امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 4 ذو القعدة 1445 | 2024-05-11
کد خبر: 240589 |
تاریخ انتشار : 23 شهریور 1397 - 12:59 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر افزایش و کاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد. به گزارش صلح خبر، در صادرات بخش معدن طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۶۲۰۰ […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

افزایش و کاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد.

به گزارش صلح خبر، در صادرات بخش معدن طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۶۲۰۰ درصدی صادرات مربوط به استخراج غال سنگ و لیمیت بودیم اما در بخش استخراج کانه‌های فلزی و استخراج سایر معادن به ترتیب کاهش ۲۶.۷ و ۱۴.۷ درصدی را تجربه کردیم. این در حالی است که در بخش صادرات صنایع، گروه کالایی کاغذ و محصولات کاغذی، محصولات غذایی و آشامیدنی و ابزار پزشکی بیشترین رشد ارزشی صادراتی رخ داده است.

کاغذ و محصولات کاغذی با رشدی ۲۳۹ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۶۶ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد در بخش صنعت را به خود اختصاص دادند. همچنین محصولات غذایی و آشامیدنی با رشد ۲۷۳ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۰۰.۷ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی بهار ۱۳۹۷ نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کار خود را دنبال کردند. در عین حال ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با رشد ۶۰ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۹۱.۸ درصدی در میزان ارزش صادراتی در مدت مذکور روبه‌رو شدند.

در مورد کاهش میزان ارزش صادرات بخش صنعت نیز باید اعلام کرد که محصولات از توتون و تنباکو با کاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات و نیز ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به ترتیب بیشترین میزان کاهش را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند. محصولات توتون و تنباکو با کاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات با کاهشی ۳۹.۱ درصدی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با کاهشی ۲۳.۴ درصدی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال گذشته در میزان صادرات خود روبرو شدند.

جدول مربوط به صادرات بخش صنعت و معدن در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید