امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 339510 |
تاریخ انتشار : 14 بهمن 1398 - 5:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهخواری با کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری مرتبط است. به گزارش صلح خبر، بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که مصرف رژیم‌های غذایی گیاهخواری می‌تواند به کنترل خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری کمک کند. متخصصان تایوانی در این […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهخواری با کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری مرتبط است.

به گزارش صلح خبر، بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که مصرف رژیم‌های غذایی گیاهخواری می‌تواند به کنترل خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری کمک کند.

متخصصان تایوانی در این رابطه اظهار داشتند: عفونت‌های ادراری معمولا از باکتری‌های روده از قبیل E. coli ناشی می‌شوند که وارد مجرای ادرار شده و کلیه‌ها و مثانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این بررسی متخصصان تایوانی به مطالعه روی ۹۷۲۴ نفر به منظور ارزیابی تاثیر رژیم غذایی گیاهی بر سلامت بدن پرداختند. آنها مشاهده کردند در مجموع خطر ابتلا به عفونت ادراری در افراد گیاهخوار نسبت به گروه‌های دیگر ۱۶ درصد کمتر بوده است.

در این مطالعه آمده است: از ۳۰۴۰ فرد گیاهخوار حاضر در این مطالعه ۲۱۷ نفر به عفونت ادراری مبتلا شدند و این درحالیست که در میان ۶۶۸۴ فرد غیرگیاهخوار ۴۴۴ مورد ابتلا به عفونت ادراری مشاهده شد.

همچنین کاهش موارد ابتلا به عفونت‌های ادراری ناشی از رعایت رژیم غذایی گیاهخواری در مردان بیش از زنان بوده است.

به گزارش ان‌دی تی‌وی، به گفته این متخصصان رژیم‌های غذایی حاوی فیبر بالا از رشد E. coli در روده جلوگیری کرده و با اسیدی‌تر ساختن روده خطر ابتلا به عفونت ادراری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید