امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 154773 |
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 - 22:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی پایگاه صلح خبر ؛ اقتصاد > اقتصاد‌ ایران – سخنگوی قوه قضاییه و رئیس‌کل بانک مرکزی از تدبیر تازه برای سامان دادن به وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار منحل‌شده فرشتگان با محوریت مؤسسه اعتباری کاسپین خبر دادند. تعدادي از سپرده‌گذاران روز گذشته در برابر مجلس تجمع اعتراضي برگزار كردند. به گزارش ايرنا، ولي‌الله سيف، رئيس‌كل […]

به گزارش مجله اقتصادی پایگاه صلح خبر ؛

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران – سخنگوی قوه قضاییه و رئیس‌کل بانک مرکزی از تدبیر تازه برای سامان دادن به وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار منحل‌شده فرشتگان با محوریت مؤسسه اعتباری کاسپین خبر دادند.

تعدادي از سپرده‌گذاران روز گذشته در برابر مجلس تجمع اعتراضي برگزار كردند. به گزارش ايرنا، ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي روز گذشته در حاشيه نشست هيأت دولت اعلام كرد: اين بانك به‌دنبال به حداقل رساندن خسارت مردم ناشي از سپرده‌گذاري در مؤسسات بدون مجوز است و در همين راستا، تكليف وضعيت سپرده‌گذاران مؤسسه فرشتگان نيز با همكاري دستگاه قضايي حل مي‌شود.

وي با بيان اينكه خوشبختانه با همكاري مراجع قضايي، وضعيت سپرده‌گذاران فرشتگان در حال تعيين تكليف است، افزود: بانك مركزي بر شناسايي اموال اين مؤسسات تمركز دارد تا مورد سوءاستفاده قرار نگيرد؛ هدف اين است كه اموال تثبيت شود تا بتوان از محل آن دارايي مردم را بازگرداند. سيف با تأكيد بر اينكه اين فرايند نيازمند زمان است، خاطرنشان كرد: كار تعيين‌تكليف سپرده‌گذاران آغاز شده و اكنون حساب‌هاي 100 و 200ميليون ريالي (10 و 20ميليون توماني) در دستور كار است و به‌تدريج ارقام بزرگ‌تر در نوبت قرار مي‌گيرد.

  • موضع تازه قوه قضاييه

همزمان با اين اظهارنظر، غلامحسين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضاييه در واكنش به اين سؤال كه آيا شكايتي عليه رئيس‌كل بانك مركزي به‌دست قوه قضاييه رسيده است، اظهار كرد: گزارشي خطاب به دادستاني كل نوشته شده كه مطالبي را عليه رئيس‌كل بانك مركزي نوشته‌اند كه بانك مركزي به قول و قرارهايش عمل نكرده است اما اينكه شكايت شده را اطلاع ندارم.

وي توضيح داد: 8 تعاوني اعتبار بوده كه قرار بود ادغام شوند و يك مؤسسه اعتباري تشكيل شود. قرار بود آنها منحل شوند و عناصر اصلي‌شان بيايند يك مؤسسه اعتباري به نام كاسپين تشكيل دهند و همه سهامداران و سپرده‌گذاران به اين مؤسسه بيايند اما ظاهرا بايد قبل از اتمام كار آنها و مشخص شدن طلب، بدهي و موجودي آنها، به كاسپين مجوز داده مي‌شد و حتي از سال94 مجوز داده‌اند؛ بدون اينكه موضوعات آن 8شركت تعاوني اعتبار روشن شود. بخشي از مشكلات از اين ناحيه است.

سخنگوي قوه قضاييه همچنين اظهار كرد: تعاوني‌هاي يادشده، برخلاف مقررات سودهاي زيادي به سپرده‌گذاران داده‌اند و اين سودها را از اصل موجودي‌ها برداشته‌اند و به مشكل برخورده‌اند و برخي از آنها هم تخلفاتي داشته‌اند. محسني‌اژه‌اي تصريح كرد: الان بانك مركزي از ما كمك خواسته و ما داريم كمك مي‌كنيم و برخي افراد را از مؤسسه فرشتگان و آرمان بازداشت كرده‌اند و اموال‌شان توقيف است. ما درخواست مي‌كنيم بانك مركزي در مراحل رسيدگي تسريع كند و مشكل مردم را راحت‌تر حل كند. قبول دارم كار آساني نيست و طبيعي است مردم هم عنايت داشته باشند.

  • تهديد به تحقيق و تفحص از بانك مركزي

خبر ديگر اينكه عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه‌نگاري رئيس‌كل بانك مركزي با لاريجاني درخصوص مؤسسه كاسپين گفت: در صورت عدم‌اجراي قانون درخصوص اين نوع مؤسسات كميسيون اقتصادي تحقيق و تفحص از بانك مركزي را در دستور كار قرار خواهد داد. به گزارش فارس، شهاب نادري افزود:

در همين رابطه رئيس‌كل بانك مركزي گزارش كاملي براي رياست مجلس ارسال كرده است. از سوي ديگر روز سه‌شنبه سيف با حضور در كميسيون اقتصادي گزارشي از آخرين وضعيت مؤسساتي مانند كاسپين، ثامن‌الحجج و ميزان ارائه كرد؛ اين درحالي است كه اينها نمونه‌هايي از مؤسسات غيرمجازي است كه بنا بود تا پايان سال1395 تعيين‌تكليف شوند. نادري با اشاره به اينكه كميسيون اقتصادي پيش از اين جلسات متعددي با اعضاي هيأت مديره اين مؤسسه داشته است، تأكيد كرد: اميدواريم با همكاري بانك مركزي و مراجع قضايي هرچه سريع‌تر مشكلات اين مؤسسه برطرف شود.

  • توافق بر سر صيانت از اصل سپرده‌ها

به گزارش همشهري، براساس توافق صورت‌گرفته، بانك مركزي قرار است تدابيري براي صيانت از اصل سپرده‌هاي مردم نزد تعاوني‌هاي منحل شده ازجمله فرشتگان به اجرا گذارد و اين بانك در برابر سود سپرده‌هاي تعهدشده مسئوليتي نخواهد داشت و حتي امكان كسر شدن بخشي از سپرده‌ها بابت اضافه سود پرداخت شده هم وجود دارد. درحالي‌كه پرداخت بخشي از سپرده‌هاي سپرده‌گذاران خرد ادامه دارد، بانك مركزي در انتظار تأييد اموال و دارايي‌هاي تعاوني فرشتگان براي اختصاص يك خط اعتباري است.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید