امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 363819 |
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1399 - 3:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که ایالات متحده پس از خروج از برجام در سال 2018، حالا حق ندارد تقاضای گسترش و تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را داشته باشد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، وانگ یی، وزیر امور خارجه […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که ایالات متحده پس از خروج از برجام در سال 2018، حالا حق ندارد تقاضای گسترش و تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را داشته باشد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: «ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده است و حالا حق ندارد خواستار آن شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.»

وی هم‌چنین اظهار کرد که تمام تمهیدات سازمان ملل متحده باید با جدیت اجرا شوند و ایالات متحده آمریکا دیگر عضو توافق هسته‌ای ایران یا همان برجام (JCPOA) نیست، و حق ندارد از سازمان ملل درخواست تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را داشته باشد.

روسیه نیز اعلام کرده است که مطابق با قطعنامه (۲۲۳۱) شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر با تمدید آن‌ها موافقت نخواهد کرد.

ایالات متحده در تلاش است تا تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را که قرار است در ماه اکتبر منقضی شود تمدید کند. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در تماسی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد اهمیت و لزوم تمدید و گسترش تحریم‌ها علیه ایران صحبت کرده است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید