صورت پلکانی اجرا شود.

مدیر انتشارات قدیانی در توصیف «کتابخانه گردی پلکانی» بیان داشت: به نظرم همان قدر که کتابخانه‌گردی خوب است و منجر می‌شود به توجه مخاطبان به سمت کتاب و کتابخانه‌ها اگر به جای اینکه این حرکت سالی یک بار و در موعدی خاص باشد به کل سال تعمیم یابد و هر بار با برنامه‌هایی متفاوت‌تر و حضور چهره‌هایی بیشتر اجرا شود، قطعا اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

نادر قدیانی خاطرنشان ساخت: کتابخانه‌گردی نباید محدود شود به یک برهه زمانی خاص از سال و با حضور آدمهایی خاص؛ به جایش بهتر است در روندی پلکانی و با افزایش آدمها و ارگانهای درگیر ماجرا، کاری کنیم که عموم مردم با این حرکت فرهنگی درگیر شوند. کتابخانه‌گردی باید یک پل ارتباطی باشد میان مردم و مسئولان یعنی همان طور که از مسئولان دعوت می‌شود برای حضور در این آیین از آن سو طبقات مختلف مردم هم در مراسم حضور داشته باشند تا در قالب یک آیین کاملا فرهنگی دغدغه‌ها و درددل ها درباره مشکلات حوزه کتاب طرح شود.

قدیانی که سالهاست در حیطه نشر فعالیت دارد با اعلام این مطلب که مبادا کتابخانه‌گردی محدود شود به بازخوردهای رسانه‌ای موسمی گفت: یکی از آفات فعالیتهای فرهنگی این است که محدودیت پیدا می‌کند به بازخوردهای رسانه‌ای محدود و برگزارکنندگان به دنبال این نیستند که اثرات فرهنگی را در کنار آگاهی‌سازی رسانه‌ای پیش ببرند. امیدوارم کتابخانه‌گردی که خوشبختانه شکلی سراسری هم دارد از این آفت مبرا باشد و به اندازه کارکرد رسانه‌ای بر کارکرد فرهنگی آن در آشنایی بیشتر مخاطبان با فعالیتهای کتابخانه ها و فعالان حیطه کتابداری اثرگذار باشد.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید